Gå til innhold

Hvor er hunden når dere ikke er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

Altså, du er klar over at hunder har en sterk luktesans? Og av en eller annen grunn tiltrekkes de lukten av blod. Vitnet mange ganger at bikkja går helt berserk når ei venninne er på besøk, og hun har mensen.

Anonymous poster hash: d3219...5d9

Joda, men det er mulig å lære de fra valpetiden av hva som er lov og ikke. Min vet godt at overdreving snusing i menneskeskrittet ikke er lov, og han prøver definitivt ikke å åpne søppelbøtten på badet, selv om han ofte har åpen tilgang til det rommet også. Da vi fikk han som valp var han f.eks veldig nysgjerrig på kattedoen, og kunne godt stjele en bit av kattens avføring innrullet i sand, men med litt læring gikk det raskt over, og nå vet han hva som er lov og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har eget soverom med barnegrind i døråpningen. Der kan han velge om han vil sove i buret sitt, på senga si, eller på gulvet. Tilgang på vann, selvfølgelig.



Anonymous poster hash: 804de...96e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er i stua og gangen, stengt til bad/sov/bod/vaskerom. Tror det er mye soving gitt☺ Ikke noe problem å ha han alene en hel arbeidsdag. Gullet☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stua. Ligger i buret sitt når vi går ut og later som om hun sover (døra åpen, så klart, buret er "hulen" hennes...). Et par minutter etter at vi har låst, så smyger hun seg opp i sofaen. Der ligger hun og sover mesteparten av dagen. Vi hører tydelig poter mot parkett når vi låser opp døra, og hun får det travelt med å komme seg fra sofa til bur før vi kommer inn i stua. Veldig uskyldig. :hihi: Hun får altså ikke lov til å ligge i sofaen, og hun prøver seg aldri når det er mennesker hjemme.

Da hun var yngre og vi bedrev alene-trening begynte vi å bruke kamera for å se hvordan hun reagerte, og for å se når vi måtte gå inn igjen (hun ble urolig). Hun er hjemme alene hele arbeidsdager. Det går helt fint. Halvtimes tur om morgen, en tur rundt kvartalet før middag, og en lengre tur på 1-2 timer på kvelden.



Anonymous poster hash: 1f546...188
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Han går fritt i hele leiligheten, bortsett fra badet og soverommene. Bur har alltid vært totalt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har de eget Hunderom med barnegrind i døråpningen. Unghunden ligger i ett stort bur inne på rommet.

Jeg har prøvd flere alternative løsninger, men hun slapper ikke skikkelig av utenom å ligge i buret (har hatt kamera og fulgt med de en stund). Og det er nok best for gamlefar at hun ligger i bur også

Men det fungerer veldig bra nå, og gamlefar ligger rett ved siden av buret til unghunden.

-jeg har i utgangspunktet ikke ville ha hundene mine i bur annet enn i bilen, men ser nå at det er best for denne hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hunden løst i et rom i huset, i bur eller går den fritt i hele huset?

Tenker da når dere er borte for lengre periode feks arbeidsdag eller et par timer?

Anonymous poster hash: 76128...5aa

Går fritt i hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du er klar over at hunder har en sterk luktesans? Og av en eller annen grunn tiltrekkes de lukten av blod. Vitnet mange ganger at bikkja går helt berserk når ei venninne er på besøk, og hun har mensen.

Anonymous poster hash: d3219...5d9

Jeg har hatt flere hanner selv, men har aldri merket noe sånt. Hundene har vært som vanlig når jeg har hatt mensen. Ikke noe lukting eller "uhøflig" oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har hunden fri tilgang til hele huset, har bur med åpen dør son han liker godt, men sofaen gjelder som regel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...