Gå til innhold

Stygge vs pene mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, jeg syns ofte de peneste jentene har de fineste personlighetene også.

Tror det kan henge sammen med at de med mindre heldig utseende er bitre og bitchy.



Anonymous poster hash: 7ab3a...b9d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fordi han er skallet betyr det ikke at han har bra personlighet. Å være lykkelig styres av andre faktorer enn BARE å være stygg eller pen,men hvis det er det vi skal diskutere så tror jeg at folka som er midt på tre har det best. Folk som sliter med utseende sliter gjerne med andre ting også, dette har blitt vist på gang på gang, at hvis du er penere så stoler folk mer på deg og så videre.

Å være for pen og basere all sin lykke på utseende kan også være negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som har det best med seg selv, uavhengig av utseende er de lykkeligste menneskene. Det finnes så mange faktorer som kan avgjøre om en person er lykkelig eller ikke. Det finnes mange vakre og mindre vakre mennesker som er like ulykkelig.

Ps. selv om andre syns en person er pen er det ikke sikkert personen syns det selv, noe som gjenspeiler dårlig selvtillit, som igjen tilsier at personen ikke nødvendigvis er lykkelig.



Anonymous poster hash: 447a3...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene jenter har sjelden bra personligheter og er høye på pæra.

Anonymous poster hash: 93d95...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene jenter har sjelden bra personligheter og er høye på pæra.

Anonymous poster hash: 93d95...b29

Hvordan kan du si det? Hvorfor har du så mye fordommer ?

Anonymous poster hash: 6b008...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om noen framstår som "sexy and i know it" kan det godt hende dette bare er et "skall". De fleste har tanker og komplekser de sliter med på et eller annet nivå. Det samme gjelder for de som utad framstår som veldig smarte, morsomme, modige eller snille eller hva det måtte være.

Alle har vi en overflate, hva som er på innsiden er det bare oss selv som vet.

Når det er sakt så er det vel ikke til å stikke under en stol at pene mennesker har en klar fordel, det samme gjelder folk med oenger. Du kan ikke kjøpe lykke og du blir ikke lykkelig av å være pen, men utgangspunktet et nok bedre enn for en som foreksempel ikke har noen av delene.

Anonymous poster hash: 0bb6e...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paramount

Hjelper lite med pen innpakning hvis det er møkk som er pakket inn....sa noen om vakre mennesker som oppfører seg lite likandes...for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine problemer, men jeg tror kanskje "de pene" slipper en del usikkerhet som vi "ikke pene" får inn omtrent med morsmelken. Når du er "hu derre støgge"så ender det gjerne med at man også blir usikker på andre ting enn det rent utseendemessige og dermed så ender man i en slags selvforsterkende nedvurderingsspiral.

Den delen slipper "de pene", og det er ingen liten del i et samfunn som er såpass utseendefiksert som det vi opplever i dag. (Og i går også for den del.)

På den annen side så kan man jo som pen ende med å bli oppfattet som overlegen og i forhold til det annet kjønn uoppnåelig, så slik sett dukker det opp noen problemer der som ikke vi andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Kjør diskusjon!

Anonymous poster hash: 4608c...86f

At såkalt mindre pene mennesker ikke dumper hverandre er vel å ta litt hardt i. For å svare på spørsmålet ditt, vel, jeg aner ikke. Folk er forskjellige, og har forskjellige krav til en partner. Ikke alle har lag på lag med dyphet og følelser heller, mens andre har så mye dybde at et ytre alene ikke er nok, selv i startfasen.

Anonymous poster hash: 7642a...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mindre pene mennesker gjerne vil tro at pene mennesker har fæl personlighet og er mindre begavet. Dessverre er det ingen sammenheng mellom skjønnhet, grad av intelligens og positiv/negativ personlighet.

Jeg synes TS høres veldig dømmende ut. Får ikke noe fint inntrykk av hennes personlighet for å si det mildt.

