Gå til innhold

Hvis man blir tatt for å kjøre i 90 i 60 sone og finner på en unnskyldning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men når man kommer til sykehuset er det jo bare å stikke av. Null stress det.

De har sett deg. De har sett bilen din. De kan enkelt notere seg registreringsnummeret. De kan til og med sette i gang en forfølgelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har sett deg. De har sett bilen din. De kan enkelt notere seg registreringsnummeret. De kan til og med sette i gang en forfølgelse.

Forfølgelse fordi man har kjørt litt for fort? Hallo? Sist jeg sjekket var det IKKE ulovlig å dra en løgn

Anonymous poster hash: 76851...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfølgelse fordi man har kjørt litt for fort? Hallo? Sist jeg sjekket var det IKKE ulovlig å dra en løgn

Anonymous poster hash: 76851...1ce

Hvis du havner i eskorte , har de allerede stoppet deg, identifisert deg og vurdert historien din; du vil ikke i praksis ha noen måte å slippe unna, selv om du skulle velge å kjøre fra dem på parkeringsplassen.

Vi har nødrett i Norge, og det er flere som har sluppet unna rettsforfølgelse basert på nødrett, både med fart og alkohol. Men det er ingen blankofullmakt, og det settes HARDE krav til at det er nødvendig og livreddene. Fødsel for eksempel, er som regel ikke godt nok for nødrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men menn som har prøvd seg på å kjøre ulovlig fort på vei til sykehus med fødende kone, har fått bot. Haster det, så skal man tilkalle ambulanse, dem har lov å kjøre fort.

Men, klart man kan være heldig med dem man møter da, er noen som har fått blålys-kortesje resten av veien til sykehuset. Bare ikke forvent at noe slikt skal skje.

Jeg er ganske sikker på at politiet er det minste problemet, og at selv den mest autoritære snuten ikke stopper deg for å diskutere når du kjører en hardt skadet person til sykehuset.

Men når du kommer fram, så vil du bli stående en halv time og diskutere med en sykepleier, mens blodet spruter ut av en halvt avsaget arm, fordi hun først mener at du ikke er lege, deretter at pasienten egentlig skulle gått innom legevakten først, og så kanskje egentlig ikke legevakten, men AMK skulle ha meldt pasienten, så hun melder pasienten til AMK, så AMK kommer med ambulanse, tar ut båre fra ambulansen, legger din halvt parterte venn fra bilen din opp i båren, før sykepleieren ringer noen for å taue vekk bilen din, og når hun har gjort det, så diskuterer hun en halv time med diverse personer, inklusive bakvakt på kirurgen, ortopeden osv, hvem som skal se pasienten mens blodtrykket til pasienten er enormt høyt, ca 55/30 (hvis målbart), pulsen ikke følbar, før hun kommer på at det var AMK sitt ansvar å ringe kirurgen for at traumealarm skulle slås riktig, og når det gjøres, så kommer halve teamet til båren ved trappa utafor akuttmottaket, og halve teamet inn på traumestuen, og så begynner folk å bitche om hvor traumemottaket egentlig skulle vært gjennomført. Her forsøker den kirurgiske traumelederen å skjære igjennom, og styre som en leder, men han blir avviksmeldt til hællvete av en myndig sykepleier, som tross alt har hatt med denne pasienten å gjøre siden han kom inn til sykehuset. De finner ut av det akkurat tidsnok til å fastslå dødstidspunktet før det er vaktskifte og folk skal dra hjem. Da er resten av kvelden ødelagt, og en sterkt forvirret gubbe i et hjem med IT-utdannelse lurer på hvorfor sykepleierkona er så bitchy hjemme, når de er så søte og snille på jobben. Men heldigvis har vi negervaskedamer som kan sope opp blodet fra gulvet, ellers kan turnslegen slikke det opp.

Moral: kom alltid inn til sykehus med ambulanse. Om det så er flis i fingern og du bor 5 min unna.

Endret av hubbabubbabubba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfølgelse fordi man har kjørt litt for fort? Hallo? Sist jeg sjekket var det IKKE ulovlig å dra en løgn

Du lyver for å slippe unna med livsfarlig kjøring i trafikken. Jeg vil si at det er ulovlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at politiet er det minste problemet, og at selv den mest autoritære snuten ikke stopper deg for å diskutere når du kjører en hardt skadet person til sykehuset.

