Gå til innhold

Intoleranse for egg, mel og melk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hurraa - dette var en fantastisk nyhet:SSS Nå er det bare å begynne og legge om kostholdet så til deee grader:s Har dere noen gode og sunne oppskrifter/nettsider med måltider uten disse matvarene?



Anonymous poster hash: 67ada...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan har du fått vite at du har intoleranse for alt dette?

Med en så omfattende intoleranse er det vanlig å bli henvist til ernæringeksperter.

Anonymous poster hash: 3d7fc...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har du fått vite at du har intoleranse for alt dette?

Med en så omfattende intoleranse er det vanlig å bli henvist til ernæringeksperter.

Anonymous poster hash: 3d7fc...bb8

Gikk til Naprapatlandslaget..Burde kanskje gå til legen også?

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Gikk til Naprapatlandslaget..Burde kanskje gå til legen også?

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Det synes jeg definitivt du bør gjøre. Naprapati er ansett som alternativ behandling da det ikke finnes vitenskapelig dokumentasjon på at det funker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg definitivt du bør gjøre. Naprapati er ansett som alternativ behandling da det ikke finnes vitenskapelig dokumentasjon på at det funker.

De tok blodprøve, så det er vel på samme måte som legen vill gjort det? Men enig med deg, stoler ikke heeelt på det før jeg får samme resultat som hos legen.

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganske blogger er jo fulle av oppskrifter uten matvarer av animalsk opprinnelse (egg og melk), i tillegg finner du flere blogger med oppskrifter for glutenallergikere. :)



Anonymous poster hash: ce1c2...a9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett litt på lavkarbo, veganske oppskrifter :) Mange veganere som vil holde seg unna gluten også nemlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraa - dette var en fantastisk nyhet:SSS Nå er det bare å begynne og legge om kostholdet så til deee grader:s Har dere noen gode og sunne oppskrifter/nettsider med måltider uten disse matvarene?

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Datteren vår har samme allergier og ble henvist til ernæringsfysiolog. De hjelper deg med å sette opp matplan i forhold til det inntaket du trenger med tanke på alder, fysisk form osv. Så kontakt legen så får du ordentlig hjelp.

Anonymous poster hash: 8f191...278

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til Naprapatlandslaget..Burde kanskje gå til legen også? Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Du burde sett på det programmet på NRK som omhandler allergier og intolleranse. En dame var valgt ut til testperson, hun var helt frisk på alle måter. Men når hun kom til alternative behandlere så ksulle hun ikke spise noe som helst, omtrent fordi hun var intollerant.

Å kutte ut egg, melk og mel er ikke noe man gjør uten å få tett oppfølging av helsepersonell.

Anonymous poster hash: 3d7fc...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sett på det programmet på NRK som omhandler allergier og intolleranse. En dame var valgt ut til testperson, hun var helt frisk på alle måter. Men når hun kom til alternative behandlere så ksulle hun ikke spise noe som helst, omtrent fordi hun var intollerant.

Å kutte ut egg, melk og mel er ikke noe man gjør uten å få tett oppfølging av helsepersonell.

Anonymous poster hash: 3d7fc...bb8

Blir så irritert, for jeg spurte om dette på Oslo hudpleieklinikk -.om legen kunne gjøre dette, og ho sa nei. Derfor betalte jeg i dyre dommer for å ta denne testen hos NL. Sykt irriterende, når jeg likevel kunne gått til legen og fått et _litt_ mer troverdig svar der. Ellers er jeg enig med innlegget ditt :) Var det Folkeopplysningen, forresten?

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

De tok blodprøve, så det er vel på samme måte som legen vill gjort det? Men enig med deg, stoler ikke heeelt på det før jeg får samme resultat som hos legen.

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Jeg har ikke noe kjennskap til det, men når jeg søker kjapt opp om de som tester for Naprapatlandslaget, ser det ut som de ser etter andre stoffer enn hva leger gjør. Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tenker at det uansett er best at du tar ordentlige tester før du gjør såpass store kostholdsomlegginger uten at det trenger å være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det egg til frokost i dag likevel, holder jo på å sulte fordi jeg lagde en grøt fra helsekosten som smakte pyton, spiste to skjeer :(



Anonymous poster hash: 67ada...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe kjennskap til det, men når jeg søker kjapt opp om de som tester for Naprapatlandslaget, ser det ut som de ser etter andre stoffer enn hva leger gjør. Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tenker at det uansett er best at du tar ordentlige tester før du gjør såpass store kostholdsomlegginger uten at det trenger å være nødvendig.

