Gå til innhold

Bekymret for baby 11 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er bekymret for babyen min. Vil gjerne høre andres erfaringer! Kanskje jeg er hysterisk?

Min baby er 11 mnd. Forsinket motorisk, akkurat begynt å åle seg litt. Reiser seg ikke, står ikke, setter seg ikke opp i sittende stilling. Kan sitte på gulvet uten støtte men tipper lett overende og kan da slå seg. Spiser litt selv, biter av mat, men mates stort sett. Kan ikke holde en tutekopp eller flaske å drikke selv. Sover godt om natten.

Videre kan ikke baby vinke, klappe, vise hvor stor den er, peke, putte ting i boks, stable ting etc. Har en sjelden gang fått baby til å le, men det er ikke ofte. Smiler mye, gir god øyekontakt og er godt sosialt orientert. Nysgjerrig og årvåken for nye inntrykk.

Vi har øvd så ufattelig mye på ulike ferdigheter, klappe, peke, lese bøker, spise, holde kopp osv uten framgang. Hr vært til Fysio, kiropraktor og manuellterapeut uten at de har funnet noe galt. Er bare litt treig sier de.. Helsesøster er ikke veldig bekymret heller...

Jeg se nå som vi møter andre at min baby ligger uendelig langt etter jamnaldrende, og jeg blir så lei meg av alle timene med øving hver dag som ikke fører noen sted...

Baby er innenfor normalen mtp vekt og lengde. Født til termin!

Er det noen som har lignende erfaringer å dele? Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 4157a...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært flink til å aktivisere babyen på gulvet hver eneste dag? Om det blir mye vogn og bilstol og fang så blir de jo gjerne litt treige. Flott at du har søkt hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Noen barn er tregere enn andre uten at det behøver å være noe galt. Jeg skjønner at du er bekymret og lei deg, det er helt naturlig. Hvis barnet fortsetter å henge såpass etter, ville jeg nok pushet på hos helsesøster for å få en mer grundig sjekk etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ja vi har vært mye på gulvet å lekt, vært lite i vogn og på farten egentlig.... Selvsagt innimellom, men er mange timer på gulvet hver dag.

Tenker jeg får pushe på videre på 1 års kontroll om en mnd, hvis babyen ikke har gjort store framskritt til da. Da blir den vel uansett sjekket av barnelege også? Skal tilbake til fysio nå om en uke... Kanskje vi får noen flere svar da...

Anonymous poster hash: 4157a...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...