Men når du kommer fram, så vil du bli stående en halv time og diskutere med en sykepleier, mens blodet spruter ut av en halvt avsaget arm, fordi hun først mener at du ikke er lege, deretter at pasienten egentlig skulle gått innom legevakten først, og så kanskje egentlig ikke legevakten, men AMK skulle ha meldt pasienten, så hun melder pasienten til AMK, så AMK kommer med ambulanse, tar ut båre fra ambulansen, legger din halvt parterte venn fra bilen din opp i båren, før sykepleieren ringer noen for å taue vekk bilen din, og når hun har gjort det, så diskuterer hun en halv time med diverse personer, inklusive bakvakt på kirurgen, ortopeden osv, hvem som skal se pasienten mens blodtrykket til pasienten er enormt høyt, ca 55/30 (hvis målbart), pulsen ikke følbar, før hun kommer på at det var AMK sitt ansvar å ringe kirurgen for at traumealarm skulle slås riktig, og når det gjøres, så kommer halve teamet til båren ved trappa utafor akuttmottaket, og halve teamet inn på traumestuen, og så begynner folk å bitche om hvor traumemottaket egentlig skulle vært gjennomført. Her forsøker den kirurgiske traumelederen å skjære igjennom, og styre som en leder, men han blir avviksmeldt til hællvete av en myndig sykepleier, som tross alt har hatt med denne pasienten å gjøre siden han kom inn til sykehuset. De finner ut av det akkurat tidsnok til å fastslå dødstidspunktet før det er vaktskifte og folk skal dra hjem. Da er resten av kvelden ødelagt, og en sterkt forvirret gubbe i et hjem med IT-utdannelse lurer på hvorfor sykepleierkona er så bitchy hjemme, når de er så søte og snille på jobben. Men heldigvis har vi negervaskedamer som kan sope opp blodet fra gulvet, ellers kan turnslegen slikke det opp.

Moral: kom alltid inn til sykehus med ambulanse. Om det så er flis i fingern og du bor 5 min unna.

Hva har du ruset deg på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en episode for en del år siden der jeg var førstemann på stedet etter en singelulykke med MC.

Han som kjørte sykkelen var ved bevissthet, men hadde nesten amputert venstre hånd.

Fikk han i bilen, og ga gass, ringte 113 og de hadde ikke mulighet til å være der på over 30 min, (dette var ca 15 min fra nærmeste sykehus, imponert)

Ringte 112 og ga beskjed om at jeg kjørte, hvordan bil og regnr. Og KLAR Beskjed om at jeg ikke kom til å stoppe, etter 3-5 min ble jeg forbikjørt av uniformert politibil og eskortert til sykehus....

Det eneste de "kicket" på

Var som politidamen sa: "den bråkjekke tonen jeg hadde på telefon med operasjonssentralen"

(Stressa 20 år gammel guttunge med blødende mann i bilen, faen ikke rart jeg var stressa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at politiet er det minste problemet, og at selv den mest autoritære snuten ikke stopper deg for å diskutere når du kjører en hardt skadet person til sykehuset.

Men når du kommer fram, så vil du bli stående en halv time og diskutere med en sykepleier, mens blodet spruter ut av en halvt avsaget arm, fordi hun først mener at du ikke er lege, deretter at pasienten egentlig skulle gått innom legevakten først, og så kanskje egentlig ikke legevakten, men AMK skulle ha meldt pasienten, så hun melder pasienten til AMK, så AMK kommer med ambulanse, tar ut båre fra ambulansen, legger din halvt parterte venn fra bilen din opp i båren, før sykepleieren ringer noen for å taue vekk bilen din, og når hun har gjort det, så diskuterer hun en halv time med diverse personer, inklusive bakvakt på kirurgen, ortopeden osv, hvem som skal se pasienten mens blodtrykket til pasienten er enormt høyt, ca 55/30 (hvis målbart), pulsen ikke følbar, før hun kommer på at det var AMK sitt ansvar å ringe kirurgen for at traumealarm skulle slås riktig, og når det gjøres, så kommer halve teamet til båren ved trappa utafor akuttmottaket, og halve teamet inn på traumestuen, og så begynner folk å bitche om hvor traumemottaket egentlig skulle vært gjennomført. Her forsøker den kirurgiske traumelederen å skjære igjennom, og styre som en leder, men han blir avviksmeldt til hællvete av en myndig sykepleier, som tross alt har hatt med denne pasienten å gjøre siden han kom inn til sykehuset. De finner ut av det akkurat tidsnok til å fastslå dødstidspunktet før det er vaktskifte og folk skal dra hjem. Da er resten av kvelden ødelagt, og en sterkt forvirret gubbe i et hjem med IT-utdannelse lurer på hvorfor sykepleierkona er så bitchy hjemme, når de er så søte og snille på jobben. Men heldigvis har vi negervaskedamer som kan sope opp blodet fra gulvet, ellers kan turnslegen slikke det opp.

Moral: kom alltid inn til sykehus med ambulanse. Om det så er flis i fingern og du bor 5 min unna.

Herregud, er det deg igjen......

Anonymous poster hash: a0e79...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent hvor barnet hadde sterk astma, og flere ganger endte opp med så sterke astmaanfall at det er utrolig at barnet overlevde.

De fikk beskjed fra sykehuset om å sette på nødblink og kjøre ved anfall. Dersom de skulle sendt sykebil ville sannsynligvis ikke barnet overlevd. Sykehuset varslet politiet.

Anonymous poster hash: 8a0b3...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en episode for en del år siden der jeg var førstemann på stedet etter en singelulykke med MC.

Han som kjørte sykkelen var ved bevissthet, men hadde nesten amputert venstre hånd.

