Gå til innhold

Tidlig ultralyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Grunnet arvelig sykdom i familien har jeg fått innvilget tidlig ultralyd, og legen min har sendt henvisning til Rikshospitalet. Jeg er nå 7+2 uker gravid, og utifra hva legen min sa trodde jeg min tidlig UL skulle skje relativt kjapt.

Ringte Rikshospitalet i dag for å spørre om jeg hadde blitt satt opp på time, og hun i telefonen nærmest lo av meg da jeg sa jeg ikke hadde fått brev med innkallelse fra dem enda, og da at de selvfølgelig ikke hadde ultralyd før uke 12.

Må man gå privat uansett om man vil ha før uke 12?




Anonymous poster hash: b62db...c59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig med UL før uke 12 nei, så du må nok gå privat vil du ha UL før.



Anonymous poster hash: b6bd8...504
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde de utførte det såpass tidlig på offentlige sykehus jeg, om man hadde henvisning. Man da er det tydeligvis fra uke 12 :)

Har hatt en del smerter og kramper i magen de siste to dagene, derfor jeg stresser litt..



Anonymous poster hash: b62db...c59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tidlig ultralyd i uke 8, 10 og 12, pga ufrivillig abort.. Da har legen skrevet på henvisningen hvilken uke jeg har vært i og hvilken uke jeg skal ha ultralyd. Så man kan få tidlig ultralyd før uke 12 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ha ultralyd pga familiens arvelige sykdommer, er det det naturlig at man venter til uke 12-13 hvor slike ting kan ses på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at uke 12 er mest hensiktsmessig mtp hva det er som skal sjekkes? Det er visse ting som bare kan sees på ultralyd i et intervall på 14 dager, mellom uke 12 og 14.

Ultralyd tidligere enn det vil for det meste bare vise at hjertet slår, og at det er noe der.



Anonymous poster hash: 111ba...caf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...