Gå til innhold

Søte, morsomme og rare ting hunden din gjør


absinthia

Anbefalte innlegg

Man så praktisk! Innbiller meg at jeg har vært borte i at det finnes støvsugere med et slags børstemunnstykke for hund, det måtte jo ha vært ypperlig for din hund! :)

så kult, har jeg aldri hørt om men det må jo være ypperlig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min avdøde Golden Retriever pleide å prøve å bade og dykke i vannskåla. Hun stappa snuta i bunnen og blåste ut så det boblet. Så prøvde hun å fange boblene med labbene. :fnise:

Vi holdt på å dø av latter. Såå søt der hun holdt på! (selv om det ble no inni hampen mye søl)

Også pleide hun å ville være med å bade i badekaret når noen av oss badet. Hun fikk jo aldri lov, så hun begynte med dette snorklings-greiene sine der og.. :fnise:

Ekte vannhund!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min klarer ikke å spise fra matskålen..og spiser aldri når han er alene. Når han er sulten tar han en munnfull mat, for så å bære med seg denne inn til stuen hvor han slipper de ned på golvet for så å spise en og en knott.

Han er uendelig kosesyk, og om jeg for eksempel sitter og leser eller jobber foran PC-en, strekker han labben frem og drar hånden min til brystet (der han eeelsker å bli klødd). Dersom jeg er opptatt og gir motstand gir han seg ikke og drar med enda mer kraft.

Om jeg sitter i sofaen, går han gjerne langs sofaryggen for så å legge seg rundt halsen min.

Han har noen favorittsanger han synger til - deriblant Shakira med Shewolf, og spesielt refrenget :fnise: .

Han skjønner alltid når vi skal ut og gå tur, før en har gjort noe som tilsier at vi skal det.

Han springer tulling når vi er på tur og han får løpe fri...spesielt i urskog, der han får slike raptus innfall og springer som en gal i en bane rundt moseklynger og trær. Og han springer ikke som en normal hund heller da, men med forlabbene ut til begge sidene som en sel, og superraskt! Utrolig morsomt syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min begynner å synge når det kommer julereklamer på TV! Tror det er en plingelyd hun reagerer på, hun gjør det til og med i søvne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Gjest Badabing

Jeg har en stor og en liten hund. Når vi står i gangen og skal på tur, logrer den store noe voldsomt. Selv om den lille står farlig til, lukker hun bare øynene når hun får halen i ansiktet, det er ikke snakk om å flytte litt på seg. I tillegg har hun underbitt, så hun ser så trolig teit ut der hun står med underbitt, øynene igjen og får en hale i fleisen med jevne mellomrom.

Den største er også den yngste (hun er valp), og den eldste er stort sett veldig tålmodig. Men et sted går grensen, og det er når den store bruker henne som krakk for å komme opp i sofaen. Tror valpen har begynt å skjønne det nå.. :P

Valpen vår elsker isbiter, så når hun hører lyden av isbitmaskinen kommer hun alltid løpende for å se om en isbit faller på gulvet. :)

haha, fantastisk med den hunden som kommer med matskålen, så søtt :)

Vår forrige hund koseknurret også, men det var mer sånn sammenhengende purring som kattene lager. Også pleide hun å lene seg inntil oss når vi satt i sofaen for å kose, og datt overende når hun syntes det var så godt at hun sovnet. Hvis det var fullt i sofaen så hun ikke fikk være der, kunne hun også finne på å snike rumpa opp i sofaen, mens hun hadde forbeina på gulvet. Da var hun liksom ikke i sofaen. Åh, savner henne så masse..

Endret av Badabing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min avdøde hund Eliza, pleide å bjeffe og gjøre seg nifs visst jeg nevnte orde som dørselger, jehovas vitner etc:) Hun var en supervakthund. Hun elsket også å slikke sure føtter-. Blah kunne våkne om natten av at bikkjen slikket meg på føttene!! Hun hentet og avisen til pappa, hadde avtale med avisbudet:)!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hunden min synes det er helt umulig å bli våt på beina. Han tror at han skal klare å gå tur i regnet uten å ha potene i bakken i det hele tatt, så han gjør sitt beste for å sprette fremover med helst så få poter i bakken på én gang. Det er bare labber i alle retninger, og en hund som gjør ditt aller beste for å levitere bortover. Og når han tar små pauser for å riste seg, så blir det voldsomt mye bevegelse på bakpartiet at han tipper forover. Altså baken og bakbeina letter fra bakken i voldsomme rist, og oftere enn ikke, så medfører dette at han kræsjer hodet i bakken. Av og til i en sølepytt. Da må vi gå rett hjem. Da er hele dagen ødelagt.

