Gå til innhold

Bryllup i Italia


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Leeer tydlig at jeg har truffet et ømt punkt, du er sikkert en jentunge som er vant til å få det som du vil, LYKKE TIL...bridezilla

Anonymous poster hash: f068a...e7f

Hmm. Det er vel heller vi andre som ler av at du forventet å få betalt alt av andre.

Jeg er gift for flere år siden, så ikke noe punkt er truffet her. Har vært i flere bryllup i utlandet, og vi et voksne folk som selvfølgelig betaler for oss selv uten å syte som en drittunge.

Anonymous poster hash: c844c...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leeer tydlig at jeg har truffet et ømt punkt, du er sikkert en jentunge som er vant til å få det som du vil, LYKKE TIL...bridezilla

Anonymous poster hash: f068a...e7f

Og du klarer tydeligvis kkke å rettferdiggjøre at det er greit å reise innenlands, men ikke utlandet :fnise:

Kos deg på grendehuset i bryllupet ditt du, og Gud forby at noen inviterer det ut av bygda.

Anonymous poster hash: c844c...d62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker er at jeg vil invitere de jeg omgås med, og ønsker skal være med og oppleve denne dagen - ikke ha med flest mulig folk. Venner og familie blir invitert - men det er heeelt opp til dem om de har lyst til å være med ;) er ikke bridezilla fordi en har lyst å gjøre noe annerledes :) alle jeg har lufta dette for er kjempebegeistret og gleder seg til en ferie i samme slengen :D ser ikke problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert kjempefint, frøkenanonym.

Vi er så glad for at vi valgte å ha bryllupet våres i Roma. Har vært i mange bryllup, både i utlandet og her hjemme.

Men de som er i utlandet er noe helt for seg selv. En dag man virkelig husker! :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Den 8. oktober 2014 at 14.57, Kati skrev:

Hei

 

Jeg giftet meg i Roma, Italia, nå i høstferien.

Det ble en helt fantastisk ferie/opplevelse/bryllup. I ettertid er jeg sååååå glad for at vi valgte denne løsningen.

Vi hadde 21 gjester, hadde en italiensk borgelig vielse, og middag på et flott hotell i Roma sentrum. Jeg vet jo flere som ønsker 'herregårdsbryllup' og tar middagen utenfor Roma eller i Toscana e.l.

 

I utgangspunktet hadde vi ikke tenkt å bruke bryllupsplanlegger, da vielsen skulle være i ambassaden. Det er så mye info på nett om bryllup i Roma, så vi fikset det meste selv.

Men så endret vi til italiensk vielse, og da ønsket vi bryllupsplanlegger siden vi måtte bl.a. ha tolk under vielsen. Også var det det med papirarbeidet hun hjalp oss med.

 

Vi brukte Camilla Møller, Italienske bryllup. Vi har bare gode erfaringer med henne. Jeg har lest både positive og negative tilbakemeldinger, men jeg forstår ikke kravene til de som har vært negative. Jeg møtte Camilla første gang noen måneder før bryllupet, da jeg var i Roma for å sjekke ut hotell o.a. På bryllupsdagen var hun kjempeflink organisator. Fikset det som måtte fikses. Hun kan språket, kulturen osv. Så vi er veldig fornøyd.

Det finnes en den engelske bryllupsplanleggere også, var i kontakt med flere forskjellige, men jeg synes det var enklest å forholde meg til en norsk en mtp vår kultur her i Norge osv.

Jeg brukte også norsk sminkedame/frisør (superflink dame!).

Camilla bestilte musikk til vielsen for oss, buss til gjestene og bil (jaguar) til oss. Alt var helt topp!

Resten fikset jeg selv, men dette velger dere selv. I prinsippet bestemmer dere bare budsjettet ;)

 

Etter å ha vært i flere bryllup, både i utlandet og i Norge, er jeg så glad vi valgte våres i Italia. Det var helt klart et riktig valg for oss!

Spør gjerne om detaljer, jeg kan godt sende deg privat mail også :)

Hei,

Vi skal gifte oss i høsten i Roma så lurer jeg på om du kan hjelpe oss med noen tips som:

Resturant, Fotograf, Frisør, blomster/ brudebukett?

Vi kan gjerne ta det på epost?

 

Hilsen Sanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumriken_
Den 10/22/2014 at 11.48, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at det er få som har et helt brudefølge som må reise til Tromsø, er ikke poenget med bryllup at mest mulig gjester kan komme, dessuten kommer ikke reisen bare på 1000 kr, de skal vel ha mat og drikke under oppholdet, og noen må kanskje betale barnevakten som passer barna hjemme en hel helg, jeg synes bare at folk som velger å gifte seg i utlandet, bør ta med seg forloverene og kanskje foreldrene og la folk slippe å velge mellom ufrivillig utlegg og deg

 


Anonymous poster hash: f068a...e7f

 

For det første, om man er fra hver kant av landet (jeg fra oslo, han fra nordland) så må uansett hele familien min (eller hans) reise for å delta. Folk som velger å gifte seg i utlandet lar jo folk velge mellom å komme eller ikke. 

Kan du komme å feire med oss? Flott!

Kan du ikke? Det var dumt, men vi skal kose oss uansett.

 

Skjønner at du ikke ville hatt råd til å reise, og det er helt greit, men det gjør ikke brudeparet egoistisk, og de har ikke satt deg i en vanskelig situasjon, de har tatt et valg utifra eget ønske, som seg hør og bør for sitt eget bryllup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumriken_
Den 10/22/2014 at 13.16, Frøkenanonym skrev:

Mine tanker er at jeg vil invitere de jeg omgås med, og ønsker skal være med og oppleve denne dagen - ikke ha med flest mulig folk. Venner og familie blir invitert - men det er heeelt opp til dem om de har lyst til å være med ;) er ikke bridezilla fordi en har lyst å gjøre noe annerledes :) alle jeg har lufta dette for er kjempebegeistret og gleder seg til en ferie i samme slengen :D ser ikke problemet :)

Det er ikke noe problem! Destination weddings er fantastiske, og absolutt veien jeg også vil gå :)

Det eneste jeg føler man må tenke på er ferie/fridager. Legge opp et bryllup så man på toppen av det hele slipper å ta seg ulønnet fri fra jobb. Så lenge man sender ut invitasjoner i god tid burde det ikke være et problem. 

Og vær gjerne tilgjengelig for å hjelpe med å finne flybilletter og slikt :)

 

Blir et strålende bryllup med alle nære og kjære som hadde mulighet for å komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...