Gå til innhold

Overfladiske personer som tror på ulike ligaer for utseendet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du har lyst til å tro dette, men faktum er at veldig mange mennesker graderer andres utseende ubevisst. Og en 2'er eller 8'er er ikke nøyaktig definert, vi har litt forskjellig smak, men ikke veldig forskjellig smak.

Anonymous poster hash: 6c37b...5c4

Det er lov å synes folk er mer eller mindre attraktive, men å plassere de i ligaer som om mindre attraktive har lavere verdi er feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å synes folk er mer eller mindre attraktive, men å plassere de i ligaer som om mindre attraktive har lavere verdi er feil

Det dreier seg ikke om verdi, men gradering av utseendet.

Anonymous poster hash: 6c37b...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at folk tror det motsatte kjønn går etter samme skala som dem selv.

F.eks. en kjekk kvinne på 40 med høy utdannelse, ser kanskje etter en kjekk mann på 40 med høy utdannelse.

Problemet er at den mannen ser ikke nødvendigvis etter henne.

På hans egen skala er muligens en søt dame på 30 med langt hår og store pupper en 10'er.

Man må gjøre litt research for å finne ut hva det motsatte kjønn vil ha.

Anonymous poster hash: e468a...cfd

Helt ærlig tror jeg menn innerst inne ikke vil ha en karriærejeger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg ikke om verdi, men gradering av utseendet.

Anonymous poster hash: 6c37b...5c4

Jo når man sier noen er under ens liga mener man jo den personen ikke er pen nok eller bra nok for seg. Og fa syns jeg man nedgraderer de i verdi. Og hva om man ikke er så attraktiv selv som man tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samfunnsvitenskapene er det helt nødvendig at vi kategoriserer og generaliserer. Når man i dating snakker om ligaer er det nødvendige kategoriseringer. Det er en konstruksjon, men like fullt effektivt. Å slåss mot noe så basalt blir for meg tåpelig kvinnepjatt.

Er det ikke en mann som har laget tråden?

Anonymous poster hash: 046c4...335

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ligaer, er ikke overfladisk men veldig realistisk.

Klart andre er penere enn andre, men det jeg måler det opp mot er hvor sosialt sterke de er, om de har intigritet og kan tørre og stå for den de er som mennesker. Altså ressurser.



Anonymous poster hash: dc671...ad6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo når man sier noen er under ens liga mener man jo den personen ikke er pen nok eller bra nok for seg. Og fa syns jeg man nedgraderer de i verdi. Og hva om man ikke er så attraktiv selv som man tror?

Men her er det jo snakk om settinger hvor utseendet er det som vurderes. Om en lite attraktiv mann kommer bort til en attraktiv dame på et utested så er det åpenbart at han kommer bort pga hennes utseende. Da må hun også få kunne vurdere hans utseende som utgangspunkt.

Mens hvis man møtes i en quiz-konkurranse, og den attraktive dama ikke har peiling på noe, mens den lite attraktive mannen kan svare på det meste, så vil jo dama falle igjennom, og stille i en lavere liga enn han når det gjelder kunnskap.

Anonymous poster hash: 6c37b...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo når man sier noen er under ens liga mener man jo den personen ikke er pen nok eller bra nok for seg. Og fa syns jeg man nedgraderer de i verdi. Og hva om man ikke er så attraktiv selv som man tror?

Man må kjenne sin egen verdi. Det gjør en automatisk attraktiv.

Anonymous poster hash: dc671...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kjenne sin egen verdi. Det gjør en automatisk attraktiv.

Anonymous poster hash: dc671...ad6

Ser du. Der snakker du om verdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det svært mange menn som kan, så isåfall har dere et ganske lite utvalg. ;) Skjønner at dere må konkurrere.

Anonymous poster hash: e468a...cfd

Det er gjennom konkurranse og knapphet på goder man utvikler seg, vet du. Klarer meg fint jeg :-)

Anonymous poster hash: ec36a...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du som person avgjøre om at en annen person av det motsatte kjønn er under din liga?

Dette er et tema som har vært mye snakk om her på kvinneguiden, og det ser ut til å være mest omdiskutert av damer. Det er kanskje på tide at enkelte mennesker begynner å forstå at det der ligatullet ikke eksisterer utenfor fantasien til dem som faktisk tror på det.

Det finnes ingen liga. Det har aldri funnes noen liga heller.. Du må gjerne si at mene at du ikke finner en person som er av det motsatte kjønn tiltrekkende. Hva folk synes er attraktivt er svært subjektivt, hvis det ikke hadde vært det, så ville vi ikke vært over 7 milliarder mennesker på jorda i dag! En annen ting er de som driver å sammenligner menn og kvinner utseendemessige. Dette er bare tull. Menn og kvinner er for ulike utseendemessig til at det er mulig.

