Gå til innhold

Hunden halter...


Fiolinisten

Anbefalte innlegg

Når vi var ut på kveldsturen i går begynte plutselig min sheltie hann å halte på høyre frambein. Dette vedvarte til i dag, og i dag har han hatt perioder hvor han ikke kunne gå på labben i det hele tatt og andre hvor en ikke har merket noe som helst på ham. Jeg har undersøkt labben og kan ikke se noe antydning til sår eller annet som kunne få ham til å halte. Beinet hans er ikke varmt, ikke hoven eller ømt. Kjenner heller ikke noen uvanlige klumper. Han reagerer ikke i det hele tatt når jeg tar på den og klemmer forsiktig. Han er som vanlig, med unntak av foten. Er det noen som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min haltet plutselig på en bakfot en dag. Kunne ikke kjenne eller se noe unormalt. Var nok mest sannsynlig en strukket muskel eller noe sånt, for etter noen dager med hvile og "bandasje" fra back-on-track var hun helt fin igjen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det kun er noe sånt. Tenkte jeg skulle se det an over helga, da han har nokså lange perioder hvor han er så å si helt fin. Tok det rolig i dag, bare et par rusleturer i nabolaget, men jeg syns skikkelig synd på ham fordi han har fortsatt lyst til å gå ut på tur og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å pust dypt inn, og ta det med ro. Kan godt være en liten strekk eller noe som går over av seg selv. Jeg tror de fleste hunder opplever å få seg en strekk minst en gang i løpet av livet, og at det går over av seg selv etter noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ser eller kjenner noe unormalt, og hunden heller ikke har endret allmenntilstand ville jeg ventet noen dager og sett det an. Mest sannsynlig er det en strukket muskel. Anbefaler virkelig å prøve dekken eller fotbandasje fra Back-on-track, jeg har veldig gode erfaringer med dette (både til hest og hund) :)

 

Dersom hunden ikke er noe bedre om noen dager ville jeg kontaktet veterinær og fått røntget foten (og evt ryggen) for å se om det er indre skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...