Gå til innhold

Hva er deres planer i sommerferien med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å lage en tråd om hva dere skal i sommerferien med barna? Skal dere reise bort, være hjemme, i nærområdet? Lang ferie, kort ferie, osv? Kanskje vi kan inspirere hverandre litt:)

Her hadde jeg i utgangspunktet tenkt til å ha en uke i Frankrike med fireåringen, hvor vi skulle bo i Disneyland området, ha 3-4 dager i parken og 2 dager i Paris. Vi var i Disneyland ifjor, og det er et stort ønske fra frøkna om å reise tilbake.

Men så har bilen skjært seg, så det går en del penger ut der, i tillegg skjærte vaskemaskina seg og oppvaskmaskina (jadda, alt på en gang i år :fnise: ), i tillegg til at hsuet skal males og uteområdet trenger litt pleie. Så jeg føler vi må drøye disneyland ferien litt, og evt reise i høstferien istedet. Jeg tenker derfor litt lavkost ferie. Vi har årskort i nærmeste fornøyelsepark, så blir en del turer dit.

Vil gjerne høre om deres ferier i inn og utland :)



Anonymous poster hash: 5e9f4...64e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det egen bil ned til Danmark og Legoland. Leier hus i Lalandia sammen med venner.

Passe spent, ser for meg kaos da det er i fellesferien og Lalandia føles veldig "masseturisme". Men tror barna liker det. De litt mer spennende turene får vi ta når de blir litt eldre evt som voksentur i ei helg vi får barnevakt. :)

Anonymous poster hash: 19449...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leie hus i Danmark i et par uker og dra i diverse parker, noen turer i nærområdet her hjemme og besøke besteforeldre.

Anonymous poster hash: f6f42...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er 2, så hun har i utganspunktet ingen forventninger. Her blir det nok fokus på å tilbringe tid med familien. Blir et par uker i nord der jeg kommer fra, min familie kommer også til oss en ukes tid. Regner med vi også tar oss en ukes tid hos min reservebestemor på østlandet. Og i mellom blir det masse turer på stranden, turer i skogen og sikkert en del på lekeland siden vi bor i Bergen og været pleier å være ustabilt. Og så blir det en langhelg utenlands for mamma og pappa mens mini er med familien. 😍 Første barnefrie helg for oss siden hun ble født. Ikke helt de store planene altså, men regner med alle vil kose seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår er 2, så hun har i utganspunktet ingen forventninger. Her blir det nok fokus på å tilbringe tid med familien. Blir et par uker i nord der jeg kommer fra, min familie kommer også til oss en ukes tid. Regner med vi også tar oss en ukes tid hos min reservebestemor på østlandet. Og i mellom blir det masse turer på stranden, turer i skogen og sikkert en del på lekeland siden vi bor i Bergen og været pleier å være ustabilt. Og så blir det en langhelg utenlands for mamma og pappa mens mini er med familien. Første barnefrie helg for oss siden hun ble født. Ikke helt de store planene altså, men regner med alle vil kose seg.

Så masse koselige planer :)

Anonymous poster hash: 5e9f4...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det bare å være hjemme og nyte vår første sommer med vårt første barn. Masse familiebesøk, nyte været, gå lange turer og bare være familie :)

Anonymous poster hash: 2149b...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Vi drar tre uker til Florida i starten på sommeren. Resten av sommeren skal vi kose oss her hjemme, med noen små dagsutflukter, teltturer etc.

(Barna er 2,5 og 6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere reiser:

- Legoland

- Dyreparken og barnas hotell

- Kongeparken

- Oslo, vikingskipsmuseet, Kon tiki, Tusenfryd, bo på Plaza

- ColorMagic og Kiel 6 ganger minst

- Mallorca og badeland, dykking

- Florida, everglades, nasa, disneyworld, bushgardens, seworld

- Gran Canaria

- Paris 2 ganger: selve byen og atraksjoner pluss disneyland (anbefales)

I år: Barcelona! 2 uker med sol, sommer, vannparker og avslapping…..:)



Anonymous poster hash: e3402...57d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en femåring. Vi skal være hjemme stort sett. Et par helger på hytta, en dag i tusenfryd,være på stranda.😊 Men han skal to uker til Sverige med faren sin og stemor, så det blir nok en super sommer for han😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får en ny baby i begynnelsen av sommerferien, så her har vi ikke lagt noen konkrete planer. Men vi kommer til å ta noen spontane turer til nabolandene hvis formen tillater det.

Treåringen er egentlig fornøyd med det meste. Vi bor sånn til at det er lett å komme seg til stranda, vi kan besøke familie og har sesongkort til nærmeste fornøyelsespark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal to uker til Spania, vi får låne mammas leilighet. :) Håper å få skvist inn en helg i Madrid også mens vi er der! Ellers skal vi bare være hjemme og kose oss. Håpe på fint vær og dra på stranden, leke hjemme, styre litt rundt huset osv.

Våre unger er 2,5 og 4 til sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en uke til Danmark (Legoland m.m) og en uke til besteforeldre i Trønderlag. :) Eldste er 3 år og yngste er to måneder når vi drar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal en uke til Danmark. Har leid feriehus, og skal til legoland ca hver dag den uken ;) har en gutt på 4,5. Ellers blir vi hjemme i ferien :)

Anonymous poster hash: ab1cc...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fire uker ferie i år.

Én uke på en leid hytte i Norge, to uker på vår egen hytte, resten hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke lagt de store planene enda, men jeg regner med vi stikker til Kreta en tur. Kjøper flybilletter og bor til en lokal familie der, så vi trenger ikke planlegge så nøye.

Jeg har også planer om å ta med meg minstejenta ei uke til Kreta bare vi to, siden storesøster og jeg tok ei uke der ifjor sommer.

Ellers så regner jeg med at vi stikker til svigers og tilbringer noen dager der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark - bonbon land ;)

Dele et stort hus med 4 familier ;)

Det er så koselig, det! Noen av mine beste ferieminner fra barndommen er fra Danmarksturene med venner. Stort sommerhus med basseng og liv og røre hele uka. Kanskje litt hektisk for de voksne, men tror de hadde det gøy de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal koble på campingvogna å kjøre til svigerfamilien 180 mil borte :-) Der blir det bryllup og forhåpentligvis vær til masse bading. Ihvertfall en dag i fornøyelsespark, kanskje to dager hvis vi blir lei av stranda.

Har 3 uker fra vi starter til vi må være hjemme igjen. Kan være vi starter litt tidligere hjemover så vi får oss noen dager på campingplass :-)

Barna er 1 og 4 år.

Anonymous poster hash: d82db...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter ferien alt på lørdag for i år og reiser til Spania en uke.

I skoleferien tenker jeg det blir en uke i Kristiansand, en uke i Danmark og så blir resten av ferien fordelt mellom å være hjemme og på hytten. Nøyaktig hva vi skal de ulike stedene har vi ikke planlagt, så det får vi ta som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...