Gå til innhold

Irriterende ting småbarnsforeldre gjør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bytte bleier på fly, tog, etc. når det sitter fremmede rett ved siden av. Ærlig talt, setene er knøttsmå og jeg sitter most oppi deg, jeg vil ikke ha bæsjebleia til ungen din smurt oppetter låret i tillegg... Jepp, dassen er trang, illeluktende og upraktisk, men resten av oss må faktisk gjøre vårt fornødne der, og det samme gjelder deg og kidden din.

Samme gjelder de som aser opp ungen i tilsvarende situasjoner. Du kan ikke gire opp ungen ved å leke med den, lage grimaser og dytte i den for deretter å skylde på ungens energimengder når folk klager på bråket fra ungen som nå bare vil herje.



Anonymous poster hash: 934aa...8fa
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som skifter bleier på babyen oppå kafe-bordet. Det skjer hele tiden på kafeen nær jobben min. Helt forferdelig. Og det finnes et stellerom der. Men de kommer i samlet flokk, og har vel ikke tid til å vente på hverandre hvis de bæsjer samtidig.



Anonymous poster hash: 05099...908
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skifter bleier på babyen oppå kafe-bordet. Det skjer hele tiden på kafeen nær jobben min. Helt forferdelig. Og det finnes et stellerom der. Men de kommer i samlet flokk, og har vel ikke tid til å vente på hverandre hvis de bæsjer samtidig.

Anonymous poster hash: 05099...908

Si i fra til foreldrene? Si i fr til kafeen? Enkleste løsningen

Anonymous poster hash: c4b56...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til foreldrene? Si i fr til kafeen? Enkleste løsningenAnonymous poster hash: c4b56...ab5

Jo vist kan en si ifra til både cafe og foreldre som gjør dette. Men ærlig talt burde det ikke være unødvendig?

Om en ikke har de sosiale antenne til å skjønne at bleier og bæsj ikke hører til oppå et bord der folk sitter og spiser mat og drikker så mener jeg at det er noe i veien i utgangspunktet. Eller kanskje de skifter bleier på sitt eget spisebord hjemme, der de om 2 minutter skal spise middag? Uansett slikt er jo bare grisete og burde være helt unødvendig at andre skal si ifra at det ikke passer seg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mener at det omtrent ikke går an å være lykkelig uten barn og at frivillig barnløse eeegentlig, sånn helt innerst inne, har lyst på barn de også. For det går jo ikke an å mene noe annet.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som lar ungene grise og søle på andres møbler for så å bare le det bort med at "litt søl må man tåle". Søl og gris så mye du vil i ditt eget hjem, men beklager. I MITT hjem gjelder MINE regler. Det kan ikke være så vanskelig å forstå.

Mine venner som har barn forstår dette. De kan løpe, klatre og herje. Det er helt ok. Det er dessuten ikke så vanskelig å unngå flekking og grising heller. Ikke gi dem sjokolade når de er på besøk, og dra fram en våtserviett om ungene er skitne på hendene. Verre er det ikke. Når mine venner klarer dette, så ser jeg ikke hvorfor dette skal være så vanskelig.

Barn som herjer og skriker under besøk når det holdes taler. Kan godt hende de syntes det er kjedelig, men da går man UT med ungen til den roer seg ned.

Jeg liker barn, men kan ikke fordra dem uten manerer. Syntes faktisk det er viktig at unger lærer seg å si jatakk og neitakk til ting.

Dessuten er det ikke alle som forstår at barna deres ikke er verdens navle. Barn har faktisk godt av å ikke være i fokus hele tiden og lære seg at verden ikke spinner rundt dem.

Og sist men ikke minst: Det er faktisk voksne som bestemmer, og ikke stemmevolumet til ungen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv småbarnsmor, men jeg kan ikke fatte og begripe de som skifter bleier rundt over alt, særlig på spisesteder! Det er ekkelt, uhygenisk og synd i ungen som ligger naken på utstilling!

Ellers blir jeg passe irritert over foreldre som lar ungene sine styre som de vil når de er her på besøk. Jeg kan takle mye, men har da visse regler!

Åjo, å de som synes det er "såååå søtt" når den snørrete fireåringen susser min nyfødte i ansiktet. Grøss...

