Gå til innhold

Tannkjøttbetennelse


agbre

Anbefalte innlegg

Var hos vetten med hunden min i dag. Skulle ta vaksine og skrape tannstein. Vetten oppdaget tannkjøttbetennelse og har blitt satt på tidagers behandling med Flagyl tabletter. Fyttikatta så dårlig samvittighet jeg hadde. Stakkars lille pels har sikkert gått å hatt det vondt en god stund. Jeg ante jo ikke hvordan jeg kunne merke det heller. Fikk beskjed om at den dårlige ånden hennes var et tegn på dette. Nå har jeg kjøpt Plaque Off og skal passe nøye på.

Skriver dette som et lite obs til andre også. Sjekk tenner og ånden på pelsen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos vetten med hunden min i dag. Skulle ta vaksine og skrape tannstein. Vetten oppdaget tannkjøttbetennelse og har blitt satt på tidagers behandling med Flagyl tabletter. Fyttikatta så dårlig samvittighet jeg hadde. Stakkars lille pels har sikkert gått å hatt det vondt en god stund. Jeg ante jo ikke hvordan jeg kunne merke det heller. Fikk beskjed om at den dårlige ånden hennes var et tegn på dette. Nå har jeg kjøpt Plaque Off og skal passe nøye på.

Skriver dette som et lite obs til andre også. Sjekk tenner og ånden på pelsen deres.

Det er bikkja, ikke vetten som har blitt satt på Flagyl :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje den aller beste, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet :)

Men det var fint at du sa fra til oss andre, å følge med på ånden til hunden pga. slike årsaker har aldri falt meg inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig små hunder har lett for å få MYE tannstein, og da tannkjøttsbetennelse. Om hunden din har mye tannstein (ofte gulbrunt hardt belegg på tennene) og mye dårlig ånde, ville jeg nok vurdert å få fjernet tannsteinen ganske raskt. Det hjelper å pusse tennene på hunden og gi den "snacks" som skal fjerne plaque/tannstein :)

Trenger ikke ha dårlig samvittighet, for det kan være så og si umulig å unngå å få tannstein på noen hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo liten hund, siden det er en dachs, men hun har minimalt med tannstein. Får tørrfor, og noe å gnage på daglig, så virker som det holder for henne..Ånden hennes derimot, er ikke noe å skryte av. Derfor jeg lurte på om man i tillegg kunne se det på tannkjøttet. :jepp:

Håper hunden din blir kvitt betennelsen kjapt, agbre. Skjønner at du får dårlig samvittighet, men som de andre her sier; dette kan skje den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inka har blitt helt fin igjen. Den dårlige ånden forsvant dagen etterpå og jeg merket også forskjell på henne. Mindre stress og bjeffing. Hun har nok hatt vondt, stakkars pels. Problemet er jo at de ikke kan si ifra... Har en frisk og glad Wheatenjente hjemme nå og det er både hun og jeg glad for :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...