Gå til innhold

Hva er deres planer i sommerferien med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal til østersund en tur. Bade og kose oss:) Ellers blir vi sikkert bare i nærområdet. Bade mye og finne på forskjellig her:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en liten prat her i huset så skal vi dra seks dager til Kristiansand, en tur på Color Line og to dager på Tusenfryd. Resten blir bading og avslapping hjemme. For øvrig så er jeg litt misunnelig på dere som skal eller har vært i Disneyland. Det har jeg veldig lyst til å ta med sønnen min, men usikker på om det er verdt pengene

Disneyland er virkelig verdt pengene :) Vi betalte 8000 for meg og min datter fra mandag til fredag på et hotell rett ved parken som var helt fantastisk for barn med sjørøvertema, badeland osv. I prisen var da fly, hotell m/frokost, free shuttlebuss til inngangen til parken (det er svært!) og 3 dagers pass til parkene for begge to. :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Frankrike med ungene i 1 uke. Vi skal bo hos broren til min samboer. Og besøke Disneyland :) i tillegg reiser vi i 2-3 uker til samboers hjemland, slik at ungene får vært litt med sine besteforeldre.

Også tenker jeg å ta en hopp-på syden tur med minsten, siden storebror skal til syden nå i mai :)

Vil anbefale dere å bestille bord på Prinsesse restauranten om du har døtre. Da får dere spise med prinsessene, barna får tid med de, og de har et eget lite opplegg. Fantastisk opplevelse:) Bør bestilles på forhånd pga stor pågang. Kan også anbefale å bestille bord på Mickey cafe, der får du da spise sammen med Mikke, Minnie, Donald og gjengen. :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Disneyland er virkelig verdt pengene :) Vi betalte 8000 for meg og min datter fra mandag til fredag på et hotell rett ved parken som var helt fantastisk for barn med sjørøvertema, badeland osv. I prisen var da fly, hotell m/frokost, free shuttlebuss til inngangen til parken (det er svært!) og 3 dagers pass til parkene for begge to. :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Hvor i alle dager har du bestilt a?!?! :vetikke: Hvis det er så billig så drar vi neste år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager har du bestilt a?!?! :vetikke: Hvis det er så billig så drar vi neste år :fnise:

Vi resite i høstferien, mulig det er litt billigere da. Har kikka på turer nå i sommer også, men mye er bortbestilt på hotellene, men ikke avskrekkende priser. Disenyland er jo oppe hele året :) Bestilte via sembo.no, veldig fornøyd med det ) Det eneste jeg hadde å utsette var at jeg i ettertid oppdaget at 3 dagers pass koster omtrent det samme som årskort i disneyland, og med årskortet fulgte det med en god rekke fordelere og rabatter rudnt om i parken. Så vil nok kjøpe årskort via disneyland sine sider eller i luka enn på sembo sine sider neste gang. Alle hotellene som ligger inne i parken er billetter til parken under hele oppholdet inkludert. De hotellene som ligger rett på utsiden av parken legger man bare til billetter inn til parken når man bestiller. :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Kan jeg spørre hvilke feriebudsjetter folk opererer med og hvordan dere legger opp til dem? (mnd.sparing, feriepenger, ??)

Årets sommerferie kommer på ca 60000 for oss fire, pluss lommepenger selvsagt.

Nå har vi egentlig ikke et feriebudsjett lenger. Vi betaler når vi får lønn uansett.

Tidligere da vi ikke hadde så god råd, sparte vi litt hver mnd til reiser, og brukte feriepenger.

Tror vi har brukt rundt tohundretusen på reiser året gjennom, de siste tre-fire årene. Men det har selvsagt ikke alltid vært slik.

What. Fortell hvordan det går! Har du med kloroform og narkose til dem? Det er jo en del timer med fly...

