Gå til innhold

Katten tisser i dusjkabinettet. Andre sier det er ekkelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat derfor dusjer jeg ikke hos folk som har katter. Grøss

Anonymous poster hash: 6f594...69d

Dusjer du hos mennesker som pisser i dusjen da?

Hva er det dere er redde for, egentlig. Dere dusjerjo for å vaske dere? Og pisset er skyllet bort uansett?

Anonymous poster hash: bf4be...95e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som sier at det ikke lukter kattepiss hjemme hos dere...

Det er bare en ren ønsketenkning.

Anonymous poster hash: dee67...089

Det kommer nok veldig an på om det er inne eller utekatt og hvor renslige de som eier katta er. Hår og lukt er dessverre det negative man får med å ha dyr i hus. Enten det er gubben eller katta. Men det er fortsatt verdt det, og jeg vasker/støvsuger/lufter før besøk. :)

Anonymous poster hash: bf4be...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Akkurat derfor dusjer jeg ikke hos folk som har katter. Grøss

Anonymous poster hash: 6f594...69d

Nå går mine katter på kassene sine, men jeg skal innrømme at for ukjente gjester kjenner jo jeg på den samme skepsis som deg, - bare at jeg grøsser ved tanken på folk som pisser i dusjen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er det verste jeg har hørt. Men dette med lukt inne hos kattefolk, spesielt de som har flere må jeg si meg enig i. Jeg er 100% sikker på at slike folk har et urealistisk syn på hvordan det lukter hos de.

Anonymous poster hash: 853a2...ebe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer du hos mennesker som pisser i dusjen da?

Hva er det dere er redde for, egentlig. Dere dusjerjo for å vaske dere? Og pisset er skyllet bort uansett?

Anonymous poster hash: bf4be...95e

Hvis jeg vet at de tisser i dusjen, så nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok veldig an på om det er inne eller utekatt og hvor renslige de som eier katta er. Hår og lukt er dessverre det negative man får med å ha dyr i hus. Enten det er gubben eller katta. Men det er fortsatt verdt det, og jeg vasker/støvsuger/lufter før besøk. :)Anonymous poster hash: bf4be...95e

Får du kun planlagte besøk?

Her flyr det folk ut og inn hele dagen, hver dag, så jeg vil ikke ha noe kattepisslukt rundt omkring.

Anonymous poster hash: 63e24...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad for at jeg har utekatt.. :P



Anonymous poster hash: 470e9...d5d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det kan virke som svært mange 'har glemt' det ubestridte faktum at urinen til en kastrert katt lukter minimalt.

- i motsetning til urinen til en ukastrert katt.

Verd å erindre det faktum også, - og at katteeiere som driver forsvarlig har kastrert katten(e) sine.

- da blir såkalte 'luktproblemer' minimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår liker best å tisse i sluket i dusjkabinettet. Hun plasserer seg fint i midten av sluket og tisser. Og vi synes det er helt ok. Mye enklere å skylle med dusjen enn å ta ut klumper av kattesanden.

Men flere av mine venner og venninner synes det er ekkelt, og sier at jeg bør kjefte på katten når hun tisser i dusjen.

Er jeg helt rar som ikke skjønner problemet? Vi bruker jo dusjen daglig, og skyller dessuten med vann når vi vet at hun har tisset. Det lukter aldri kattetiss på badet. Hun "treffer" veldig fint når hun tisser, så omtrent ingenting går utenfor sluket.

Anonymous poster hash: 91623...77d

For en flink katt!!! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Synes det er helt greit. Mennesker tisser jo i dusjen de også, men ingen som rynker på nesa av den grunn (eller kanskje folk gjør det :fnise: ) Katten min gjør det dessverre ikke, men hunden min, han har gjort det siden han var valp. Utrolig praktisk da han var så liten at han ikke rakk å varsle oss for så å komme seg ut. Løp heller rett i dusjen også var det bare å spyle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du kun planlagte besøk?

Her flyr det folk ut og inn hele dagen, hver dag, så jeg vil ikke ha noe kattepisslukt rundt omkring.

Anonymous poster hash: 63e24...8ad

Ja.

Anonymous poster hash: bf4be...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit. Mennesker tisser jo i dusjen de også, men ingen som rynker på nesa av den grunn (eller kanskje folk gjør det :fnise: ) Katten min gjør det dessverre ikke, men hunden min, han har gjort det siden han var valp. Utrolig praktisk da han var så liten at han ikke rakk å varsle oss for så å komme seg ut. Løp heller rett i dusjen også var det bare å spyle :)

Jo, jo det gjør de =D

De har til og med laget en hel seinfeld episode om det =p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt problemet. Har ikke katt selv, men tror jeg nesten ville foretrukket dette fremfor kattesanden. Da forsvinner jo tisset.