 

Han har helt bestemte steder hvor lekene hans skal være, og hvis jeg rydder dem på plass i kurven hans, så rydder han dem ut igjen i løpet av sekunder. Frisbee'n skal være under spisebordet, det store beinet skal være i sofaen, det lille beinet skal være i sengen min (!), og bamsen skal ved siden av do.

 

Det morsomste han vet er å vekke folk om morgenen. Når vekkerklokken ringer vet han at vi snart skal vekke familiens barn, og da løper han så fort til hennes dør at han sklir på gulvet (hver eneste dag...), og rutsjer inn i døren med jublende ul. Hvis jeg er litt for treg (og det er jeg jo, jeg bruker ikke å rutsje bortover gulvet), så står han på bakbeina og hamrer forlabbene i døren som små trommestikker. Når jeg eeeendelig åpner døren, spretter han opp i sengen hennes, farer rundt som en rakett et par runder, og så klasker han henne våken med labben i ansiktet hennes, og gir henne et salig smellkyss på munnen.

 

Han er dypt knyttet til nabohunden. Det er nok den eneste hunden han er sånn skikkelig glad i. Det er helt krise når hun er på ferie. Da tusler han slukøret rundt og snufser og sukker, og vil bare ligge i vinduskarmen mens han ser etter henne. Nå har hun hatt løpetid siste dagene, så de får ikke leke sammen, og det er jo nærmest tortur for den lille fyren. Han hyler og klager og prøver å bryte seg ut av ytterdøren.

 

En kveld han satt sammen med meg i sofaen, la han plutselig hodet bakover og ulte som en liten ulv. Jeg vet ikke hva han hadde planlagt av lyder, egentlig, men åpenbart ikke akkurat dét, for han skvatt himmelhøyt og fortet seg å bøye hodet ned igjen.

 

En annen dag han lå og sov på sofaen, så prompet han med et brak. Også denne lyden kom visst fullstendig ingenstedsfra, for han omtrent fløy ut av sofaen, og tilbragte de neste timene med å stå gjemt bak et hjørne mens han tittet frem og skulte så skeptisk på sofaen som overhodet mulig.

 

Han er en smart hund som skjønner mye, men han er ikke så veldig interessert i høre etter. Så hvis jeg gir ham en kommando, og han vet det kommer godbit etterpå, så forter han seg gjennom alt han kan, og satser på at det jeg sa ihvertfall var én av de tingene. Så der står jeg med en skinkebit i hånden mens hunden min sitter, ligger, ruller, gir high five, står på to, løper opp i sengen sin, snurrer rundt, og deretter dunker meg med labben for å si ifra at han er ferdig nå, og klar for å få premien sin.

 

Han er en fantastisk hund. Men også en såkalt "problemhund" som folk rister på hodet av når vi går på tur. Da skulle jeg gjerne ønsket de kunne opplevd det fineog rare som finnes i ham, og ikke bare sett den lille gneldreversjonen han dessverre ofte fremviser når vi er ute og farter :)



Anonymous poster hash: d5a64...1c8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden jeg hadde for noen aar siden pleide aa stjele alle lekene fra "storebroren". Naar storebror ville leke med oss eller leker saa kom denne frekke nusselige hunden og tok alt fra han. Nei, storebror skulle ikke leke! Han var ogsaa veldig beskyttende ovenfor marsvinet vi hadde og lot ikke storebror snuse paa den. Han var ikke aggressiv men sa liksom "pass deg". Han og marsvinet var bestevenner saa det ut som. Marsvinet pleide aa vaske neglene og potene hans  :rolleyes: 
Han benyttet alle sjanser han kunne paa aa hoppe i sengen vaar naar vi ikke var hjemme. Jeg laaste etterhvert soveromsdoren men fant den aapen da jeg kom hjem. Og senga full av pels. Man kunne tydelig skjonne hvem som hadde gjort hva, da storebror var flink til aa aapne dorer (men naa ogsaa laaste visstnok) og pelsen i sengen var lillebror sin.
Han pleide a "hylgrine" da vi kom hjem, og smilte med leppene, sann stramt hehe.

