Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Whitestripes

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

I beste KG-ånd finnes det ingen mellomting - enten er det alkoholfritt eller så flyter det over av alkohol ;)

Man må gjerne arrangere alkoholfritt bryllup om man ønsker det. Jeg hadde ikke takket nei av den grunn. Men personlig synes jeg god vin til maten hever smaksopplevelsen. Brus eller vann til et bedre måltid blir liksom ikke det samme, og alkoholfri vin smaker høgg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkoholfritt er helt okei, så lenge det kommer av brudeparets holdninger eller tro. Er det fordi man er gjerrig, så er det en annen sak.

I kusinen min sitt bryllup, var det alkoholfritt. De drikker vin ca hver helg, så var ingen grunn til at de ikke skulle kunne servere alkohol, annet enn at det var et budsjettbryllup. Det er jo deres valg, men jeg synes det er litt rart, da vin og god mat hører godt sammen :)

Og stemninger blir litt løsere, sånn er det bare. Må ikke bli heisafest for det.



Anonymous poster hash: 22c15...87b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en svoren motstander av kaffegjester og at gjestene skal betale for all drikke etter middag.

Jeg har derimot ingen problemer med alkoholfritt bryllup - så lenge man serverer ordentlig drikke og ikke avspiser gjestene med brus.

Men du trådstarter: hva med å søke litt på forumet og lese hva som er skrevet om dette temaet før?

Helt, helt enig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sterkt i mot at gjestene skal være med å betale for festen, men et alkoholfritt bryllup er i mine øyne helt i orden. Da har vertskapet tatt et standpunkt og står for bevertningene innenfor de rammene som er fastsatt. (Så lenge gjestene slipper å betale for eplesaften eller hva det måtte være da... ;) )

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sterkt i mot at gjestene skal være med å betale for festen, men et alkoholfritt bryllup er i mine øyne helt i orden. Da har vertskapet tatt et standpunkt og står for bevertningene innenfor de rammene som er fastsatt. (Så lenge gjestene slipper å betale for eplesaften eller hva det måtte være da... ;) )

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ingen problemer med et alkoholfritt bryllup. Planlegger man å ha barn tilstede er det et pluss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Folk som ikke drikker kan få lov til det ja, men hvis de to som holder bryllup er begersvingere og man får mistanke om at det er alkoholfritt pga de har sprengt budsjettet sitt på teite ting så blir det ikke godtatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser alle trådene om betalbar. Er det " lov" å ha alkoholfritt bryllup, eller er det forventet at det skal nærmest flyte over av alkohol i bryllup?

Anonymous poster hash: 94773...cb2

Synes alkoholfritt bryllup er mye bedre enn bryllup hvor jeg som gjest må betale for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterk motstander av betalbar, men alkoholfritt har jeg ingen problemer med. For meg er ikke de to sammenlignbare heller, det ene (gjestebetaling eller ikke) handler om hvorvidt man gjør sin plikt som vertskap, det andre (alkohol eller ikke) om hvilke rammer man ønsker for festen sin. Skal man sammenligne noe, må det være betalbar med en fest hvor gjestene betaler for mineralvannet sitt.

Anonymous poster hash: ed5b0...91d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker svært lite alkohol og var bekymret for at bryllupet mitt skulle ende i fyllakalas, vennene mine visste dette veldig godt og viste veldig hensyn til det. Jeg valgte å gjøre det slik at folk tok med alkohol selv, jeg forbød sprit, og jeg sørget for å ha masse å drikke: brus, vann etc slik at gjestene ikke tørstedrakk alkohol. Endte opp med at det var en liten rolig gjeng som satt rundt bordet når de som ikke drakk dro og drakk øl/vin mens vi hørte musikk og preiket. rolig, stille og perfekt :D fikk masse fine tilbakemeldinger spesielt i forhold til stemningen i bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker svært lite alkohol og var bekymret for at bryllupet mitt skulle ende i fyllakalas, vennene mine visste dette veldig godt og viste veldig hensyn til det. Jeg valgte å gjøre det slik at folk tok med alkohol selv, jeg forbød sprit, og jeg sørget for å ha masse å drikke: brus, vann etc slik at gjestene ikke tørstedrakk alkohol. Endte opp med at det var en liten rolig gjeng som satt rundt bordet når de som ikke drakk dro og drakk øl/vin mens vi hørte musikk og preiket. rolig, stille og perfekt :D fikk masse fine tilbakemeldinger spesielt i forhold til stemningen i bryllupet :)

"når de som ikke drakk dro".

