Gå til innhold

Hvorfor kjører så mange under fartsgrensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom jeg kjører på veier jeg vanligvis ikke kjører, så hender det at jeg blir litt usikker på hva fartsgrensen er. Da blir det gjerne til at man gjerne holder litt lavere fart, sånn i tilfelle fartskontroll.. På de veiene jeg er kjent, eller jeg er sikker på at jeg har sett fartsskiltet - så kjører jeg presis så fort som fartsgrensen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lurer. Når det er fortau og jeg går bak folk som knapt nok gidder å gå så fort de kan. Det er så utrolig mange av dem! Hvorfor? Jeg snakker om tørre fortauer i dagslys. Sommer også. Oversiktlig fortau. Gangvei. Hva er greia?

Og mange ser jo ut til å ha funnet en fart de er komfortable med. Nemlig sånn rolig, behagelig lizzom. Den økes nemlig ikke på smale fortau, neida bare rusles i eget tempo.

Og nei - det er ikke "bare å gå forbi" for det er mye motgående gående og ikke så brede fortau som er brede nok til å foreta en sikker forbigåing.

Hvorfor kan ikke alle bare gå så fort de bare kan? Vet de ikke at de irriterer meg når de ikke alle gjør som jeg vil?

Om du hadde brukt flere timer ekstra per år sammenlagt til å fra jobb med å rusle bak noen som går sakte på et fortau, så er jeg sikker på at du ville blitt litt frustrert selv... Dessuten vil det vel ikke være fare for liv og helse hverken for deg eller den som går sakgte om man prøver seg på en "forbigåing" som fotgjenger på et fortau ;)

Anonymous poster hash: bae54...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om de som ligger litt under fartsgrensen, jeg tenker at det er speedometeret deres som viser for mye.

Det som derimot irriterer meg, er når jeg ligger i jevn fart, gjerne 10 km/t over fartsgrensen, så kjører noen forbi meg for så å bremse ned, slik at jeg også må bremse.

Dette er unødvendig, spesielt når det skjer på e-18.

Anonymous poster hash: 3db91...a7d

Ok, da mener du at jeg skal følge den som viser at speedometeret mitt viser 6 km/t for lite til enhver tid.

I så fall er i alle fall ikke jeg den som ligger under fartsgrensen.

Målingene ble gjort samtidig i løpet av en fire timers biltur, så både tidspunkt og lokasjon var identiske på begge målinger.

Hvor mange satelitter GPS-ene hadde kontakt med til enhver tid aner jeg virkelig ikke, og det er heller ikke relevant.

Anonymous poster hash: 3db91...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange satelitter GPS-ene hadde kontakt med til enhver tid aner jeg virkelig ikke, og det er heller ikke relevant.

Anonymous poster hash: 3db91...a7d

Det er veldig relevant. Desto flere satelitter, desto mer nøyaktig.

Anonymous poster hash: e3ea4...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...