Fikk han i bilen, og ga gass, ringte 113 og de hadde ikke mulighet til å være der på over 30 min, (dette var ca 15 min fra nærmeste sykehus, imponert)

Ringte 112 og ga beskjed om at jeg kjørte, hvordan bil og regnr. Og KLAR Beskjed om at jeg ikke kom til å stoppe, etter 3-5 min ble jeg forbikjørt av uniformert politibil og eskortert til sykehus....

Det eneste de "kicket" på

Var som politidamen sa: "den bråkjekke tonen jeg hadde på telefon med operasjonssentralen"

(Stressa 20 år gammel guttunge med blødende mann i bilen, faen ikke rart jeg var stressa)

Det er rart de reagerte på dette. Det går gjerne i klare, tydelige beskjeder når det er kritisk. Det burde politifolk være vant til. Høflighetsfrasene får man utveksle når det har roet seg ned.

Kanskje de håpet på en liten "beklager for tonen tidligere, men det var kritisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent hvor barnet hadde sterk astma, og flere ganger endte opp med så sterke astmaanfall at det er utrolig at barnet overlevde.

De fikk beskjed fra sykehuset om å sette på nødblink og kjøre ved anfall. Dersom de skulle sendt sykebil ville sannsynligvis ikke barnet overlevd. Sykehuset varslet politiet.Anonymous poster hash: 8a0b3...b6f

Da har foreldrene / barnet noe som omtales som "rødt kort", dvs. Kommer foran alle andre i køen og skal ordnes med legekontakt asap når de kontakter lege/sykehus.

Har et søsken med slikt "rødt kort".

Anonymous poster hash: f64be...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke! som flere her sier, du blir frikjent og får gjerne politieskorte når du ringer de, men kjørrer du farlig fort uten enten fødende eller døende menneske i bilen blir det nok bot, stopper de deg har de i tilfeller gitt deg følge og en advarsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker ikke! som flere her sier, du blir frikjent og får gjerne politieskorte når du ringer de, men kjørrer du farlig fort uten enten fødende eller døende menneske i bilen blir det nok bot, stopper de deg har de i tilfeller gitt deg følge og en advarsel!

Ikke alltid de gir advarsel heller. For et par år siden skulle jeg hente to venninner på byen da en mann ble knivstukket på parkeringsplassen jeg stod på. Fikk hjelp til å få han inn i bilen og kjørte avgårde uten å tenke på å ringe politiet for å gi beskjed. Han hadde et stort og sprikende sår i halsen, så alt jeg tenkte på var at han ikke måtte dø. Ble stoppet, men fikk straks beskjed om at de skulle kjøre foran og jeg skulle bare gasse på. Fikk snakket med dem etter at vi fikk mannen inn på akutten og de viste full forståelse for at hverken ambulanse eller telefon til politiet stod i hodet på meg da. Fikk tilbud om krisehjelp og måtte avlegge forklaring før jeg fikk dra igjen. Står det virkelig om livet bryr de seg fint lite om en fartsovertredelse.

Anonymous poster hash: a1334...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som privatperson har du faktisk ikke lov å bryte fartsgrensen. Selv om feks AMK sier at du skal få inn den skadede så raskt som mulig. Du skal tilkalle blålys av en eller annen art.

Hvis jeg ikke husker helt feil(lenge siden, før mobilenes tid) så var det en episode på en hytte på fjellet, en skadet seg alvorlig, kamerat som hadde drukket setter seg i bilen for å kjøre den skadede til sivilasjonen. Tenker å stoppe på nærmeste hus. Blir stoppet av politi før, dem sørger for videre transport av den skadde, men føreren av bilen må ta blodprøve pga lukt, mister førerkort. Fikk litt kortere inndragning enn normalt pga situasjonen, men.

Surt? Jepp, men loven gjelder visstnok uansett.

Dersom det ikke finnes mobiltelefon i nærheten som kan benyttes (og dette kan bevises) eller annen telefon, har man lov til å kjøre til nærmeste plass/person/sted der man kan tilkalle hjelp, uavhengig av din tilstand som egnet bilfører, uavhengig om du har drukket eller lignende.

Dersom han faktisk var på vei mot nærmeste sted med mulighet for å låne telefon vil jeg egentlig tivle på sannheten i historien din, men igjen, dersom han er på en vei med flere bilister på vil dette da være det nærmeste punktet og å kjøre lengre, for å nå en bensinstasjon eller lignende vil selvsagt ikke være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ved flere anledninger ringt 113 hvor de har sendt en ambulanse, og bedt meg kjøre den i møte da det stod om liv og død. Tenkte ikke tanken på fartsgrense da, men kjørte etter forholdene, 60 i på noen strekninger, 120 på andre.. Tviler på at jeg hadde mistet lappen for noe slikt.



Anonymous poster hash: 67e2d...b0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 år, kjørte i 186 km/t og ble stoppet av sivil politiet. Det var rundt oktober tror jeg, men ikke snø. Fordi unnskyldningen min var at jeg hadde på meg store sko og ikke kjente pedalen. Det var timberland sko for dere som lurer... :fnise:



Anonymous poster hash: 99674...9ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...