Hvorfor er det sånn egentlig, at de som ikke drikker/drikker lite alltid tar kvelden før alle andre? Og de bruker jo gjerne argumentasjonen "jeg har det like gøy som de som drikker!". Så, enlighten me.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg avholds og er ikke så komfortabel rundt folk når de er litt beruset blitt, så kunne tenkt meg et fullstendig alkoholfritt bryllup, men ville det vært ok? Folk ville forventet vin eller noe sånt til middagen i alle fall? TS Anonymous poster hash: 94773...cb2

Om du er avholds så ville jeg som gjest ikke hatt noe problem med det. Jeg kan velge om jeg vil komme eller ikke, men ville absolutt informert gjestene om at det var et bryllup der det ikke er alkohol involert.

Det er din dag og om du føler at berusede gjester vil legge en demper på dagen din så er det greit at du på forhånd opplyser om dette slik at de som på død og liv vil ha alkohol kan velge å ikke komme slik at det ikke blir dårlig stemning om gjestene forventer alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"når de som ikke drakk dro".

Hvorfor er det sånn egentlig, at de som ikke drikker/drikker lite alltid tar kvelden før alle andre? Og de bruker jo gjerne argumentasjonen "jeg har det like gøy som de som drikker!". Så, enlighten me.

det er vel av forskjellige grunner. Alkohol har jo en viss innvirkning på hjernen det kan man jo ikke nekte for så, hvordan kroppens signaler fungerer og impulsene styres vil da påvirke hvordan man velger å handle og hva man ønsker å prioritere i gitt situasjon,

Jeg personlig merker at etter at jeg kuttet betraktelig ned på alkoholen er det gjerne andre ting som står i fokus når det begynner å bli sent og folk rundt meg begynner å bli veldig påvirket av alkohol. Jeg har det gøy når jeg er med andre som drikker men begynner det å bli sent og folk blir veldig påvirket rundt meg frister det mer å være hjemme å slappe av eller få en god natts søvn. Ikke pga de rundt meg men fordi da er jeg "mettet" og føler at jeg vil trekke meg tilbake. Man kan si det så enkelt som at jeg har hatt en kjempefin stund i flott selskap, nå vil jeg trekke meg tilbake å slappe av.

Dette av kroppslige faktorer basert på at kroppen min ikke er påvirket av alkoholholdige stoffer og de behovene jeg føler der og da. Lik de som drikker er der og tilfredstiller sine behov i forhold til det sosiale samspillet som utvikler seg utover kvelden/natten.

Impulsene er annerledes, min persepsjon av hva jeg ønsker er annerledes , gøy har jeg det, trivelig har jeg det så absolutt. Men blir det sent så merker jeg det annerledes enn om man har drukket en del. Når jeg festet mye så var jeg gjerne den siste som dro og dro det ut i det lengste. Men jeg har det ikke mindre gøy nå enn jeg hadde det før. Annerledes men ikke mindre gøy. Men Behovet for å være ute like lenge er ikke der lenger.

Jeg kan kun snakke for megselv thou og ikke for alle andre :) Det kommer jo og veldig ann på settingen selvfølgelig men slik er det jo i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ville savnet i et alkoholfritt bryllup er vin som passer til maten. Å spise en god middag og drikke farris eller cola ved siden av blir ikke det samme. Jeg vet det etterhvert er blitt flere alkoholfrie alternativer som passer til forskjellige typer mat, men min erfaring er at de færreste tenker på det/klarer å finne frem til dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger over hodet ikke å være alkohol i et bryllup! Om folk kjeder seg fordi de ikke får noe innabords så vil jeg si de burde gå i seg selv.

Så lenge det legges opp til god stemning og en hyggelig dag burde det holde i massevis! :-)

Anonymous poster hash: be059...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"når de som ikke drakk dro".

Hvorfor er det sånn egentlig, at de som ikke drikker/drikker lite alltid tar kvelden før alle andre? Og de bruker jo gjerne argumentasjonen "jeg har det like gøy som de som drikker!". Så, enlighten me.

De går fordi alle de andre begynner å bli fulle, og "moroa" er ikke så innmari moro lengre..

Men jeg kan også legge til at folk som vanligvis drikker i sosiale sammenhenger pleier å være de første til å gå hvis de er på en tilstelning uten alkohol..

Hvertfall er det mine erfaringer :)

Anonymous poster hash: be059...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...