Gå til innhold

Hvilken engelsk accent har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd britisk men får det ikke helt til hehe.

Så jeg tror jeg snakker mest Amerikansk.

Også er ikke alle amerikanske aksenter "tjukke" da :P Jeg snakker absolutt ikke sånn.



Anonymous poster hash: 52714...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norsk aksent. Nordmenn (uten spesiell tilknytning til engelsk) som har tatt på seg en utpreget britisk eller amerikank aksent er det pinligste jeg hører.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk uttale, men med godt innslag av Petter Solbergsk tonefall



Anonymous poster hash: 0e768...33f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den amerikanske vrien.



Anonymous poster hash: 2c14f...450
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller nok mot amerikansk siden samboeren min snakker amerikansk. Han snakket derimot britisk tidligere(har alltid gått på britisk skole), men la om til amerikansk da han studerte i statene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller nok mot amerikansk siden samboeren min snakker amerikansk. Han snakket derimot britisk tidligere(har alltid gått på britisk skole), men la om til amerikansk da han studerte i statene.

We hørd you the først time

Anonymous poster hash: 0e768...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

We hørd you the først time

Anonymous poster hash: 0e768...33f

?

Ååå.. Ser det nå

Ikke alltid like lett å skrive fra iphonen som reagerer litt i rykk og napp

Endret av Miss Lucky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte blitt spurt om jeg er Irsk? Syntes selv det er mest Britisk. Har bodd mange år i utlandet og hatt engelsk som hovedspråk, hjemme og på jobb.

Også er jeg sabla god på Dinglish -engelsk med indiske tøtsj.



Anonymous poster hash: 643be...03a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i utgangspunktet en britisk engelsk aksent, men når jeg møter folk på ferie tror de ofte jeg er fra australia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å plukke opp den dialekten jeg hører, så jeg har snakket med alt fra tjukkeste midt-USA til New Zealand-dialekt, men når jeg snakker plain engelsk, pleier de fleste å tro jeg er ire av noe slag.

Snakker jeg med kompisen min fra Liverpool, starter jeg meg TV-oxford engelsk og siver ned mot en slags blanding av british-british og scouser, men innimellom ramler jeg innom skotsk aksent av alle ting. Han kreperer av latter og hyler "CHO CHANG!" hver gang. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å plukke opp den dialekten jeg hører, så jeg har snakket med alt fra tjukkeste midt-USA til New Zealand-dialekt, men når jeg snakker plain engelsk, pleier de fleste å tro jeg er ire av noe slag.

Snakker jeg med kompisen min fra Liverpool, starter jeg meg TV-oxford engelsk og siver ned mot en slags blanding av british-british og scouser, men innimellom ramler jeg innom skotsk aksent av alle ting. Han kreperer av latter og hyler "CHO CHANG!" hver gang. :fnise:

Jeg gjør også det! Litt irriterende på jobb, hvor jeg jobber med mange engelskspråklige fra forskjellige land, for jeg hører jo selv at jeg høres halv-schizofren ut.

Anonymous poster hash: 98b9e...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult! Hvordan har du lært det? Tips for hvordan man kan gå frem for å lære en bestemt dialekt (uten å bo i området)?

Anonymous poster hash: 1e629...35b

Nå har jeg riktignok bodd i wiltshire, som er i sørvest England i et par år, hehe. Men noen har et bedre språkøre enn gjennomsnittet, og jeg har siden 12-13 års alderen snakket flytende britisk engelsk. Var det eneste jeg var virkelig god i på skolen.. Fikk dialekten min et par uker etter jeg hadde flyttet til England, og fikk alltid spørsmål fra britene om hvordan jeg klarte å snakke så rent og flytende når jeg var født og oppvokst i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende britisk med heftige innslag av walisisk dialekt.

Kult! Har du gjort det med vilje?

Anonymous poster hash: 1e629...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk, det faller meg mest naturlig fordi jeg synes ikke det "passer meg" å snakke med tjukk amerikansk aksent.

Men du trenger ikke snakke med tjukk amerikansk aksent. Du kan for eksempel snakke som i Canada. Eller New York.

Anonymous poster hash: 1e629...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norsk aksent. Nordmenn (uten spesiell tilknytning til engelsk) som har tatt på seg en utpreget britisk eller amerikank aksent er det pinligste jeg hører.

Eh... hvorfor er det pinligere enn Solberg-engelsk? Du trenger ingen spesiell tilknytning for å lære engelsk fra TV og radio.

Anonymous poster hash: 1e629...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk, snakker flytende. I USA tror de ofte jeg er derfra. Liker britisk, men det får jeg ikke til. Høres ut som jeg overdriver når jeg prøver meg på britisk. Blir sånn über-posh.

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å plukke opp den dialekten jeg hører, så jeg har snakket med alt fra tjukkeste midt-USA til New Zealand-dialekt, men når jeg snakker plain engelsk, pleier de fleste å tro jeg er ire av noe slag.

Snakker jeg med kompisen min fra Liverpool, starter jeg meg TV-oxford engelsk og siver ned mot en slags blanding av british-british og scouser, men innimellom ramler jeg innom skotsk aksent av alle ting. Han kreperer av latter og hyler "CHO CHANG!" hver gang. :fnise:

Hva er CHO CHANG? :P

Er han kjekk, han Liverpool-mannen?

Anonymous poster hash: 1e629...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig, beroende på hvem jeg prater med. For noen år siden pratet jeg med noen amerikanere, på amerikansk engelsk, med slang og alt, to andre (amerikanere) som kom bort og lurte på hvor i USA jeg var fra? Jeg tok det som et kompliment. Det var seriøst ment. Jeg har til og med klart å avsløre en fyr som mente han var fra Texas, som hadde litt for bred dialekt til å være fra Texas (ikke spør meg hvorfor men nei, de har ikke bred dialekt i Texas), han stirret på meg og ble stille før han erkjente at han hadde bodd en 20 år i Arkansas. Men jeg kan like godt prate ekte engelsk. Nærmere Portsmouth-engelsk. Men uten "yo galdem and mandem"-uttrykk.



Anonymous poster hash: f2acf...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...