Gå til innhold

iPhone 5s vs Samsung s5


Jeeeeeeea

Anbefalte innlegg

Jeg har vært iPhone-bruker i rundt 2 år nå. Har en iPhone 4s, og har vært veldig fornøyd med den. Men nå har den blitt utrolig treig, knappene er ødelagt osv så det er på tide å bytte den ut. Valget står mellom iPhone 5s og Samsung s5. Er det noen som har erfaring med Samsung s5 som kan fortelle litt om den? Hvis noen har erfaring med begge mobilene vil jeg gjerne høre hva dere synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har iPhone 5s, men hadde lett byttet til Galaxy S5 hadde det ikke vært for at jeg må kjøpe apper og slikt på nytt. I tillegg til at jeg har Apple TV og liker airplay-funksjonen. Samsungen er bedre, med flere morsomme funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for samsung



Anonymous poster hash: 7569f...32f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ganske forskjellige telefoner, egentlig. Det som skiller dem mest er uten tvil den fysiske størrelsen. Har du holdt i begge telefonene med egne hender? Hvis ikke ville jeg uten tvil anbefale deg å gjøre det. S5 er en stor telefon som kan oppleves som vanskelig å håndtere dersom du har små hender, mens 5S er en god del smalere og lettere å holde.

Hva kommer du / har du lyst til å bruke telefonen til? Spill, bilder, Internett, Facebook? Hvor? Jogger du mye, går du fjelltur, er utendørsbruk interessant? Hører du mye på musikk eller lignende på telefonen? Trenger du mye plass?

Grei ut om hva du kommer til å bruke telefonen til, så skal jeg si deg hva du skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to ganske forskjellige telefoner, egentlig. Det som skiller dem mest er uten tvil den fysiske størrelsen. Har du holdt i begge telefonene med egne hender? Hvis ikke ville jeg uten tvil anbefale deg å gjøre det. S5 er en stor telefon som kan oppleves som vanskelig å håndtere dersom du har små hender, mens 5S er en god del smalere og lettere å holde.

Hva kommer du / har du lyst til å bruke telefonen til? Spill, bilder, Internett, Facebook? Hvor? Jogger du mye, går du fjelltur, er utendørsbruk interessant? Hører du mye på musikk eller lignende på telefonen? Trenger du mye plass?

Grei ut om hva du kommer til å bruke telefonen til, så skal jeg si deg hva du skal kjøpe.

Jeg bruker vel mobilen til ting som alle andre; facebook, snapchat, spotify, instagram, ringer, sender mld, et par spill. Viktig at det er bra kamera, at mobilen er rask, god kvalitet og lett å forstå/sette seg inn i. Jeg tar en del bilder og hører mye på musikk, så trenger litt plass. Jeg går en del turer ute og ettersom jeg bor i Bergen er det greit med Samsung siden den er vanntett. Hehe, har du noen råd? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel mobilen til ting som alle andre; facebook, snapchat, spotify, instagram, ringer, sender mld, et par spill. Viktig at det er bra kamera, at mobilen er rask, god kvalitet og lett å forstå/sette seg inn i. Jeg tar en del bilder og hører mye på musikk, så trenger litt plass. Jeg går en del turer ute og ettersom jeg bor i Bergen er det greit med Samsung siden den er vanntett. Hehe, har du noen råd? :)

Utfra svaret virker det som om du kan velge og vrake. Begge telefonene gjør alt det der like godt. Som sagt så er Samsung S5 vanntett til en viss grad. Den har en så kalt IP67-sertifisering, der 6-tallet indikerer at telefonen skal være 100% støvtett, og 7-tallet sier noe om hvor mye vann den tåler. 7 "garanterer" at telefonen skal tåle vanntrykk tilsvarende en meters dyp i opptil 30 minutter sammenhengende. Saltvann tåler den ikke, da saltet vil bli liggende igjen i telefonen selv om vannet tørker. Vanntett er også en sannhet med modifikasjoner - de vil gjerne ta inn fukt dersom de ligger i en våt bukselomme over lang tid. Men den tåler absolutt mer vann enn iPhonen gjør, uten tvil.

Det er også mer plass på Samsungen, med mindre du vil betale i dyre baner for iPhone 5S med 32 eller 64gb. På S5 har du i alle fall plass til ekstra minnekort på opptil 128gb, så der er det nok å ta av.

Jeg ville basert valget mitt på to ting;

1.) Hvor viktig er det at telefonen tåler vann (det er VELDIG greit her i Bergen, det er jeg enig i.)

2.) Hvilken syntes du er best å holde? Du kommer nok til å bruke telefonen mye, og da er den stort sett i hendene dine. Er S5 for stor? Er iPhone 5S akkurat passelig? Eller syntes du S5 passer greit nok i hånda di? Da ville jeg valgt S5. Hvis du føler den blir vanskelig å bruke ville jeg nok vurdert en 5S.

Forøvrig er S5 stort sett billigere enn 5S nå for tiden. Hvis du ender opp med å snuse på en 5S, så ville jeg ventet en måneds tid og hørt hvordan iPhone 6 blir, da den er rett rundt hjørnet. Om ingenting annet vil nok prisen på 5S synke når IP6 blir lansert/annonsert.

Endret av Klatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra svaret virker det som om du kan velge og vrake. Begge telefonene gjør alt det der like godt. Som sagt så er Samsung S5 vanntett til en viss grad. Den har en så kalt IP67-sertifisering, der 6-tallet indikerer at telefonen skal være 100% støvtett, og 7-tallet sier noe om hvor mye vann den tåler. 6 "garanterer" at telefonen skal tåle vanntrykk tilsvarende en meters dyp i opptil 30 minutter sammenhengende. Saltvann tåler den ikke, da saltet vil bli liggende igjen i telefonen selv om vannet tørker. Vanntett er også en sannhet med modifikasjoner - de vil gjerne ta inn fukt dersom de ligger i en våt bukselomme over lang tid. Men den tåler absolutt mer vann enn iPhonen gjør, uten tvil.

Det er også mer plass på Samsungen, med mindre du vil betale i dyre baner for iPhone 5S med 32 eller 64gb. På S5 har du i alle fall plass til ekstra minnekort på opptil 128gb, så der er det nok å ta av.

Jeg ville basert valget mitt på to ting;

1.) Hvor viktig er det at telefonen tåler vann (det er VELDIG greit her i Bergen, det er jeg enig i.)

2.) Hvilken syntes du er best å holde? Du kommer nok til å bruke telefonen mye, og da er den stort sett i hendene dine. Er S5 for stor? Er iPhone 5S akkurat passelig? Eller syntes du S5 passer greit nok i hånda di? Da ville jeg valgt S5. Hvis du føler den blir vanskelig å bruke ville jeg nok vurdert en 5S.

Forøvrig er S5 stort sett billigere enn 5S nå for tiden. Hvis du ender opp med å snuse på en 5S, så ville jeg ventet en måneds tid og hørt hvordan iPhone 6 blir, da den er rett rundt hjørnet. Om ingenting annet vil nok prisen på 5S synke når IP6 blir lansert/annonsert.

Tusen takk for svaret! Virker som om du har god peiling. Jeg tror faktisk valget faller på s5 etter å ha lest det du skriver! Mest pga det med lagringsplassen. Det er veldig irriterende å hele tiden måtte slette bilder pga den lille lagringsplassen. Men igjen, tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung s5 er en strålende telefon.

Anonymous poster hash: 48b57...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...