Gå til innhold

Du som har lyst på barn, men enten passer det ikke/partner ikke er klar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... Vet vel at flere av dere sitter å leser her inne? :P

Jeg er bare vikar enda etter utdanning og samboer jobber seg ut av AAP. Det passer ikke for oss enda med barn enda, begge ønsker fast jobb og eid bolig først :) Men det er sååå kjedelig å vente.

Vi er 21 og 22 (22/23) og har vært sammen i mange år, de første årene hadde vi kjempe lyst på barn, men var ganske unge. På den tiden var han nesten mer gira enn meg så jeg angrer nesten i dag på at jeg ikke grep muligheten for i dag er det han som holder tilbake :P

Flere som har det sånn?

Har dere snakket om når dere skal begynne å prøve?

Hvordan går det i mellomtiden?

Når håper du dere skal begynne å prøve?

Anonymous poster hash: d787c...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og eks samboeren min hadde det sånn, jeg hadde veldig veldig lyst på barn men han mente han fortsatt var for ung på den tiden (28) og han ville ikke ha et barn før vi eide egen enebolig utenfor Oslo sentrum osvosv.

Nå har jeg problemer med å få barn som har PCOS så mens vi var sammen så brukte vi ikke No prevensjon i det hele tatt (ja jeg vet det var veldig idiotisk av oss)

Men det vi gjorde var at vi ble enig om en slags plan og hvis jeg ble gravid om et - to års tid så skulle jeg beholde det og det året jeg fyller 25 skulle vi dra til legen og begynne å få hjelp osv.

Nå vil jeg si at det ikke er en så veldig bra plan for deg hvis du ikke har noe problemer med å få barn, men dere kan finne på en egen en som passer for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har fast jobb, jeg har et vikariat, og vi leier :( har nylig sluttet på prevensjon. Vi er forsiktige, men er enige om at skjer det så skjer det. Samboer er 11 år eldre enn meg, så det begynner å haste litt hvis barnet ikke skal ha en pappa som er over 40 når det blir født.

Anonymous poster hash: 18f1f...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener nok at det høres ut som et ganske bra valg ^^ Du må heller tenke sånn, skjer det så skjer det :)

Og etter du først har blitt gravid så tar det jo en god stund før babyen kommer og da har man litt tid der man kan finne ut veien videre ang bolig og sånt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på barn, her har jeg både eid bolig og fast jobb, men dessverre ingen samboer/ ektemann å få barn med :( Jeg er singel så det er den største utfordringen! Jeg er heldigvis i midten av 20 årene, så det er enda tid igjen.

Det er dessverre ikke slik at alle har alt, noen mangler det ene eller det andre.

Anonymous poster hash: 994f6...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn. Jeg ønsker så gjerne barn, men det passer rett og slett ikke nå, :(

Anonymous poster hash: 777f0...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Godt" å se det bare ikke er meg! Uff, jeg har så lyst på, men jeg vet det ikke passer nå :( Sitter og er sint på meg selv for alt jeg burde ha gjort og kjappe meg med så barn hadde vært en mulighet nå... :P

Når tenker du at "NÅ BEGYNNER VI"?

Anonymous poster hash: d787c...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Var ganske unge?

Dere ER ganske unge

Gjennomsnittlig alder er ca 29 år for kvinner og ca 31 1/2 år for menn, ved deres første fødsel.

Jeg kunne ha skjønt stresset, dersom dere var 15 - 20 år eldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske unge?

Dere ER ganske unge

Gjennomsnittlig alder er ca 29 år for kvinner og ca 31 1/2 år for menn, ved deres første fødsel.

Jeg kunne ha skjønt stresset, dersom dere var 15 - 20 år eldre.

hehe, det gjennomsnittet gjelder vel ikke alle?

Anonymous poster hash: d787c...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

hehe, det gjennomsnittet gjelder vel ikke alle?

Anonymous poster hash: d787c...c9b

Nei, men jeg synes det ville vært absurd om dere skulle fått barn for " flere år siden ".

Selv om det er mulig å få barn i Norge som 16-19åring, uten jobb, utdanning, fast bopel og partner for den saks skyld, betyr det ikke nødvendigvis at man bør få barn under de forholdene.

Velger dere å vente til begge er i fast jobb og har vært det i en stund, vil dere kunne få full uttelling for f.eks foreldrepermisjon/foreldrepenger/etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eks samboeren min hadde det sånn, jeg hadde veldig veldig lyst på barn men han mente han fortsatt var for ung på den tiden (28) og han ville ikke ha et barn før vi eide egen enebolig utenfor Oslo sentrum osvosv.

Nå har jeg problemer med å få barn som har PCOS så mens vi var sammen så brukte vi ikke No prevensjon i det hele tatt (ja jeg vet det var veldig idiotisk av oss)

Men det vi gjorde var at vi ble enig om en slags plan og hvis jeg ble gravid om et - to års tid så skulle jeg beholde det og det året jeg fyller 25 skulle vi dra til legen og begynne å få hjelp osv.

Nå vil jeg si at det ikke er en så veldig bra plan for deg hvis du ikke har noe problemer med å få barn, men dere kan finne på en egen en som passer for dere :)

28 år og for ung faktisk. Den var ny :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg synes det ville vært absurd om dere skulle fått barn for " flere år siden ".

Selv om det er mulig å få barn i Norge som 16-19åring, uten jobb, utdanning, fast bopel og partner for den saks skyld, betyr det ikke nødvendigvis at man bør få barn under de forholdene.

Velger dere å vente til begge er i fast jobb og har vært det i en stund, vil dere kunne få full uttelling for f.eks foreldrepermisjon/foreldrepenger/etc.

