Gå til innhold

Hva koster dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva koster det å bytte bremseskiver på en bil på merkeverksted? Vet at det ikke er noen fasit, men jeg aner ikke hva slikt koster..

Anonymous poster hash: 86cc1...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betalte ca 2000 kr sist, men det kommer an på biltype, kostnaden på delene, og hvor lang tid det tar.



Anonymous poster hash: ab3f9...777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ser det spriker mellom svarene. Vi har en Skoda og skal da på Skoda Merkeverksted. Er så redd for at det skal bli utenomjordisk dyrt.



Anonymous poster hash: 86cc1...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet klosser og bremser på en Mitsubishi.

Der skrev de:

Bremseskive-sett, 2 stk antall 1 stk 1593,-

og bremseklosser, fr antall 1 stk 595

Og så skriver de: Skiftet bremseskiver og klosser foran 1050,- (Betyr dette selve arbeidet med å skifte?)

Så slik jeg forstår faktura har de da skiftet begge bremseskivene foran? Og bare 1 bremsekloss foran? Eller begge?

Hva er grunnen til at de bare skiftet foran og ikke bak? Er det fordi bilen har forhjulsdrift at de slites mer foran?

Er det forøvrig vanskelig å skifte skiver og bremser selv? Eller må du være ekspert? Ser jo delprisene på nettet er en god del lavere.



Anonymous poster hash: f98ed...691
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda: 12900kr for 4 skiver m/ klosser inkl arbeid, originaldeler. 7000kr takket være prisgaranti (matcher uavhengige verkstedspriser).

Anonymous poster hash: 3eed0...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det enkleste er å spørre verkstedet, for det er store forskjeller på merker...

Men jeg ville estimert 6000-10000 for 4 skiver og klosser. Svar gjerne hva svaret ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ser det spriker mellom svarene. Vi har en Skoda og skal da på Skoda Merkeverksted. Er så redd for at det skal bli utenomjordisk dyrt.

Anonymous poster hash: 86cc1...8a3

Skoda bruker samme delene som VW, så forvent ca det jeg skrev over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, her er meg, TS!

Det kommer på ca 7000,- for bytte av alle skiver og klosser, dette inkluderer arbeid og jeg fikk en del avslag i prisen.. Det er dyrt å ha bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På VW er det +/- 1500kr pr bremseskive og 800kr ca for ett sett klosser. Med jobb ca 5500.

Dyrt... :hakeslepp: Mannen min gjorde dette selv, VW, og det kostet 1500 for deler og verktøy...

Anonymous poster hash: b771c...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet klosser og bremser på en Mitsubishi.

Der skrev de:

Bremseskive-sett, 2 stk antall 1 stk 1593,-

og bremseklosser, fr antall 1 stk 595

Og så skriver de: Skiftet bremseskiver og klosser foran 1050,- (Betyr dette selve arbeidet med å skifte?)

Så slik jeg forstår faktura har de da skiftet begge bremseskivene foran? Og bare 1 bremsekloss foran? Eller begge?

Hva er grunnen til at de bare skiftet foran og ikke bak? Er det fordi bilen har forhjulsdrift at de slites mer foran?

Er det forøvrig vanskelig å skifte skiver og bremser selv? Eller må du være ekspert? Ser jo delprisene på nettet er en god del lavere.

Anonymous poster hash: f98ed...691

Klosser kommer i sett, man bytter ikke bare på en side. Bilen bremser mer foran. Man skal bremse hardt før bakbremsen slår inn.

Bruker forøvrig aldri merkeverksted, deleprisene er oftest mye høyere, samme med timeprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Skoda er at merkeverkstedet kan være konkurransedyktig på pris. Har sjekka priser på bytte av hjullager og bytte av registerreim. Merkeverksted hadde fast pris. De andre verkstedene jeg spurte kvite seg for å gi fast pris, men antydet pris som var omtrent det samme som merkeverksted. Sjekka også pris på bytte av registerreim i Sverige. Kunne spart 1500 ved å ta ut en feriedag og få jobben gjort i Strømstad. Dessuten var det lang ventetid i Strømstad. Er også noe momsproblematikk på så dyre reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...