De peneste folka jeg noensinne har kjent og møtt har alle hatt personligeten til en engel. De er også meget smarte og suksessfulle :rodmer: Dessverre er det tilfeldigvis slik at de mindre pene jeg har kjent i større grad sliter med misunnelse, sjalusi, dårlig selvtillit, og at de ikke kan glede seg over andres suksess.

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Ekstremt dømmende av deg TS :regler: Pene mennesker er nødvendigvis ikke mer opptatt av utseende, de er bare penere enn andre. De dumper nok ikke pga. utseende, uansett om du liker å tro det. Mindre pene mennesker er også utro, voldlige osv. Stygt av deg å kalle noen for kjerring forresten.. ser raskt hvem som har styggest personlighet da..

Endret av Verify
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like barn sies det. For min del tenker jeg at mennesker velger seg en partner som er på både mental og utseendetmessig bølgelengde med en selv. så om du er sammen med en feit og skalla mann så sier det nok kanskje litt om deg også ettersom valg av partner reflekterer deg selv. no offense

Ergo er det naturlig at ei rå lekker dame med fin jobb og bra kognetive egenskaper finner en mann som er på hennes "nivå".

Om man er gjennomsnittelig anlagt mentalt og fysisk så finner man en partner som er det.

Kan liksom ikke tenke meg at ei dame med topp jobb og super flott utseendet vil falle for en uføretryga , små feit og dvask mann selvom han har aldri så flott personlighet. tipper hun heller ville funnet seg en advokat, lege, politi eller andre prestisjetunge yrker såfremt han også ser bra ut.

Etter min erfaring så er det eneste tilfellet hvor råflotte smarte damer blir sammen med menn som er langt under de utseendetmessig er om mannfolka er smell rike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like barn sies det. For min del tenker jeg at mennesker velger seg en partner som er på både mental og utseendetmessig bølgelengde med en selv. så om du er sammen med en feit og skalla mann så sier det nok kanskje litt om deg også ettersom valg av partner reflekterer deg selv. no offense

Ergo er det naturlig at ei rå lekker dame med fin jobb og bra kognetive egenskaper finner en mann som er på hennes "nivå".

Om man er gjennomsnittelig anlagt mentalt og fysisk så finner man en partner som er det.

Kan liksom ikke tenke meg at ei dame med topp jobb og super flott utseendet vil falle for en uføretryga , små feit og dvask mann selvom han har aldri så flott personlighet. tipper hun heller ville funnet seg en advokat, lege, politi eller andre prestisjetunge yrker såfremt han også ser bra ut.

Etter min erfaring så er det eneste tilfellet hvor råflotte smarte damer blir sammen med menn som er langt under de utseendetmessig er om mannfolka er smell rike

Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite med pen innpakning hvis det er møkk som er pakket inn....sa noen om vakre mennesker som oppfører seg lite likandes...for å si det sånn...

jeg vil tippe at det finnes flere stygge mennesker som har lite likandes personlighet som du kaller det kontra pene mennesker som har det.

stygge mennesker kan ofte være bitre og vondbråtne over å ha levd et liv i avvisning og ikke ser for seg en bra fremtid. dårlig selvbilde og selvtillit kan føre til negative holdninger.

mens pene mennesker derimot har ingen grunn til å være bitre , misunnelige eller tenke negativt. mange av de har jo også mer problemfritt liv enn stygge fordi mennesker med bra utseendet blir ofte behandlet bedre av omverden. dette er det forsket på.

i usa f.eks ble det gjort en stor undersøkelse hos legestanden hvor det kom frem til at leger la mer sjela si i å hjelpe vakre mennesker, støttet de mer og tok de mer på alvor enn de gjorde mot smell feite eller stygge folk.

