Gå til innhold

Katten min vasker seg ikke i rompa :-(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en nydelig kattedame. Hun er vakker, tillitsfull, myk, kosete og med masse personlighet.

Problemet er at hun ikke vasker seg i rompa etter at hun har bæsjet. Hun vasker seg ofte på resten av kroppen, men rompa styrer hun unna. Så vi har "shit marks" overalt. Hun liker å sove sammen med oss i senga, og vi liker å ha henne der. Men jeg må skifte laken og sengetøy nesten hver dag, fordi det er bæsjeflekker fra katten.

Hun bodde sammen med moren sin helt til hun var 9 måneder, så det kan ikke være fordi hun ikke har lært alt hun skal?

Det virker rett og slett som om hun synes det er ekkelt med bæsj. (Skjønner henne godt, forøvrig)

Men jeg er litt lei av bæsjemerker i sengetøyet, på sofaen, på sofaputer, i stolene.

Er det noen måte å "lære" henne å vaske rompa?



Anonymous poster hash: 1405b...cfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun aldri gjort det?

Anonymous poster hash: bda04...6e4

Sjeldent. Hun er nå 2 år.

Jeg har sett henne prøve å vaske rompa et par ganger i løpet av disse to årene. Og hun har da tydelig gitt uttrykk for at hun ikke liker det.

Heldigvis er hun ikke langhåret. Men hun har litt lenger pels enn de som er helt korthåret. Så det sitter ofte litt bæsjerester rundt også. Vi prøver å vaske med en fuktig klut, men da går hun helt "bananas"

Anonymous poster hash: 1405b...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Hmm, ene katten min slurvet litt med det da han var mindre. Vi innførte obligatorisk rompevask i vasken etter slike dobesøk. Da vasket vi rett og slett bakenden under rennende lunkent vann. Det var ikke populært, men det førte til at katten vasket seg selv etterpå, da han måtte tørke seg. Etter en stund begynte han å vaske seg selv ved behov. (Fikk litt vondt av ham de gangene han gikk av kassen, så oss, og spurtet avgårde for å unngå den obligatoriske vasken :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ene katten min slurvet litt med det da han var mindre. Vi innførte obligatorisk rompevask i vasken etter slike dobesøk. Da vasket vi rett og slett bakenden under rennende lunkent vann. Det var ikke populært, men det førte til at katten vasket seg selv etterpå, da han måtte tørke seg. Etter en stund begynte han å vaske seg selv ved behov. (Fikk litt vondt av ham de gangene han gikk av kassen, så oss, og spurtet avgårde for å unngå den obligatoriske vasken :fnise: )

Godt tips!

Men jeg ser for meg at vi minst må være to personer. Tror ikke jeg klarer å holde fast katten med en hånd og vaske rompa med den andre. Hun kommer nok til å protestere ganske kraftig. Vi får gjøre et forsøk og se hvordan det går!

Anonymous poster hash: 1405b...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Et lite tips er å pakke inn katten i et håndkle, så blir den litt mindre mobil og du blir ikke klort. Vi slapp heldigvis dette, siden vi vennet kattene til bading siden de var små. De mjauer misfornøyd, men verken biter eller klorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har det foregått? Kan hun ha vondt i rompa kanskje?

Anonymous poster hash: ca227...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har det foregått? Kan hun ha vondt i rompa kanskje?

Anonymous poster hash: ca227...619

Nei, jeg tror ikke hun har vondt.

Men det virker som om hun misliker veldig lukten av bæsj. (Noe jeg forøvrig skjønner godt...). Når hun bæsjer i kassen sin, blir hun desperat etter å skjule bæsjen veldig fort. Og deretter løper hun fort ut av kassen, og ut av rommet der kassen står.

Etterpå vasker hun seg på potene. Men aldri i rompa.

Anonymous poster hash: 1405b...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...