Gå til innhold

Hunderaser


Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en Engelsk Bulldog gutt på snart 9 mnd, verdens herligste hund med en helt utrolig personlighet! Sitter ved siden av meg nå og følger med når jeg snoker rundt i diverse forum :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shetland sheepdog

Ønsker meg:

Flere sheltier.

Collie rough (muligens smooth også)

riesenschnauzer svart

schaefer langhåret

(australian shepherd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Staffordshire Bull Terrier nå, og han er verdens herligste fyr, men skulle jeg skaffet ny hund i dag så ville jeg valgt en kinesisk nakenhund tror jeg. Gråblå med hvit manke og labber. Vanvittig vakre hunder. Og endel mindre sterke enn bullehunden min som er 17kg ren muskelvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke dere er noen av dem som synes det er helt greit at Malamuter bare står ute med kun et par timer menneskelig kontakt om dagen.

Synes dette har blitt en uting blant mange Malamuteeiere. Hunden/e blir plassert ut i hundegård og får seg en tur en gang i blant. De får minimalt med mental stimuli og underskudd på menneskelig kontakt.

Eierene forsvarer dette med at Malamuten har det godt så lenge den står ute. Den får jo all stimulien den trenger av dette. Bullshit! Den, som alle andre raser trenger en god del mental stimuli/trening for å være lykkelig. I tillegg er det en urrase som er avhengig av flokken sin og er slettes ikke tilfreds med lite kontakt.

Malamuten er en forholdsvis mild rase som ikke utagerer spesielt om den får for lite mental trening og kontakt (som f.eks. portisen du nevner at dere har og bc). Dette er synd i mine øyne for dette fører til at en del eiere fortsetter med sitt uvettige hold av Malamuter.

Er på tide at det kommer fokus på mental trening av denne rasen også. For det er det sparsomt av blant oppdretterene.

Selv har jeg malamute.. Hun er stort sett inne.. Selvfølgelig har hun gård ute sik at hun er der mens vi er på jobb.. Men det som er problemet med hene er at det blir for varmt inne om vinteren. Hun er skjelden inne noe lenger enn en time om gangen.. Jeg tror at mutten har blitt litt in pga lars monsen. Mange syntes den er stor og fin. kul hund! Ja visst, det er en kul hund hvis du er gald i friluft! Verdens beste turkompis! og ett kjempestort ansvar. Men for min del finnes det ingen bedre hund, og hun holder oss i form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kjempe flott og utrolig vakker leonberger og drømmer om å få oss en til .. :fnise:

Endret av Christal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få litt lyst på en Staffordshire Bull Terrier. :)

Ellers liker jeg:

-Golden retriver

-Labrador

-Støvere

-Bullmastiff

-Schäfer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har i dag en collie, en glatthåret foxterrier og en parson russell terrier. Yndlingsrasen er nok glatthåret foxterrier, blir aldri mer noe annet på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...