Høres fornuftig ut :) Da spiser jeg disse matvarene med god samvittighet enn så lenge :) Så blir det legen til uka. Takk for hjelp :)

Anonymous poster hash: 67ada...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen, dere har vært til god hjelp :) Roet nervene mine litt :)



Anonymous poster hash: 67ada...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker jo fort om du er intolerant mot disse tingene du nevner. Gå 14 dager uten egg, spis egg og se om du reagerer. Osv. Blodprøver viser ikke intoleranser uansett, bare allergier (ikke alltid det heller), da intoleranser er en reaksjon direkte i tarmen som ikke involverer immunforsvaret, og dermed ikke viser på blodprøver. Elimineringsmetode er det safeste samt en kikk på mage/tarm og dette er noe sol legen tar seg av. Lykke til med utredningnen din 😊

Hilsen en som er intolerant mot både fisk, kjøtt, egg og meieriprodukter, og som har diagnosen IBS...

Anonymous poster hash: 8b7bc...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker jo fort om du er intolerant mot disse tingene du nevner. Gå 14 dager uten egg, spis egg og se om du reagerer. Osv. Blodprøver viser ikke intoleranser uansett, bare allergier (ikke alltid det heller), da intoleranser er en reaksjon direkte i tarmen som ikke involverer immunforsvaret, og dermed ikke viser på blodprøver. Elimineringsmetode er det safeste samt en kikk på mage/tarm og dette er noe sol legen tar seg av. Lykke til med utredningnen din

Hilsen en som er intolerant mot både fisk, kjøtt, egg og meieriprodukter, og som har diagnosen IBS...Anonymous poster hash: 8b7bc...91f

Jeg fikk påvist en rekke inntoleranser med blodprøver (analysert til høy pris i Tyskland).

Intet mystisk, kuttet ut alt i 14 dager for så å forsøke et produkt av gangen for å se reaksjonen. Stemmer veldig bra - så kan fastlegen bare jåsse i vei om psykisk etc etc, men får jeg diaré av melk, så får jeg det - og ingen lege får meg til å tro at det er pga innbilning. Jeg blir bare så provosert av den vanlige legestanden når det gjelder slikt!

Endret av halo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk påvist en rekke inntoleranser med blodprøver (analysert til høy pris i Tyskland).

Intet mystisk, kuttet ut alt i 14 dager for så å forsøke et produkt av gangen for å se reaksjonen. Stemmer veldig bra - så kan fastlegen bare jåsse i vei om psykisk etc etc, men får jeg diaré av melk, så får jeg det - og ingen lege får meg til å tro at det er pga innbilning. Jeg blir bare så provosert av den vanlige legestanden når det gjelder slikt!

Ok. Da har du erfart noe jeg ikke visste gikk an. Er for øvrig helt enig i det med egen erfaring. Jeg VET jeg har stressmage og irritabel tarm, men jeg vet også at uansett hvor lite stresset jeg er så får jeg akutt diaré av de matvarene jeg ikke tåler. Psykisk eller ikke er ikke så viktig for meg før noe kan bevises, men faktum for meg er at enkelte ting tåler jeg bare ikke.. Skulle gjerne hatt det anderledes, men...

Anonymous poster hash: 8b7bc...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intoleranser kan ikke påvises ved kun blodprøver. Gastroskopi og andre undersøkelser må gjøres i tillegg. Beklager TS, men du har blitt lurt av alternative tullinger, og det de sier kan ikke kalles en diagnose dessverre



Anonymous poster hash: 48df2...4a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har påvist allergi mot de tingene du sier her, blodprøve hos vanlig lege. Jeg går og jevnlig til allergispesialister da jeg er allergisk mot mye. Der har jeg fått beskjed om at jeg må ikke ta de testene, som tilbys til en høy sum, for å finne ut intoleranser. De sier at på meg ville det fått stort utslag på alt. Så jeg hadde jo ikke kunne spise noen ting.

Jeg har og noen intoleranser. Men det har jeg funnet ut ved å prøve kosthold uten, og kosthold med.

Men hva skjer da du spiser for eksempel egg?



Anonymous poster hash: 63651...ae7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har påvist allergi mot de tingene du sier her, blodprøve hos vanlig lege. Jeg går og jevnlig til allergispesialister da jeg er allergisk mot mye. Der har jeg fått beskjed om at jeg må ikke ta de testene, som tilbys til en høy sum, for å finne ut intoleranser. De sier at på meg ville det fått stort utslag på alt. Så jeg hadde jo ikke kunne spise noen ting. Jeg har og noen intoleranser. Men det har jeg funnet ut ved å prøve kosthold uten, og kosthold med. Men hva skjer da du spiser for eksempel egg? Anonymous poster hash: 63651...ae7

Du tar feil her, det er ikke slik en går fram.

Du får en liste med matvarer du reagerer på, men det er ingen som sier du ikke skal spise noe av det.

Du kutter ut alt på listen en kort periode (typisk 14 dager) for så å prøve en og en og se hvorvidt du reagerer, og evt om reaksjonen er verdt bryet med å avstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...