Gå til innhold

Irriterende ting småbarnsforeldre gjør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kalle ungen mange forskjellige navn i offentlighet.

Prinsessa, lille snuppa, gullet til mamma, prinsen...



Anonymous poster hash: a1679...c21
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder jo langt fra alle, men til de det gjelder: Å ikke ha kustus på ungen din i butikken er så jævla lavmål som det går an å få det. Jeg snakker ikke om de som sleper hylende unger ut i bilen for så å ta handelen senere uten barn, men de som ser på at ungene nær river ned butikken, uten å lee et øyelokk.

Anonymous poster hash: c6359...d92

Generelt offentlige steder. Ja greit, de er barn, og de vil rope og løpe rundt, men det går an å be de dempe seg. Det går an å be de oppføre seg når de er snørrunger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognmafiaen, 3 i bredden med barnevognene på tur stier, arg!

Enig med tidligere innlegg, foreldre som ikke hever et øyenbryn mens poden river ned noe



Anonymous poster hash: 2b69f...347
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småbarnsforeldre er jo så mangt, og alle gjør ikke dette men for de av de som gjør det så er det at de:

*Utaler at de har et "mammahjerte"

*Utaler at de har en prins eller en prinsesse som unge.

*Barnevogns mafiaen som kommer gående på fortau med barnevognene sine flere i bredden. Er du så uheldig å møte de, er det du som må ut i veibanen for å ikke kollidere med deres dyrebare barnevogner. “Unna vei! Her kommer vi med vår dyrebareste last i disse flotte moderne barnevognene til en hel formue. Jeg vet de ser ikke ut, men de er moderne! Vi har forkjørsrett, for ikke å snakke om påkjørsrett! For hvis ikke du flytter deg, så flytter VI deg!”

* Foreldre som er i full fornektelse at de har en unge med horn og hale som overhode ikke eier oppførsel og foreldre som ikke klarer å se dette fordi de har "verdens søteste engleunge og mammahjerte bare øser over av kjærlighet for disse skjønne prinsesse englene".... :rolleyes:

*Pågående foreldre som skal selge "du MÅ få deg barn" nedover hode til de som ikke har barn

* At mange av de faktisk ser ut til å tro de er så meget bedre, klokere, flinkere, modnere enn de som ikke har barn.

* Foreldre som mener et åringen er drit intelligent fordi den slapp en fis

* Foreldre som sklir inn i ammetåkend og aldri ser ut til å komme ut igjen av den- Ja jeg skjønner at livet ditt nå er forandret og at barnet ditt er det som opptar livet ditt mest, selvsagt. Men det finnes også andre ting å prate om enn gulp og andre småbarns relaterte temaer.

*De som er så opptatt av babyens språk at de svarer andre voksne med puttipluttiputte-stemme, (skulle ikke tro det var mulig men det har skjedd)

* og de som føler at de referere alt som ble sagt under forrige helsekontroll, slik at alle skal skjønne at de ikke ligger dårlig an i den veldig alt- oppslukende "hvem har den beste ungen"-konkurransen.

:takke::klappe::danse:

Anonymous poster hash: 98e43...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder jo langt fra alle, men til de det gjelder: Å ikke ha kustus på ungen din i butikken er så jævla lavmål som det går an å få det. Jeg snakker ikke om de som sleper hylende unger ut i bilen for så å ta handelen senere uten barn, men de som ser på at ungene nær river ned butikken, uten å lee et øyelokk.

Anonymous poster hash: c6359...d92

Som tidligere apotekansatt kjenner jeg godt igjen den type foreldre ja.Forstår jo at det er spennende for et barn å plukke på alle de rare tingene som er rundt omkring i apotekhyllene,men likevel har enkelte foreldre en veldig slepphenndt innstilling.

Anonymous poster hash: 56f95...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Når jeg er ute og går med barnevogn så møter jeg de som skal forbi i motgående retning - og DE går 2, 3 og 4 i bredden!

De burde forstå at de ikke kan gå SÅ mange i bredden...Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er irriterende når foreldre kaller ungen sin for "hjertet"..

Når foreldre lar ungene sine skrike hyle og spytte andre i ansiktet, da mener jeg slik at det sitter med tunga ute og blåser eller lage "billyder" så spyttet fyker. Og grise med mat og godteri. Hatt besøk av folk med barn som absolutt må ha med sjokolade og når jeg får klin på min lyse sofa sier de bare jaja..

Og den typiske "du mååå få barn, livet starter ikke før du får barn.." Synes synd på de som sitter å tvinner tomler og venter på å bli befruktet så de kan begynne å leve..

Foreldre som bryr seg om oppdragelse og virkelig forsøker respekterer jeg veldig høyt, men er mange som gir utrykk for at de gir f...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig oppdragelse er vel det jeg reagerer mest på,og foreldre som rett og slette virker så dumme at de aldri skulle hatt barn.F.eks.ved å la avkommet dra katten i halen,være voldsomme mot andre barn, ødelegge ting med vilje,eller på annen måte oppføre seg dårlig mens de selv bare sitter og ser på dem med et smil om munnen som om det er morsomt og sjarmrende.Det er ofte samme kategori foreldre som ikke tåler noen form for kritiske innvendinger mot egen barneoppdragelse.Slikt irriterer meg.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreppamedleppa oppsumerer saker og ting som vanlig meget godt. I tillegg så synes jeg det er tåpelig med småbarnsforeldre som lar barn fra toårsalderen gå rundt med smokk. Når det skal sove er en ting, men ellers er det vanskelig å skjønne hva de sier med den smokken i veien, og viser bare at foreldrene er for slappe til å venne av barnet med smokk.