Anonymous poster hash: 0a435...9ef

Sosiale koder/tradisjoner/vaner/etc er svært vanskelige å måle sammenligne. Men å påstå at det derfor ikke finnes visse statistiske sammenhenger og repeterende mønstre blir uansett feil.

De fleste av mennesker foretrekker mennesker som er noenlunde like seg selv. Er en selv ryddig, analytisk, ærlig osv vil en gjerne foretrekke venner og omgangskrets som deler disse verdiene.

Skjønnhet henger ofte sammen med sunnhet. Og det er ikke merkelig å se for seg at en person som er opptatt av trening og sunnhet omgår andre mennesker med dette samme fokuset. Det vil da også være slik at en bevisst eller ubevisst vurderer andre rundt seg utifra også dette på lik linje med verdier som de nevnt tidligere.

Dette betyr selvsagt ikke at folk går rundt med en slags fotballtabell, men hvis noe er viktig for en selv - er det gjerne noe en ønsker er viktig i en potensiell partners liv også.

En kan si at du har litt feil og samtidig litt rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du. Der snakker du om verdi

Verdi ja, viktig å kjenne hva en er verdt, hva en aksepterer og hva man ønsker.. selvtillitt er en god start

Anonymous poster hash: dc671...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ha ulike ligaer. Om jeg ser et litt snodig par kan jeg fort tenke "Utseendemessig kunne nok han funnet seg en penere jente" - eller omvendt. Det som er galt er å ikke samtidig forstå at de to tross utseendet passer godt sammen. På ungdomsskolen jeg gikk på viste denne ligaforskjellen seg i at "de kule" ikke ville være i samme gjeng som en som var i en lavere liga. Det er også galt. Men vi vurderer alle folk underbevisst ut fra slike nivåer. Det viktigste er jo at vi alle skjønner at det er mer til folk enn deres rene utseende.



Anonymous poster hash: 271a1...544
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdi ja, viktig å kjenne hva en er verdt, hva en aksepterer og hva man ønsker.. selvtillitt er en god start

Anonymous poster hash: dc671...ad6

Nå er denne tråden bare om utdeende da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro at folk er delt inn i ligaer på den måten er like teit som å tro på økonomiske samfunnsklasser. Alle er like!

Anonymous poster hash: dbcf1...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ligaer. Selv om pent er subjektivt, så er samfunnet ganske enige i hvem som er pene og hvem som ikke er det. Det er ikke dermed sagt at to fra forskjellige ligaer ikke kan finne hverandre.

Jeg mistenker at dem som mener noe annet hører hjemme i de lavere divisjonene.



Anonymous poster hash: 1b26f...f8b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt er det ligaer. Selv om pent er subjektivt, så er samfunnet ganske enige i hvem som er pene og hvem som ikke er det. Det er ikke dermed sagt at to fra forskjellige ligaer ikke kan finne hverandre.

Jeg mistenker at dem som mener noe annet hører hjemme i de lavere divisjonene.

Anonymous poster hash: 1b26f...f8b

Men hvem er det som er ansvarlig for disse ligaene? Er det et spesielt panel av dommere jeg må kontakte for å få godkjennelse før jeg drar på date? Skal jeg gå rundt med en nummerlapp som definerer min verdi? Og hva er isåfall tlfnr til dette dommerpanelet? De må jo ha utrolig mye å gjøre..

Smaken er så fryktelig ulik. Jeg syns forresten Donald Trump og Kong Harald er dødsexy, og veldig mange syns jeg har en helt jævlig smak.

Anonymous poster hash: 0cf92...289

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det går an å finne folk mer eller mindre attraktive uten at man må putte de i ligaer. Hvorfor bruke ordet liga i denne sammenhengen i det hele tatt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det går an å finne folk mer eller mindre attraktive uten at man må putte de i ligaer. Hvorfor bruke ordet liga i denne sammenhengen i det hele tatt?

Når du tenker at noen er mer eller mindre pene, så er det same shit som å tenke at de er mer eller mindre pene. Ergo blir det puttet ubevisst et sted, selv om du nekter å bruke ord på det. Same shit, same shit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som er ansvarlig for disse ligaene? Er det et spesielt panel av dommere jeg må kontakte for å få godkjennelse før jeg drar på date? Skal jeg gå rundt med en nummerlapp som definerer min verdi? Og hva er isåfall tlfnr til dette dommerpanelet? De må jo ha utrolig mye å gjøre..

Smaken er så fryktelig ulik. Jeg syns forresten Donald Trump og Kong Harald er dødsexy, og veldig mange syns jeg har en helt jævlig smak.

Anonymous poster hash: 0cf92...289

Du er så definitivt ikke i toppligaen ihvertfall - med de preferansene der ... :laugh:

Anonymous poster hash: 1b26f...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...