Det er jo det vi skal! ;)

Men ja, vi hadde lyst på barn tidlig!

Anonymous poster hash: d787c...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Selv om jeg er ganske ung, så føler jeg meg klar for å få barn nå, men sambo vil ikke for han mener at han ikke er klar for å ikke få være ungdom lenger.

Syns dette er litt kjipt, ettersom jeg nesten står og tripper etter å få barn, men jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg "forta" meg å ta utdanning og få fast jobb og slike ting. Han hadde fast jobb og hus, så vil si jeg hasta meg inn.. Er nå 24 og har to små. Føles rett :)

Men, hadde aldri gjort det uten å ha fast jobb og alt, for skulle noe skje så klarer vi /jeg oss økonomisk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Vi er i midten av 20-årene, vært sammen i mange år, kjøpt leilighet sammen, har trygge faste jobber med grei lønn, og generelt god økonomi og trygge rammer. Jeg er veldig klar, men samboer er ikke helt der enda, føler seg enda litt for ung. Er litt tungt, men må jo respektere det. Har snakket mye om det, og ser for oss at det kan bli aktuelt innen en 2-3 års periode.

Anonymous poster hash: fab38...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi allerede et barn på 2 år, og jeg har veldig lyst til at gutten vår skal få en lillesøster eller lillebror, men det kommer uheldigvis ikke til å skje før noen år. Hjemstedet vårt har helt ekstremt mangel på arbeidsplasser så samboer er enda ringevikar på samme stedet han har jobbet i fem år. Jeg har fast fulltid men det er en skrekkelig dårlig betalt jobb, men jeg får ikke gjort noe med det før mannen i huset får noe fast. Vi eier så det er i boks, og selv om det er lite kunne vi fint fått plass til et nytt barn de første leveårene.

Mannen er heller ikke helt klar for en ny babyrunde da vi har hatt det veldig krevende med førstemann, både på grunn av tøff prematuritet og annen sykdom som slet hardt på det første året.

Det er vondt å vente når man føler seg klar, for min del er det spesielt sårt å måtte vente til gutten vår er i skolealder mest sannsynlig før han får søsken, men slik er livet.. Det beste er jo å vente til man har ting på stell.

Anonymous poster hash: cc0e0...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og min samboer er 20 og 22 år og vi har allerede begynt å planlegge å bli gravid. Det begynte først som en liten kødd fra min samboers side der han sa at han ville jeg skulle prøve å slutte på p-pillene og "se hva som skjer". Når vi først begynte å tenke på det å få barn sammen da ble lysten større og større, så vi bestemte jo oss for å faktisk slutte med prevensjon også :) Det var liksom det at vi begge to var så babysyk men turte ikke helt å innrømme det for hverandre, så vi begynte å kødde litt med det begge to i en liten periode, men så fant vi jo fort ut at vi var i samme båt når det gjalt det temaet, heldige meg! Han har jo også allerede kjøpt inn flere graviditetstester jeg skal ta underveis og han har begynt å tenke på navn og han nevner hver dag at han gleder seg sånn til det begynner å vokse en liten oss inni magen min, og gleder seg sånn til eg får gravidmagen, og ikke minst til vi får babyen i våre egne hender! Føler meg utrolig lykkelig og heldig!

Vi begge to har alltid hatt lyst å barn i tidlig alder vel og merke, og vi begge to føler oss klar og vi har begge to "fast" jobb, og itillegg holder på med utdanning på siden av. Jeg er ferdig utdanna om 1 mnd og min samboer er ferdig utdanna til neste år, ca rundt da vi tenker å få barn om jeg blir gravid innen de neste månedene fremover :)

Jeg vet det er ganske tidlig å få barn som 20 og 22 åringer, men det er dette som føles rett for oss begge, så da ser jeg ingen problem med det :)



Anonymous poster hash: 3ed10...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Vet vel at flere av dere sitter å leser her inne? :P

Jeg er bare vikar enda etter utdanning og samboer jobber seg ut av AAP. Det passer ikke for oss enda med barn enda, begge ønsker fast jobb og eid bolig først :) Men det er sååå kjedelig å vente.

Vi er 21 og 22 (22/23) og har vært sammen i mange år, de første årene hadde vi kjempe lyst på barn, men var ganske unge. På den tiden var han nesten mer gira enn meg så jeg angrer nesten i dag på at jeg ikke grep muligheten for i dag er det han som holder tilbake :P

Flere som har det sånn?

Har dere snakket om når dere skal begynne å prøve?

Hvordan går det i mellomtiden?

Når håper du dere skal begynne å prøve?

Anonymous poster hash: d787c...c9b

Wtf!! Hadde dere nærma dere 30 hadde jeg forstått problemstillinga. Hva stresser du med??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt annet "problem" jeg... Har samboer, eid leilighet, fast jobb, men er ikke interressert i "mammarollen". Når jeg har dagdrømt om barn har jeg alltid hatt mer "farsrolle". Har helt angst for graviditet og slikt, og vil ikke ha noe med det å gjøre. Søsteren min var nær ved å dø under fødsel, og har fått problemer i ettertid... Det hjelper ikke akkurat på angsten. I tillegg ender jo kvinner ofte opp med hovedansvaret den første tiden og er en vandrende mattank... Biologien er urettferdig der.

Blir nok bare med dagdrømming på meg.

Anonymous poster hash: bfc0f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år og for ung faktisk. Den var ny :P

Det er da mange som føler seg for unge for barn når de er 28.

Anonymous poster hash: 162f1...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...