Gå til innhold

Går fra mannen min. Hvordan ordne det reint praktisk.


millabs

Anbefalte innlegg

Det er så kjedelig at du går fra mannen din da. Kan dere ikke prøve ordne opp i problemene da.

Ta liten tur på byen, kjøp dere is, og prøve å ordne opp i det.

Lykke til

Hva er vitsen med sånne innlegg? Ts har bestemt seg for å gå ifra mannen sin - noe jeg har stor forståelse for. Det fører ingenting godt for ts sin del å bli hos denne mannen. Men mannen ville nok dratt nytte av å ha henne der.

Anonymous poster hash: cf420...c2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere ikke barn heller sammen er jo dette helt banalt fra hans side.

Anonymous poster hash: eb095...fe8

Tar med din store sterke bror/venn/elsker og henter det som er rettmessig ditt.

Lever en anmeldelse til Politiet på tyveri, så må han forandre holdning. Han takler situasjonen på en veldig umoden måte.

Anonymous poster hash: e2ca9...433

Så bra at du har fått sagt ifra til han, men for en vemmelig situasjon han laget.

Anonymous poster hash: cf420...c2e

Så lenge hun har måttet ta initiativ til å forlate ham, er dette et bevis på at han ikke strekker til. Send ham på dør!! Du fortjener langt bedre! Kanskje det beste ville være å slippe å ha noen mann i det hele tatt??

Anonymous poster hash: f36ea...9fc

Utrolig hvor lite forståelsesfulle enkelte er med en gang det er snakk om en fyr. Kvinner og hvite riddere som kommer rennende med pekefingrene. Er det så vanskelig å forstå at når en vil gå, og den andre vil bli, så har den som ønsker å bli en tendens til å bli bitter og vanskelig en stund, uavhengig av om det er snakk om en mann eller en kvinne?

TS virker grei og ser ut til å løse det på en ok måte, men satan, noen av dere andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor lite forståelsesfulle enkelte er med en gang det er snakk om en fyr. Kvinner og hvite riddere som kommer rennende med pekefingrene. Er det så vanskelig å forstå at når en vil gå, og den andre vil bli, så har den som ønsker å bli en tendens til å bli bitter og vanskelig en stund, uavhengig av om det er snakk om en mann eller en kvinne?

TS virker grei og ser ut til å løse det på en ok måte, men satan, noen av dere andre...

Gud forby handlekraft, her skal vi snakke om følelser og håpe at rasstappen får fingeren ut av rævhølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud forby handlekraft, her skal vi snakke om følelser og håpe at rasstappen får fingeren ut av rævhølet.

Jædi jædi. Sleng ham på huet og rævva ut, og ta gjerne med noen kompiser for å gjøre ydmykelsen komplett. Vis at du har bein i nesa, eller at du evt. er "mann". Finne på å sette seg på bakbeina og gjøre seg vanskelig når en blir dumpa....har du sett noe så galt?

Skader ikke å gi ham litt tid. "Adding insult to injury" er bare unødvendig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor lite forståelsesfulle enkelte er med en gang det er snakk om en fyr. Kvinner og hvite riddere som kommer rennende med pekefingrene. Er det så vanskelig å forstå at når en vil gå, og den andre vil bli, så har den som ønsker å bli en tendens til å bli bitter og vanskelig en stund, uavhengig av om det er snakk om en mann eller en kvinne?

TS virker grei og ser ut til å løse det på en ok måte, men satan, noen av dere andre...

Skjønner jo at du er mann.

Hva mener du i de tilfellene der mannen går ut av et forhold/ ekteskap? Da forlater han gjerne både dame og barn på dagen og flytter direkte inn til ny dame/ elskerinne. Ja, for det er et fåtall mannfolk som går av andre grunner enn ny dame. Snakk om å ydmyke damene på det groveste.

Jædi jædi. Sleng ham på huet og rævva ut, og ta gjerne med noen kompiser for å gjøre ydmykelsen komplett. Vis at du har bein i nesa, eller at du evt. er "mann". Finne på å sette seg på bakbeina og gjøre seg vanskelig når en blir dumpa....har du sett noe så galt?

Skader ikke å gi ham litt tid. "Adding insult to injury" er bare unødvendig kaldt.

Det er vel ingen som ber ts slenge han på huet og rævva ut.

Jeg syns det er mer ydmykende at ts skal være nødt til å komme krypende til han med liste over hva hun eier og skal ha med fra boet. Snakk om å gjøre seg vanskelig.

Den mannen har sikkert fått mer enn nok av tid. Han har bare ikke brukt den fornuftig, så nå når ts for alvor går, mener du at mannen skal få tid :klo:

Anonymous poster hash: cf420...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du i de tilfellene der mannen går ut av et forhold/ ekteskap?

Akkurat det samme, og det kommer jeg nok til å få vesentlig mer gehør for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jædi jædi. Sleng ham på huet og rævva ut, og ta gjerne med noen kompiser for å gjøre ydmykelsen komplett. Vis at du har bein i nesa, eller at du evt. er "mann". Finne på å sette seg på bakbeina og gjøre seg vanskelig når en blir dumpa....har du sett noe så galt?

Skader ikke å gi ham litt tid. "Adding insult to injury" er bare unødvendig kaldt.

Hva mener du? Du prater bare bullshit...

Har sett på deg som en oppegående fyr, men det kommer tydelig frem at du prøver å fremstille deg selv som smart, selvsikker, empatisk og følsom.