Endret av miaw
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder jo langt fra alle, men til de det gjelder: Å ikke ha kustus på ungen din i butikken er så jævla lavmål som det går an å få det. Jeg snakker ikke om de som sleper hylende unger ut i bilen for så å ta handelen senere uten barn, men de som ser på at ungene nær river ned butikken, uten å lee et øyelokk.

Anonymous poster hash: c6359...d92

Dette.

Har jobbet i butikk i flere år og har sett altfor mye av dette. Unger som skriker og herjer, river ned ting og løper rundt...

Håper jeg ikke kommer til å bli en sånn forelder :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min liste:

  • Barn som ikke har fått god oppdragelse
  • Foreldre som ikke enser at barna flyr rundt i butikkene og river ned ting.
  • Foreldre som kun snakker om barna, ingenting annet.
  • Pappahjertet, mammahjertet
  • Når barnet ditt hyler mens du er på kafé, butikk eller annet, er det lov å i det minste gi oppdragelse et forsøk.
  • Barnevognmafiaen. De rikker seg ikke for noen.
  • Mødre som ammer barnet sitt mens de betaler for en vare (har skjedd!)
  • Foreldre som lar barna ta på alt i en butikk. Det er faktisk ikke renslig.
  • Foreldre som ikke lærer barna sine at de skal vaske seg på hendene etter å ha vært på do.
  • Foreldre som ikke sier i fra til barna sine at det ikke er ok å sparke i andres flyseter/busseter/etc.
  • Foreldre som ikke gidder å ta med en leke eller to på fly med barn. Seriøst, ikke rart ungen hyler, den kjeder seg jo!
  • Foreldre som bare legger ut ting om barna på facebook. Barn har også rett til et privatliv! Nei, bildet som viser din datter kliss naken rett etter fødselen burde ikke vært på internett! (har ei på FB som gjorde nettopp dette).

Det var vel det jeg kom på i farta.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faktisk irriterende når man har koselige kallenavn på barnet sitt? Mye av det som står her er jeg helt enig i, men akkurat det med kallenavn ser jeg ikke problemet med. Det er jo bare en måte å uttrykke kjærlighet på? I alle fall er det det for oss, akkurat som jeg kaller mannen min for elsklingen min kan jeg gjerne si "hei gullet mitt" når jeg henter vesla i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småbarns mamma og syntes denne tråden er genial!

Jeg er med i en termingruppe vi har fulgt hverandre siden vi ble gravide. Der blir det lagt ut måneds oppdatering på barnet og noen der er ivrig i å fortelle alt det fantastiske barnet kan. Eks "Nå er *** 6 mnd. Hun kan rulle over på magen og fra magen tilbake på rygg. Hun sier Mama, er alltid blid og fornøyd. Helsesøster skryter masse av hvor fin utvikling hun har. Hun kan sitte oppreist og legge seg ned igjen. Favoritt sangen er Alle dyrene i hakkebakkeskogen og hun danser med som bare det" osv osv osv. *gjeeeesp* hva andre sine barn kan og gjør er ikke såå veldig i interessant. Har mere nok med hva min egen kan, noe jeg holder for meg selv da jeg ikke ser hvorfor det skal være interessant for noen andre enn meg og pappaen og nærmeste familie.

Anonymous poster hash: 92aea...11b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig og uenig i det meste som er skrevet her, men det verste er at de alltid kommer for sent til avtaler og blir sittende og vente i over en time fordi de ikke kan klokka.

Barnløses tid er visst ikke verdt noe særlig. Det verste er å gå tidlig fra jobb for å treffe noen av de og så ende med å måtte vente at man kunne liksågodt ha jobbet den tiden man ventet. Det koster faktisk 1300kr/timen.

Anonymous poster hash: a69f6...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt offentlige steder. Ja greit, de er barn, og de vil rope og løpe rundt, men det går an å be de dempe seg. Det går an å be de oppføre seg når de er snørrunger.

Det hadde blitt månelyst om jeg hadde oppført meg sånn da jeg var liten, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: c6359...d92

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette.

Har jobbet i butikk i flere år og har sett altfor mye av dette. Unger som skriker og herjer, river ned ting og løper rundt...

Håper jeg ikke kommer til å bli en sånn forelder :P

Du får håpe disse foreldrene treffer på mammaen min, hun legger nemlig ingenting imellom når hun ser unger løpe amok i butikker.

Anonymous poster hash: c6359...d92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Helt generelt: De småbarnsforeldre som i fullt alvor og realitetsfornektelse virkelig mener at hele verden skal og må kretse rundt deres lille prins eller prinsesse, fordi at hvis noen skulle driste seg til å snakke engelene deres tilrette så blør mammahjertet.

Det er små barns soleklare rett å sparke andre passasjerer hardt i ryggen i 2 timer, for ikke å snakke om den medfødte retten til å hyle medpassasjeren i øret.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...