Storebror er her fortsatt. Han har en rar ting med steiner. Det skal vaere litt storrelse paa dem, og han prover aa aapne den ved aa sleike masse, og grave oppaa den, rulle den osv. Han lager noen veldig merkelige lyder mens han leker med steinen! 
Hver gang han ser klosaksa eller dusjen saa gaar han saa langt vekk (i huset) som han greier.
Han tar ikke imot godbiter fra veterineren. Han lar seg ikke bestikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min bjeffer tilbake om vi sier navnet hennes mens hun sover :)

Anonymous poster hash: d279a...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden er en hund etter berlinerboller. Jeg pleier iblant å kjøpe det til dessert. Siden jeg er rimelig distré når jeg kommer hjem på ettermiddagen, hender det at jeg glemmer posen i håndveska og da har hunden alltid tatt dem. Om jeg legger posen fra meg på bordet eller benken, mens jeg lager middag, er de gjerne plutselig bare borte, selv om jeg er i samme rom.

Dette skjeri ikke med annen bakst. ( Bortsett fra når han sjekker mellomstebarnets skolesekk for matboksen. )

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på enda en rar ting hunden min i innlegg #51 gjør.

Han vil helst bæsje så oppned som mulig! Han finner seg gjerne en fin stein, eller en flott stubbe, og så klatrer han baklengs med bakbeina oppover steinen/stammen. Og så er det bare å sette igang. Det er noe han begynte med da han var liten. Utrolig spesielt. Merkelig skrue, han der :)

 

(Hvis han ikke finner en passende høyde, rygger han inn i en busk helt til bare hodet stikker frem før han gjør sine forretninger. Og ingen må se på ham).



Anonymous poster hash: d5a64...1c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voffegutten har lange "samtaler" med et pipedyr han fikk da vi hentet ham. Lurer på hva de snakker om... Ellers liker han å ligge på ryggen og kaste en ball opp i lufta med forlabbene og ta imot den igjen. Og det morsomste i verden er å være med naboen og kjøre speedbåt. Jo fortere jo bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har den siste uken hostet veldig, noe som har resultert i at samboer har lagt seg på gjesterommet. Dette løste bikkja ved at han byttet på å sovne hos hver av oss annenhver kveld, og rundt 4 på natten byttet han og la seg hos den andre. Så fikk han sovet litt med begge hver natt. Syns det var veldig søtt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozu får som regel masse tur og aktivitet, så han sover for det meste om kveldene. Men av og til synes han at vi har hatt litt for rolige dager og han begynner å kjede seg. Da går han på badet og finner en av mine skitne sokker som han kommer inn til meg i stua med. Stiller seg veldig synlig, ser på meg, og logrer forventnignsfullt med halen. Da klarer jeg ikke la være å le, det er så tydelig tegn på oppmerksomhetstrang!  :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store planer om å prøve en slik dings som minner litt om en deodorant som hunden slikker på når den skal få belønning http://www.planetpet.eu/for-dogs/category/treats/product/training-stick-beef/ og hadde bestilt tre stykker.

Var visst ikke så smart som jeg trodde, da min pysete hund synes den er skikkelig tvilsom og løper og gjemmer seg når jeg tar den frem. Han er ikke fryktelig redd, men han pleier å gjemme om han får mulighet seg for å unngå litt ubehagelige ting, som bading, kloklipping, eventuell medisinering osv, selv om han ikke gjør direkte motstand når vi er i gang. Den minner nok for mye om shampoo, siden det er i plastflaske og det kommer klunkelyder fra den. Har forsøkt å gni litt på leppene hans og det ser ut som om han synes smaken er grei, men han synes at hele opplegget er høyst tvilsomt. Ender nok med at jeg må trene ham til å ikke være skeptisk til denne, med å bruke andre godbiter. :fnise:

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er livredd for fluer! 😂 vet ikke om han er direkte redd, men tror det plager han, ikke når han er ute, men kun innendørs. Vi kan ikke nevne ordet flue engang, vi har faktisk måtte slutte å stave det også, for han skjønner det😂 så når det kommer en flue i nærheten av han inne, går han opp å legger seg !

Anonymous poster hash: 35da1...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...