Gå til innhold

Hva er hyggelige gjestegaver?


Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Yellow Taxi

Elendig unnskyldning. Hadde folk visst hva du mente om dette som du anonymt forteller på et forum men ikke har guts nok til å fortelle de det gjelder, er jeg sikker på at folk gladlig hadde latt være å invitere deg til noe som helst eller bruke penger på gaver til deg.

Anonym poster: fb2bc2b1835f052615fc9f477efcc5b7

Jeg blir ikke invitert steder, men gaveutveksling i familien er en tradisjon som er vanskelig og melde seg ut av desverre. Jeg har som sagt prøvd. Men det er da ingen unnskyldning? Hvorfor skal jeg måtte unnskylde meg for å delta i en praksis jeg ikke trives med kun for å glede andre. - Ja, det er virkelig forferdelige greier du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ikke invitert steder, men gaveutveksling i familien er en tradisjon som er vanskelig og melde seg ut av desverre. Jeg har som sagt prøvd. Men det er da ingen unnskyldning? Hvorfor skal jeg måtte unnskylde meg for å delta i en praksis jeg ikke trives med kun for å glede andre. - Ja, det er virkelig forferdelige greier du!

Jeg vet ikke. Det er jo du som mener det er så forferdelig.

Anonym poster: fb2bc2b1835f052615fc9f477efcc5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jeg vet ikke. Det er jo du som mener det er så forferdelig.

Anonym poster: fb2bc2b1835f052615fc9f477efcc5b7

Ja, men det gjør jo ikke de jeg gir til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Så trist at nok en tråd som startet så bra døde ut i negative og unødvendige kommentarer fra folk som i utgangspunktet aldri burde vært invitert i bryllup. Jeg håper virkelig ikke jeg får slike gjester i mitt bryllup, som bare har negative ting å si om alt og alle. Forøvrig kan jeg ikke forstå hvorfor noen gidder å møte opp i bryllup til folk de "så vidt vet navnet på" eller nesten ikke kjenner osv, særlig hvis man tydeligvis ikke ønsker brudeparets beste..

Så det så :plystre:

Men jeg håper virkelig noen har fått noen fine gjestegaver eller tenkt ut noen gode ideer etter 2012 som de har lyst å dele? Kanskje vi kan få litt positivt liv i tråden igjen :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg leker med tanken om å dele ut tannbørster til de gjestene som velger å overnatte eller holder på leeeeeenge. En gave med en hensikt og tanke bak. :fnise:

Men mest sannsynlig får de ingenting annet enn en personlig notis om hvem de forskjellige gjestene er og hvilken tilknytning de har til oss. Det blir nok søtt, drikke og mat det er det viktigste for oss å bruke pengene på. Dessuten er det viktig for meg å vise til mine nærmeste at jeg ikke har mistet hode fullstendig i denne planleggingen. :fnise:

Oppegående mennesker tar da med tannbørster selv dersom de skal overnatte hjemmefra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange KG-grinebitere gitt. Jeg har aldri tenkt på det med gjestegaver, og tror ikke jeg vil satse på det. MEN om jeg skulle ha det så ville jeg ha vagt et lokalt produkt, feks hvis det er en lokal honningforhandler i nærheten så en liten krukke med honning med sånn "honningPinne", en liten flaske med lokal vin, sjokolade hvis det er en sjokoladefabrikk i nærheten sånn som sjokoladeloven, lys fra løten lys osv. Men jeg forstår godt at gjester kan ha litt problemer med å putte ting i veska og få det med seg. Jeg satser på å gi gjestene en god kveld med god mat og drikke, og en personlig takkekort kort tid etter bryllupet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinterest+wedding favors, da får man masse forslag :)

Tanken er koslig men jeg er litt usikker på om ungkaren på snart 60 år gidder å ta med seg krukken med honning eller posen med blomsterfrø :P

Om vi gjør noe slikt så blir det eventuelt litt sjokolade og en miniflaske med boblevin på gjestenes hotellrom :)

Anonymous poster hash: 67ef4...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å legge en sjokolade eller noe slikt på hver talerken som ligger der når gjestene kommer til lokalet. Eventuelt å lage en enkel kjekspakke folk kan få når de drar så de kan knaske på noe på veg hjem. Kan jo hende at folk går før vi har planlagt å servere nattmat. Jeg har ikke hvert i så mange bryllup 3 men da var jeg så vidt født i i to av dem. Og det siste var gresk. Vil gjerne gi noe som takk for at dem kom å var med på dagen vår. Evt en pose drops som henger på "risen"

Anonymous poster hash: 98661...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ingen "grinebiter". Men, kjære bruder, vi gjester trenger ingen gjestegaver. Vi er glade for å bli invitert i bryllupet og at vi slipper å dra bank-kortet i løpet av kvelden. Og at vi ikke er kaffegjester.

Jeg synes det er unaturlig å få gave når jeg kommer i et bryllup. Bryllupet er for å feire brudeparet. De skal ha gaver. Ikke jeg som gjest.



Anonymous poster hash: 5c781...e7f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste bryllupet jeg var i, fikk vi en flott gjestegave. Brudeparet inviterte på sen frokost dagen derpå. Veldig mange av gjestene overnattet, og de som reiste hjem kom også til dette neste formiddag. En deilig Brunsj, samt restene av kakene fra bryllupet. Nam-nam, også fikk man snakket mer med brudeparet og resten av gjestene.

Anonymous poster hash: 94fa6...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste bryllupet jeg var i, fikk vi en flott gjestegave. Brudeparet inviterte på sen frokost dagen derpå. Veldig mange av gjestene overnattet, og de som reiste hjem kom også til dette neste formiddag. En deilig Brunsj, samt restene av kakene fra bryllupet. Nam-nam, også fikk man snakket mer med brudeparet og resten av gjestene.

Anonymous poster hash: 94fa6...067

Mye bedre enn sjokoladekrimskramsgreier. Mye, mye - veldig mye - bedre.

Anonymous poster hash: 5c781...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er viden kjent for å være en søtmoms, og mannen henger ikke langt bak. Samtidig hadde vi mange barn i bryllupet vårt, og det ER jo en lang kveld for disse. Derfor lagde vi bordkort av små poster med diverse sjokolade og drops - en kombinert gjestegave og praktisk greie.



Anonymous poster hash: 117fe...2d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...