Anonymous poster hash: e9ee5...205

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Min liste:

  • Barn som ikke har fått god oppdragelse
  • Foreldre som ikke enser at barna flyr rundt i butikkene og river ned ting.
  • Foreldre som kun snakker om barna, ingenting annet.
  • Pappahjertet, mammahjertet
  • Når barnet ditt hyler mens du er på kafé, butikk eller annet, er det lov å i det minste gi oppdragelse et forsøk.
  • Barnevognmafiaen. De rikker seg ikke for noen.
  • Mødre som ammer barnet sitt mens de betaler for en vare (har skjedd!)
  • Foreldre som lar barna ta på alt i en butikk. Det er faktisk ikke renslig.
  • Foreldre som ikke lærer barna sine at de skal vaske seg på hendene etter å ha vært på do.
  • Foreldre som ikke sier i fra til barna sine at det ikke er ok å sparke i andres flyseter/busseter/etc.
  • Foreldre som ikke gidder å ta med en leke eller to på fly med barn. Seriøst, ikke rart ungen hyler, den kjeder seg jo!
  • Foreldre som bare legger ut ting om barna på facebook. Barn har også rett til et privatliv! Nei, bildet som viser din datter kliss naken rett etter fødselen burde ikke vært på internett! (har ei på FB som gjorde nettopp dette).

Det var vel det jeg kom på i farta.

Er helt enig med deg i det du skriver. De jeg har markert opplever jeg stadig.

1. Foreldre som ikke enser at barna flyr rundt i butikkene og river ned ting.

Forferdelig plagsomt med unger som løper rundt og bare tuller og bråker. Samtidig kan det bli dyrt etter hvert, når barna har revet ned nok stativer og vaser.

2. Når barnet ditt hyler mens du er på kafé, butikk eller annet, er det lov å i det minste gi oppdragelse et forsøk.

Må da for svarte være mulig å få den bråkmakeren til å holde kjeft noen minutter. Den kan bråke som bare f*** når dere er alene (hvis dere synes det er veldig gøy), men ellers må det være mulig å skåne andre for dette.

3. Foreldre som lar barna ta på alt i en butikk. Det er faktisk ikke renslig.

Er ikke akkurat så veldig glad for å få med meg en kilo snørr og to kilo møkk på kjøpet, da jeg skal handle. Spesielt ikke om dette befinner seg midt oppi godteriposen eller på brødet jeg akkurat har fisket med meg. Noe mindre delikat skal man jaggu lete lenge etter.

4. Foreldre som ikke lærer barna sine at de skal vaske seg på hendene etter å ha vært på do.

Personlig hygiene er faktisk ganske viktig. Dessuten er det ikke så veldig koselig å få masse avføringspartikler spredt rundt i huset. Ikke så morsomt å få det i maten heller, da jeg tross alt også vil spise litt.

5. Foreldre som ikke sier i fra til barna sine at det ikke er ok å sparke i andres flyseter/busseter/etc.

Fy fader så irriterende! Har ofte merket dette på ulike idrettskamper og kinoforestillinger. Frydet meg da en kar sa klart og tydelig ifra til to jenter at slik gjør man bare ikke. Da sluttet dem fort kan du si.

6. Foreldre som bare legger ut ting om barna på facebook. Barn har også rett til et privatliv! Nei, bildet som viser din datter kliss naken rett etter fødselen burde ikke vært på internett! (har ei på FB som gjorde nettopp dette).

Dette kan være hyggelig for nærmeste familie og venner/bekjente, men det er også en stor risiko. Det finnes mange griser der ute, som slettes ikke burde ha disse bildene i sitt erme. Du vet aldri hva slike folk gjør med dem. Dessuten bør barna også få et privatliv, som du så fint påpeker. Det er ikke sikkert de synes dette er like morsomt som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt generelt: De småbarnsforeldre som i fullt alvor og realitetsfornektelse virkelig mener at hele verden skal og må kretse rundt deres lille prins eller prinsesse, fordi at hvis noen skulle driste seg til å snakke engelene deres tilrette så blør mammahjertet.

Det er små barns soleklare rett å sparke andre passasjerer hardt i ryggen i 2 timer, for ikke å snakke om den medfødte retten til å hyle medpassasjeren i øret.

