Gå til innhold

Siste helgen...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bøyer meg i støvet for din avgjørelse, den står det respekt av. Skulle ønske langt flere gjorde som du. Jeg har sett utrolig mange syke hunder som jeg hadde latt slippe for lengt. Noen gamle og noen unge. Jeg er i mot at dyrene ydmykes, og det gjør de altfor ofte fordi mennesker er egoistiske.

Håper tiden du har igjen nå blir fin for dere og minnerike. Ta mange bilder i alle situasjoner, det har jeg gjort når jeg har måttet ta den tunge avgjørelsen. Så har jeg de å se tilbake på.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle for svar og støtte! Det betyr mye for meg.

Pratet med veterinæren igjen da jeg hentet mer smertestillende tabletter. Jeg hadde misforstått noe av informasjonen om sykdommen og behandlingen. Behandlingen skulle gått over 20 uker (ikke 8 uker). Medisinene (ciklosporin) skulle svekket immunforsvaret. Med denne behandlingen kunne han blitt mer utsatt for andre infeksjoner og kunne også fått ubehagelige bivirkninger. Årsaken var altså ikke immunsvikt men overaktivt immunforsvar. Altså det motsatte av hva jeg trodde. De som fullfører behandlingen pleier å bli symptomfrie, men tilbakefall er ikke uvanlig. Beklager at jeg feilinformerte i tidligere innlegg. Håper jeg har gitt riktig informasjon nå. Uansett står jeg ved min beslutning om avlivning i morgen. Det føles rett.

Han har hatt en fin kveld. Vi gikk tur på en av favorittstedene hans. Han løp fritt og hadde det veldig bra. Halen roterte som en propell - et tegn på at han har det kjempebra. :) Er så glad for at han har så god effekt av smertestillende samtidig som de ikke gir noen bivirkninger. Nå sover han godt og rolig. Håper han får en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke si annet enn at jeg synes det står stor respekt av avgjørelsen din! :klem:

Det kommer stadig nye behandlingsmetoder for sykdommer og skader hos dyr og det er selvfølgelig vel og bra, men vi skal ikke glemme at dyr ikke tenker slik som oss mennesker og derfor opplever behandlingen fra et helt annet ståsted. Personlig finner jeg faktisk en del av behandlingen som gjennomføres etisk betenkelig.

Selv sitter jeg her med en gammel hund ved bena og jeg håper inderlig at jeg klarer å være like oppegående som deg når den dagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en :klemmer:

Jeg beundrer deg valget ditt. Det er tøft, men gjerne det beste for hunden.

Jeg er av den oppfatning at det er bedre å avlive en hund for tidlig enn for sent. Selv om det er en vanskelig avgjørelse å ta, og gjerne ikke det som føles best for deg selv, er det best for hunden å få levd et så normalt liv som vanlig helt til slutten.

Jeg har opplevd å miste flere familiehunder, men heldigvis er det ikke jeg selv, men min far, som har måttet ta den vanskelige avgjørelsen. Han angrer fremdeles på at han ikke avlivet den første tispa vår tidsnok. Hun lå nemlig en hel natt på stuegulvet og klynket i smerter før han tok henne med til dyrlegen. Det unner jeg ingen! Det var vondt både for hunden og for oss som var så glad i henne.

Kos deg den siste dagen med hunden din, og som nevnt over: Ta mange bilder av en aktiv, glad og fornøyd hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schæfergutten min sovnet rolig inn i kveld klokka sju. Han fikk en verdig avslutning på livet.

Hvil i fred kjære gutten min. Jeg er så glad i deg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hanne_*
Schæfergutten min sovnet rolig inn i kveld klokka sju. Han fikk en verdig avslutning på livet.

Hvil i fred kjære gutten min. Jeg er så glad i deg. :hjerte:

Feller noen tårer for deg og han nå...Godt han fikk fred :dagens-rose:

stor klem til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...