Nå vet jeg ikke med katters tiss men vil gå utifra at det er sterilt akkurat som menneskers, så er jo ikke noe bakterier i det (selvom det selvfølgelig må skylles etter på alikevel). Så dersom du ikke opplever noe lukt så er jo virkelig dette bare positivt!



Anonymous poster hash: 1e38a...2d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som svært mange 'har glemt' det ubestridte faktum at urinen til en kastrert katt lukter minimalt.

- i motsetning til urinen til en ukastrert katt.

Verd å erindre det faktum også, - og at katteeiere som driver forsvarlig har kastrert katten(e) sine.

- da blir såkalte 'luktproblemer' minimale.

TS her. Joda, her er pusen - selvfølgelig - kastrert.

Selvfølgelig kjenner vi mindre til eventuell lukt siden vi bor her, og kanskje har vent oss til det. Men flere som besøker oss, merker heller ingen vond lukt hos oss. Bortsett fra rett etter den samme katten har bæsjet i dokassen sin. Da lukter det alt annet enn blomster. Men lukten er bare intens i noen minutter.

Anonymous poster hash: 91623...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noen må forklare meg hvorfor i alle dager dette liksom er så ekkelt. Jeg ser virkelig ikke problemet.

Anonymous poster hash: cd54e...738

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som svært mange 'har glemt' det ubestridte faktum at urinen til en kastrert katt lukter minimalt.

- i motsetning til urinen til en ukastrert katt.

Verd å erindre det faktum også, - og at katteeiere som driver forsvarlig har kastrert katten(e) sine.

- da blir såkalte 'luktproblemer' minimale.

Alle mine er kastrert men urinen lukter helt grusomt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha folk er jaggu fintfølende her :fnise:

Katta pisser i sluket. So what? Det er jo genialt. Sparer masse kattesand og søppel. Miljæbevisst puseslusk det der :danse:

Og kom igjen da folkens. Kattepiss i et sluk. Ingen putter finger'n oppi der for å sleike seg på denne etterpå. Ingne kommer fysisk i nærheten av kattetisset engang. Og allikevel synes dere dette er ekkelt?

Men dere som er så fintfølende har ingen problemer med håndtak og rekkverk på offentlige plasser, og samtidig klarer dere å spise, eller klø dere på nesa, etterpå. Det er ekkelt det ;) Og også mye mer urenslig. Dere er klar over alle som klør seg i rumpa uten å vaske hendene sine?



Anonymous poster hash: f35a2...416
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha folk er jaggu fintfølende her :fnise:

Katta pisser i sluket. So what? Det er jo genialt. Sparer masse kattesand og søppel. Miljæbevisst puseslusk det der :danse:

Og kom igjen da folkens. Kattepiss i et sluk. Ingen putter finger'n oppi der for å sleike seg på denne etterpå. Ingne kommer fysisk i nærheten av kattetisset engang. Og allikevel synes dere dette er ekkelt?

Men dere som er så fintfølende har ingen problemer med håndtak og rekkverk på offentlige plasser, og samtidig klarer dere å spise, eller klø dere på nesa, etterpå. Det er ekkelt det ;) Og også mye mer urenslig. Dere er klar over alle som klør seg i rumpa uten å vaske hendene sine?

Anonymous poster hash: f35a2...416

Det er en argumentasjon som ikke holder mål. Bare fordi det finnes verre ting, gjør ikke dette til noe bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en argumentasjon som ikke holder mål. Bare fordi det finnes verre ting, gjør ikke dette til noe bedre.

Holder ikke mål den argumentasjonen din heller.

Det er jo et paradoks at vi vasser i menneskeskit hele dagen, mens noen friker ut av kattepiss i et sluk. Er du klar over hvor mye menneskelig avførig det er på alle mynter og sedler vi tar på hver dag? Og så er du redd for kattepiss i sluket? Som ingen får fysisk kontakt med engang. Det henger jo ikke på greip.

Anonymous poster hash: f35a2...416

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteeiere som selv tisser i dusjen, og som synes det er greit at katter sitter på bordet og kjøkkendisken og gudene må vite hvor. Jeg skjønner at de synes at det er greit at kattene tisser i dusjen.

JEG synes det er kjempeekkelt, men synes folk får gjøre hva de vil i sitt eget hjem, så lenge dyrene og evt. barn har det bra.

Jeg er rett og slett ikke vant til det, men skjønner samtidig at jeg ikke sitter med fasiten. Kun hvordan jeg vil ha det i mitt eget hjem.

Og jeg spiser ikke hos katteeiere hvor kattene sitter på bord og disker...

Noen katteeiere har sagt at de gjør sånn og sånn, men at det ikke lukter. Lukten jeg kjenner sier at de rett og slett bare har vent seg til lukten og dermed ikke kjenner den. Dette gjelder også bleier.

Jeg lurer på om dere vet hver gang katten går på do i dusjen slik at dere får skylt med det samme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...