Gå til innhold

Karma


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II

Er det noen som tror på loven om karma?

at alt vi gjør er en direkte årsak til hva vi gjorde i et tideligere liv

at det er en unniversiel retferdighet i det som skjer fordi det er karma loven som styrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å tro er en ting, å vite er noe annet. Men jeg tror at det du gjør i det livet du lever i dag, her og nå, gir ringvirkninger for resten av ditt liv. Selv om man kan endre det og få et "bedre liv"... (naivt sagt)

Det er ikke dermed sagt at du får kreft fordi du var utro da du var 33 år, men de valgene man tar, får konsekvenser som også kan utarte seg i sykdom.

Du kan også ha levd et liv der du egentlig aldri har skadet andre eller deg selv, aldri røyket osv, men likevel få sykdom eller miste dine nærmeste.

Jeg tror på mye jeg, men karma... Nei, kanskje. Man høster det man sår. (Et bibelsitat), og det stemmer i alle fall bra.

Hvis karmaloven skulle stemme, burde vi som mister våre nære i Norge, finne dem igjen i sultkatastrofen i Afrika og regne med å havne i et øde selv.

Hva tror du selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Jeg tror ikke på den, iom at den er en hinduistisk kontrollmekanisme. Derimot tror jeg at livet har en tendens til å følge "what comes round goes around" men jeg tror ikke at det er en universell styring som tilsier at alle får som fortjent tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...