Anonymous poster hash: f450a...911

Vi har akkurat hatt en 12 timers flytur med ungene (på 2,5 og 6år). Null problem, og null stress. Om to mnd blir det også 12timers flytur (og hjem igjen etter tre uker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

Vi resite i høstferien, mulig det er litt billigere da. Har kikka på turer nå i sommer også, men mye er bortbestilt på hotellene, men ikke avskrekkende priser. Disenyland er jo oppe hele året :) Bestilte via sembo.no, veldig fornøyd med det ) Det eneste jeg hadde å utsette var at jeg i ettertid oppdaget at 3 dagers pass koster omtrent det samme som årskort i disneyland, og med årskortet fulgte det med en god rekke fordelere og rabatter rudnt om i parken. Så vil nok kjøpe årskort via disneyland sine sider eller i luka enn på sembo sine sider neste gang. Alle hotellene som ligger inne i parken er billetter til parken under hele oppholdet inkludert. De hotellene som ligger rett på utsiden av parken legger man bare til billetter inn til parken når man bestiller. :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Der ser det ut som man må bestille noen år i forveien. Jeg prøvde meg på sommeren og høsten 2016. Fullbooket. Ikke skjønte jeg dette med å legge til fly heller

Hvilket hotell valgte dere? Tusen takk for svar altså. Ble definitivt nysgjerrig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser det ut som man må bestille noen år i forveien. Jeg prøvde meg på sommeren og høsten 2016. Fullbooket. Ikke skjønte jeg dette med å legge til fly heller

Hvilket hotell valgte dere? Tusen takk for svar altså. Ble definitivt nysgjerrig nå.

Regner med vi begge snakker om Disneyland Paris nå? Vi bodde på explorers hotel. Vet ikke helt hav du har søkt på, men fant nettopp fra tirsdag til fredag ved dette hotellet, fly tur/retur oslo til 7428, også kommer billetter til parken utenom.

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med vi begge snakker om Disneyland Paris nå? Vi bodde på explorers hotel. Vet ikke helt hav du har søkt på, men fant nettopp fra tirsdag til fredag ved dette hotellet, fly tur/retur oslo til 7428, også kommer billetter til parken utenom.

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Da er det en voksen og ett barn.

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig, det! Noen av mine beste ferieminner fra barndommen er fra Danmarksturene med venner. Stort sommerhus med basseng og liv og røre hele uka. Kanskje litt hektisk for de voksne, men tror de hadde det gøy de og.

Da jeg var liten var jeg mye i Danmark - synes det er så kjempegøy! Mye turer til Legoland, Djurs sommerland +++... Voksne har det gøy om kveldene når unger sover.....skravling, grilling ++++ :)

Anonymous poster hash: 652ec...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss ny bolig, og bruker (altfor) mye penger på oppussing nå frem mot ferien. Så i år blir det 4 ukers norge/sverige-ferie. Vi har en fjellhytte på østlandet vi skal være et par uker på, og så har svigers et sommerhus i Sverige som vi tenker å tilbringe noen dager på. Resten av ferien tilbringes hjemme i det nye huset :)

Vi har et barn på 2 år, og han kommer nok til å stortrives på fjellet hvor sauer og kuer beiter utenfor gjerdet rundt hytta :) Håper været blir like bra som i fjor! :sol:



Anonymous poster hash: a32cb...e31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Regner med vi begge snakker om Disneyland Paris nå? Vi bodde på explorers hotel. Vet ikke helt hav du har søkt på, men fant nettopp fra tirsdag til fredag ved dette hotellet, fly tur/retur oslo til 7428, også kommer billetter til parken utenom.

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

Tusen takk for svar! Det hotellet så utrolig koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe storveis her. Det blir en uke hos familie i nord, også en liten uke i Fårup hvor vi får låne gratis feriehus. Og kanskje en-to dager i Sommarland el.

Men barnefar skal ta sin del av ferien han også, så barnet får vel opplevd nok..

Anonymous poster hash: 5ca15...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Vi skal to uker til Hellas og Lollo og Bernie- det var stor lykke i fjor, og satser på at det blir enda mer lykke for treåringen vår i år. Ellers vil vi ta oss en helg i Mikkelparken, og ellers bare nyte sommeren sammen. Får også litt besøk av diverse svigerfamilie som bor langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en tur til Sverige å besøke noen gode venner av oss som bor der. På hytta sammen med ei venninne som har barn på samme alder som eldste min. Og internasjonal leir en helg i juli. Ellers blir det nok noen turer til dyreparken, stranda og fisketurer. Ser ikke poenget for vår del å reise til syden i sommerferien - spesielt om det blir så fint vær som i fjor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...