også i rettsaker så er det en klar link som går igjen og igjen, og den er at vakre mennesker får lavere dom enn "stygge" mennesker selvom man står tiltalt for den samme forbrytelsen. vakre damer spesielt slipper billig unna, fordi juryen ofte får beskyttende følelser ovenfor den "vakre søte dama"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol

politi, brannmann, lege er alle høyt respekterte yrker ettersom de gjør en stor innsats for samfunnet.

selvom du kanskje mer er av typen "fuck da police, snut er ut azzz!!!!" så rocker ikke dette ved det udiskutable faktum at politi yrke har prestisje over seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

politi, brannmann, lege er alle høyt respekterte yrker ettersom de gjør en stor innsats for samfunnet.

selvom du kanskje mer er av typen "fuck da police, snut er ut azzz!!!!" så rocker ikke dette ved det udiskutable faktum at politi yrke har prestisje over seg.

Med "prestisje" i denne sammenhengen er akademisk tyngde en umiddelbar konnotasjon. Hverken politi eller brannmenn har noe i en slik diskusjon å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De peneste folka jeg noensinne har kjent og møtt har alle hatt personligeten til en engel. De er også meget smarte og suksessfulle :rodmer: Dessverre er det tilfeldigvis slik at de mindre pene jeg har kjent i større grad sliter med misunnelse, sjalusi, dårlig selvtillit, og at de ikke kan glede seg over andres suksess.

Engler, faktisk? Jeg både kjenner og jobber med flere over snittet vakre mennesker, og med ett hederlig unntak er alle sammen snille og oppegående, men engler? Nei, det er ingen av dem, akkurat som ingen av de mindre pene jeg kjenner har en engels personlighet.

Ang å være ute av stand til å glede seg over andres lykke, så avhenger ikke det av hvordan man ser ut, spesielt når det gjelder jenter.

Anonymous poster hash: 7642a...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engler, faktisk? Jeg både kjenner og jobber med flere over snittet vakre mennesker, og med ett hederlig unntak er alle sammen snille og oppegående, men engler? Nei, det er ingen av dem, akkurat som ingen av de mindre pene jeg kjenner har en engels personlighet.

Ang å være ute av stand til å glede seg over andres lykke, så avhenger ikke det av hvordan man ser ut, spesielt når det gjelder jenter.

Anonymous poster hash: 7642a...c7d

Da burde du absolutt bli kjent med de. De er rett og slett engler. Aldri har jeg hørt et stygt ord forlate deres munn. Aldri har de gitt noen et stygt blikk. De hjelper alle uansett om de ikke får noe igjen. Forsvarer alle, uansett. Roser og er ufattelig snille. Rett og slett herlige mennesker :wow:

Endret av Verify
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "prestisje" i denne sammenhengen er akademisk tyngde en umiddelbar konnotasjon. Hverken politi eller brannmenn har noe i en slik diskusjon å gjøre.

Dette er din subjektive mening som forøvrig er helt på trynet. På de fleste undersøkelser hvor det blir spurt hvilke yrker som innehar mest status og prestisje så ligger politi og brannmann høyt oppe.

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4513&expand=4631,4513&artikkelid=10446

Akademiske tyngde er ikke et kriterium for å ha en prestisjefyllt yrke Mr. Bending Over. Selv fotomodeller og musikere scorer høyt på diverse undersøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du absolutt bli kjent med de. De er rett og slett engler. Aldri har jeg hørt et stygt ord forlate deres munn. Aldri har de gitt noen et stygt blikk. De hjelper alle uansett om de ikke får noe igjen. Forsvarer alle, uansett. Roser og er ufattelig snille. Rett og slett herlige mennesker :wow:

Ingen mennesker er 100% gode, som jeg antar at engler visstnok skal være. Man kan være veldig snill, jada, men overalt og hele tiden? Njet! jeg får også høre at jeg er "usedvanlig snil", men det er jeg jo ikke. Folk ser ikke tankene mine, bare handlingene.

Anonymous poster hash: 7642a...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...