Gå til innhold

Studieteknikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her må det være en skrivefeil. Karbon har ikke 20 elektroner, men det har kalsium (Ca2+). Grunnstoffene gir ikke fra seg protoner uten videre (da endres som nevnt grunnstoffet til et annet), men det kan gi fra seg elektroner og danner da ioner. Når kalsium gir fra seg elektroner (gir bort litt av sin negative ladning) blir totalladningen positiv. Hvis du endrer karbon til kalsium, og protoner til elektroner i den teksten, gir det mening. Er det snakk om ioner, er det alltid snakk om utveksling av elektroner.

ahh! takker for svar!:)

Anonymous poster hash: 19ee4...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Matematikk: Løste maaange oppgaver slik at jeg lærte og forstod emnet fra ulike sider

Anatomi: Tegnet anatomiske strukturer; brukte mye kartotekkort

Fysiologi/Biokjemi/Psykologi: Skrev notater etter "amerikansk" modell (google "how to take lecture notes" e.l.)

Språk: Kartotekkort (for vokabular); oppgaver (for grammatikk); korrekturstudie

Fysikk: Enkle tegninger/figurer; akribisk orden i matematiske oppgaver (formel/formler, konstanter, "hvorfor gjøre det slik" - alt ble skrevet ned med sirlig håndskrift); noe modifisert notatteknikk som ved "Fysiologi/Biokjemi/Psykologi"

Stil-/Essayoppgaver: 1. Tankekart; 2. Organisert tankekart; 3. Utkast#1 ; 4. Revisjon; 5. Utkast#2; 6. Finpuss; 7. Ferdig utgave (dette konseptet har jeg fra The Holt Handbook)

Selv i dag foretrekker jeg å håndskrive notatene mine. Jeg husker det håndskrevne mye bedre enn det jeg skriver på pc, selv om sistnevnte går raskere.

I tillegg krever ulike fag ulike arbeidsmiljø for mitt vedkommende. Matematikk og anatomi kan jeg gjøre med folk rundt meg, språk og stiloppgaver ++ krever derimot stillhet/rolig klassisk musikk.

Forøvrig er det kjempelurt å forberede seg på muntlige prøver sammen med andre. Hvis du kan forklare andre et konsept slik at de forstår det, så betyr det at du virkelig har skjønt det du skal prøves i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...