Gå til innhold

Hvilken hunderase har du og hvor lange turer går du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dansk-svensk gårdshund. Ca. 1 time til sammen fordelt på tre lufteturer. Han er omtrent umulig å få med seg ut på morgenen, så da tisser han seg tom med engang før han forsøker å gå inn igjen, noe lignende også på kvelden. På ettermiddagen er han litt friskere og vi kan gå 30-45 minutter uten stress, så lenge det er fint vær - han vil ikke ut i regn, når det er veldig kaldt eller når det blåser. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Tibetansk spaniel. Vi går en times tid hver dag, men det er ikke så høyt tempo.

Ellers er de mye løse i hagen, selv om jeg sikkert burde gått en tur til i løpet av dagen.

Når jeg ikke har jobbhelg drar vi på fjellet eller i skogen, og da flyr de hele dagen.

Vi har en hund til, men samboer løper eller sykler med henne. Tror runden hans er på 5-7 km, litt ettersom. Hun er også bare løs i hagen utenom, så det er den ene langturen i løpet av dagen.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tibetansk spaniel. Pleier å gå tur på morningen rundt 8 i 30 min, formiddagstur rundt 13 i ca 30 min, ettermiddagstur rundt 18 i 30-40 min og kveldstur rundt 22 i 20-30 min.

Anonymous poster hash: 4a819...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding mellom Yorkshire terrier og Pomeranian. Han er en valp enda, så jeg prøver å ikke gå for lange turer (jeg elsker å gå tur :P ), men det blir flere små lufteturer ut for å gå på do + et par litt lengre turer (en morgen og en ettermiddag/kveld). På de lengre turene legger jeg inn trening som innkalling, sitt og gå i bånd. Også varierer jeg hvor jeg går så han blir vandt til litt av hvert. Gleder meg til han blir stor nok for lengre turer i skogen o.l., dette blir ingen veskehund selv om han er liten nei :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strihåret vorsteh. Halvtime om morgenen, tissetur når vi er hjemme fra jobb,1-2 timer i skogen på kvelden, da i langline utenom hekkesesong, tissetur før vi legger oss. I helgene blir det lengre turer i langline. For tiden er mannen på jakt i helgene og enkelte dager etter jobb, så da er hun bare verdens lykkeligste. ;)

Anonymous poster hash: 9f657...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BC- blanding 9 mnd, ca 1 times tur ett par ganger i uka. Ellers er det lek og herjing som står i fokus og eventuelt leking med andre hunder og mentaltrening.

Får 3-4 turer om dagen.

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Vorsteher. Det varierer, stort sett 3 turer per dag, hvor av en er kort. Totalt en times tid tilsammen, i helgene mer. Og det er mye ski/fjellturer også hvor hunden springer løs når det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk cockerspaniel, går ca 15 min før jobb, ungene en halvtime etter skolen også ca 15 min etter jobb. 1 time kveldstur og en tissetur i Hagen før vi legger oss.

Anonymous poster hash: 9fd70...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden retriever! 3 turer, og 3 lufte-turer :-)

Hva mener du med 3 turer og 3 lufteturer?

Går du 6 turer om dagen?

Anonymous poster hash: ecb6d...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bichon Havanaise på 2,5 år. Fast 20 min daglig, pluss lengre turer når vi er på fjellet etc...

Må nesten bæres når det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å se at så mange av dere er flinke til å aktivisere hunden både fysisk og mentalt:-) Men de som er dårlige på det svarer sikkert ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med 3 turer og 3 lufteturer?

Går du 6 turer om dagen?

Anonymous poster hash: ecb6d...18d

3 turer på 30-60 min, og 3 lufteturer hvor jeg bare slipper han ut i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 border collier. 1-2 timer hver dag med tur. De løper mye løs og mosjonerer hverandre. Trener utenom det søk, spor, lydighet og gjeting med to av dem. Varierer gjennom året hvem jeg bruker mest tid på.

Anonymous poster hash: 8cf4d...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samojeden min på 3 år får ca 1-2 timers tur hver dag (jogger annenhver dag), og løper ellers løs på gården. Har et ganske stort inngjerdet skogsfelt som han liker godt.

Lydighetstrening har han null interesse av... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...