Litt OT, men må bare fortelle dette :P

Var i bursdag til min bestefar for ikke så lenge siden. Mitt søskenbarn med mann og de tre små englene var der også. De tre barna blir veldig høylytte i sammenkomster, og alle bortsett fra foreldrene sier til dem at de må roe ned. Det varer i 30 sek og støynivået blir like høyt igjen. Bestefaren min på 85 år fikk naturligvis nok av barna og snakket til dem med en stemme han sjelden har. Barna ble helt stille. Barnas mor tålte ikke at de fikk tilsnakk av oldefaren og stormet ut. Hun var ute lenge før hun kom inn igjen og var sur på vår bestefar/barnas oldefar. Like etterpå dro de.

Men sånn er det i alle familiesammenkomster der de er med. Man blir veldig sliten av at 3 barn fra 2-6 år får herje rundt som de selv vil, uten at foreldrene selv bryr seg. Vanlig at barn er uheldige og knuser ting, men de tre barna har kunst MANGE ting der de har vært på besøk.

Anonymous poster hash: 17cb9...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Litt OT, men må bare fortelle dette :P

Var i bursdag til min bestefar for ikke så lenge siden. Mitt søskenbarn med mann og de tre små englene var der også. De tre barna blir veldig høylytte i sammenkomster, og alle bortsett fra foreldrene sier til dem at de må roe ned. Det varer i 30 sek og støynivået blir like høyt igjen. Bestefaren min på 85 år fikk naturligvis nok av barna og snakket til dem med en stemme han sjelden har. Barna ble helt stille. Barnas mor tålte ikke at de fikk tilsnakk av oldefaren og stormet ut. Hun var ute lenge før hun kom inn igjen og var sur på vår bestefar/barnas oldefar. Like etterpå dro de.

Men sånn er det i alle familiesammenkomster der de er med. Man blir veldig sliten av at 3 barn fra 2-6 år får herje rundt som de selv vil, uten at foreldrene selv bryr seg. Vanlig at barn er uheldige og knuser ting, men de tre barna har kunst MANGE ting der de har vært på besøk.

Anonymous poster hash: 17cb9...8ae

Så denne moren er ganske hårsår? Var egentlig litt artig gjort av han bestefaren/olderfaren, fint at noen gidder å si fra. Hun kjenner vel han godt mener jeg, og vet vel strengt talt hva han tåler og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Setningene:

" Du som ikke har barn skjønner nok ikke... "

" Du som ikke har barn kan jo... "

" Du som ikke har barn trenger jo ikke... "

" Du skjønner det når du selv får barn... "

" Har du barn, kanskje? "

" Etter at jeg fikk barn, så... "

" Livet har fått en større mening / ny mening etter at jeg fikk barn "

" Livet hadde ikke mening før jeg fikk barn "

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som irriterer meg, som jeg føler går litt igjen hos småbarnsforeldre, er at de plutselig ikke har tid til å vise hensyn til omverdenen når de har med barna på handletur i dagligvare eller for eksempel i sko- eller klesforretninger. Bøller eller sniker i køer uten å bry seg, maser på betjening som åpenbart har mye å gjøre om å hjelpe dem med ett eller annet, de må tro at de er de viktigste i butikken eller noe.. Fordi de har dårlig tid og fordi ungen kjeder seg i butikkene. Kan hende det er bare meg som opplever dette, men jeg synes mange virker hensynsløse og til og med av og til frekke. Før noen blir fornærmet: dette gjelder ikke nødvendigvis deg, så det er ingen grunn til å bli fornærmet, men jeg har i alle fall opplevd det.



Anonymous poster hash: 226d0...431
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til foreldrene? Si i fr til kafeen? Enkleste løsningen

Anonymous poster hash: c4b56...ab5

Har du noen gang prøvd å si ifra til en gjeng hårsåre og aggressive småbarnsforeldre?

Anonymous poster hash: 05099...908

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småbarnsforeldre er jo så mangt, og alle gjør ikke dette men for de av de som gjør det så er det at de:

*Utaler at de har et "mammahjerte"

*Utaler at de har en prins eller en prinsesse som unge.