Jeg tipper det er lenge siden du har pult..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter fra mannen min, og lurer på hva man pleier å gjøre etter å ha vært gift.

Min tanke er: Vi fordeler bryllupsgaver ut ifra hvilken side det kommer fra. Altså det som kommer fra hans sin side, tar han, og det fra min side tar jeg.

Jeg tenker at det jeg har fått i gave. Som bursdagsgave og julegaver er mitt, så det tar jeg med meg.

Ellers tilbyr jeg meg å betale halve husleia i tre mnd.

Mobilabonnementet har stått på meg, så det vil jeg overføre til hans sitt navn nå.

Er dette urimelig? Er det noen som har gjort noe annet?

I utgangspunktet skal alt deles 50/50 når man er gift, med mindre det er særeie. Når det gjelder eiendeler, beholder man jo gjerne det som har vært personlige, som f.eks. gaver etc.

Ang. husleien, så skal jo ikke du betale noe husleie om han blir værende i leiligheta og du finner en ny, da ender jo du opp med å betale dobbelt. Men du ønsker kanskje å være snill?

Anonymous poster hash: 97084...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Du prater bare bullshit...

Har sett på deg som en oppegående fyr, men det kommer tydelig frem at du prøver å fremstille deg selv som smart, selvsikker, empatisk og følsom.

Jeg tipper det er lenge siden du har pult..?

Beklager hvis jeg såret følelsene dine. Ja, det er en god stund siden jeg har pult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å levere liste på forhånd er et forsøk fra hans side på å skape trøbbel. Hvis noe blir avglemt = du får det ikke.

Du burde si til ham at du foreslår deling som du skrev over. Når du henter dine ting, kan du godt skrive liste over hva du tar med deg som han får kopi av, så han kan si om han er uenig i noe.

Hvis det skal lages liste på forhånd, så må dere sammen liste opp alt dere eier (katalogisere) og for hver ting merke hvem som skal ha den. Det er også greit for deg, men da må begge bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å levere liste på forhånd er et forsøk fra hans side på å skape trøbbel. Hvis noe blir avglemt = du får det ikke.

Du burde si til ham at du foreslår deling som du skrev over. Når du henter dine ting, kan du godt skrive liste over hva du tar med deg som han får kopi av, så han kan si om han er uenig i noe.

Hvis det skal lages liste på forhånd, så må dere sammen liste opp alt dere eier (katalogisere) og for hver ting merke hvem som skal ha den. Det er også greit for deg, men da må begge bidra.

Enig i det du skriver.

Det med at mannen forlanger liste, er også hans måte å vise makt på.

Anonymous poster hash: cf420...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nå initiativet til å hente noen av tingene mine mens han var på jobb. Som han sa at han ville jeg skulle gjøre. Det fikk jeg ikke lov til, han må være tilstede fordi han skal passe på at jeg ikke tar med meg noe som er hans! Fikk beskjed om han skulle pakke mine ting, fodi jeg hadde ikke noe i hans skap og skuffer å gjøre....!!

Ga beskjed om at jeg vil pakke mine egne ting, så det ender med at vi må avtale tid hvor begge er tilstede så jeg kan pakke mine egne ting.

Imorgen ringer jeg familievernkontoret, synes hele oppleggt hans er for dumt. Jeg betaler husleie der, og han krever at jeg gjør det i to måneder til.

Han oppfører seg som en total idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siste jeg hørte fra han var at han ikke ville ha noe mer med meg eller familien min å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sålenge du betaler husleie der er skapene også dine. Det er forøvrig helt greit at begge er tilstede når du pakker dine ting. Vurder å ta med en (objektiv) tredje person slik at han ikke føler seg fri til å si hva som helst eller være hur vanskelig som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg er at han kanskje trenger litt tid på seg, for å samle seg og egentlig oppføre seg litt bedre? At selv om han har visst at du kanskje kom til å gå, så kan han ha fornektet det og tenkt at "neida, hun går jo helt sikkert ikke" og trenger litt tid på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig ikke du har gitt fra deg nøkkelen på dette tidspunktet...

Det du gjør er at du drar til leiligheten din, pakker ned alt av klær, sko, nødvendige ting som er dine og drar mens han er på jobb. Når du har gjort det leverer du en liste til han over dine ting dvs. møbler du har betalt for, eller andre ting.

Du skal ikke sitte og vente og gi han tid i all evighet fordi han trekker det bare ut og gjør seg vanskelig allerede nå. Så hent tingene dine asap, mens de større møblene kan du hente etter hvert.



Anonymous poster hash: 2b4dc...38f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Nå håper jeg virkelig ikke du har gitt fra deg nøkkelen på dette tidspunktet...

Det du gjør er at du drar til leiligheten din, pakker ned alt av klær, sko, nødvendige ting som er dine og drar mens han er på jobb. Når du har gjort det leverer du en liste til han over dine ting dvs. møbler du har betalt for, eller andre ting.

Du skal ikke sitte og vente og gi han tid i all evighet fordi han trekker det bare ut og gjør seg vanskelig allerede nå. Så hent tingene dine asap, mens de større møblene kan du hente etter hvert.

Anonymous poster hash: 2b4dc...38f

Helt enig i dette. Så lenge du betaler husleie kan du låse deg inn der du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke levert fra meg nøkkel nei. Leverer ikke fra meg den før jeg har alle tingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...