*Barnevogns mafiaen som kommer gående på fortau med barnevognene sine flere i bredden. Er du så uheldig å møte de, er det du som må ut i veibanen for å ikke kollidere med deres dyrebare barnevogner. “Unna vei! Her kommer vi med vår dyrebareste last i disse flotte moderne barnevognene til en hel formue. Jeg vet de ser ikke ut, men de er moderne! Vi har forkjørsrett, for ikke å snakke om påkjørsrett! For hvis ikke du flytter deg, så flytter VI deg!”

* Foreldre som er i full fornektelse at de har en unge med horn og hale som overhode ikke eier oppførsel og foreldre som ikke klarer å se dette fordi de har "verdens søteste engleunge og mammahjerte bare øser over av kjærlighet for disse skjønne prinsesse englene".... :rolleyes:

*Pågående foreldre som skal selge "du MÅ få deg barn" nedover hode til de som ikke har barn

* At mange av de faktisk ser ut til å tro de er så meget bedre, klokere, flinkere, modnere enn de som ikke har barn.

* Foreldre som mener et åringen er drit intelligent fordi den slapp en fis

* Foreldre som sklir inn i ammetåkend og aldri ser ut til å komme ut igjen av den- Ja jeg skjønner at livet ditt nå er forandret og at barnet ditt er det som opptar livet ditt mest, selvsagt. Men det finnes også andre ting å prate om enn gulp og andre småbarns relaterte temaer.

*De som er så opptatt av babyens språk at de svarer andre voksne med puttipluttiputte-stemme, (skulle ikke tro det var mulig men det har skjedd)

* og de som føler at de referere alt som ble sagt under forrige helsekontroll, slik at alle skal skjønne at de ikke ligger dårlig an i den veldig alt- oppslukende "hvem har den beste ungen"-konkurransen.

Spot on! :klappe:

Anonymous poster hash: 1ec7f...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig og uenig i det meste som er skrevet her, men det verste er at de alltid kommer for sent til avtaler og blir sittende og vente i over en time fordi de ikke kan klokka.

Barnløses tid er visst ikke verdt noe særlig. Det verste er å gå tidlig fra jobb for å treffe noen av de og så ende med å måtte vente at man kunne liksågodt ha jobbet den tiden man ventet. Det koster faktisk 1300kr/timen.

Anonymous poster hash: a69f6...262

Åh, tro meg, dette irriterer meg som småbarnsmor også! Jeg har hele mitt lav tatt stolthet av at jeg er punktlig! Og det ganske så nøyaktig. Er en avtale 12, er jeg der 11.57. Men med barn skjer uforutsette ting veldig plutselig! Jeg planlegger å være der halv 12, for som jeg nevner så skjer uforutsette ting. Men jeg kan love deg at denne dagen skjer det mye. Ikke bare bæsjer baby rett før vi skal gå (da kan det gå, jeg har lagt inn slingringsrom), men det er bæsjet gjennom/han tisser på de rene klærne/han dobbeltbæsjer, ja du vet...

Og plutselig er jeg en halvtime for sen og er like irritert som deg, og flau!

Topic: Eneste som irriterer meg er småbarnsforeldre som ikke irettesetter sine barn. Barn er barn, og de tester grenser akkurat når det måtte passe dem. Da er det viktig at foreldre tar kontroll over situasjonen, og noen deler av oppdragelsen tar en i hjemmet. Dersom barnet ditt slår seg totalt vrang og det er til sjenanse for alle rundt det, er det ikke tiden for å lære barnet at "den ikke alltid får viljen sin". Noen kamper tar en ikke over alt.

Anonymous poster hash: c4b56...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang prøvd å si ifra til en gjeng hårsåre og aggressive småbarnsforeldre?

Anonymous poster hash: 05099...908

Like ofte som jeg gir beskjed til hårsåre og aggressive ikke-småbarnsforeldre. Folkeskikk er folkeskikk, og jeg nekter å spise blant drittbleier. Hygiene trumfer en ufin kommentar, noe som er worst case ved ågi beksjed.

Anonymous poster hash: c4b56...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når de sender bilder og videosnutter av ungen i tide og utide til ALLE på vennelista, herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette maset om kongelige titler vekker virkelig kommunisten i meg.



Anonymous poster hash: 0c245...99b
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deling av bilder og filmer og "lilleprinessa gikk på potta for første gang i dag" på sosiale medier. ingen BRYR SEG! Hvordan klarte foreldre før internett å dele info om barna?



Anonymous poster hash: a4897...52c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...