Gå til innhold

Happy ramadan på dasspapiret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Voldelige er jeg usikker på, men det hadde neppe vært populært. Men det hadde vært et så åpenbart bevisst stikk til islam at det ikke er sammenlignbart med dette. For all del, jeg klager ikke på stikk til overtro, men å skrive "God jul" på alle mulige varer rundt jul er jo helt vanlig. Det er ikke så farlig om det havner på toalettpapiret også.

Her i Norge gir vi jo faen i ting som dette. Det er åpenbart at Lambi ikke mente å si "vi tørker oss i ræva med julefeiringen, vi!" her, de mente det selvsagt hyggelig. Det er ikke maenge år siden de trykket barnetegninger på papiret: Var det et "vi hater deg og dine barn!"? Nei, det skulle være hyggelig. Sammenligningen med å tørre å trykke muslimske slagord her er helt meningsløs når det ikke er snakk om noe forsøk på å håne kristendommen.

For en enorm ikke-sak. Jeg bryr meg ikke om at det fjernes, det må de gjerne gjøre, jeg ser ikke så mye på toalettpapirdesign uansett. Bare himler med øynene av at denne Mette dikter opp en eller annen indignasjon for å få det til.



Anonymous poster hash: 902d1...47a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt morsomt er jo at god JUL er en hedensk hilsen, ikke en kristen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen i Norge er ikke en kristen tradisjon, hvordan kan det da være blasfemisk?? For noe sprøyt. Kunne hun ikke bare latt vær å kjøpe Lambi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen i Norge er ikke en kristen tradisjon, hvordan kan det da være blasfemisk?? For noe sprøyt. Kunne hun ikke bare latt vær å kjøpe Lambi??

Lambi er jo mykt og godt. :-) Kanskje hun er plaget med sår rumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen i Norge er ikke en kristen tradisjon, hvordan kan det da være blasfemisk?? For noe sprøyt. Kunne hun ikke bare latt vær å kjøpe Lambi??

LOL, du burde lese norsk historie, jula er en kristen tradisjon

Anonymous poster hash: 0a575...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, du burde lese norsk historie, jula er en kristen tradisjon

Anonymous poster hash: 0a575...ca9

Ordet jul er mest definitivt ikke kristent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2015/03/02/nyheter/innenriks/blasfemi/38020992/

Tror dere reaksjonene ville blitt voldelige om Coop istedet for å trykke "god jul" på Lambi toalettpapir hadde valgt "happy ramadan", "eid mubarak" eller "ramadan mubarak"?

Anonymous poster hash: 056b5...8e1

Jeg tørker meg gjerne i ræva med bilde av profeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke. Julen i Norge er en norrøn tradisjon.

Sjekk denne linken: http://no.wikipedia.org/wiki/Jul

Helt riktig det. Reagerte selv når jeg hørte dette tøvet i dag på radioen. Julen er en hedensk tradisjon som kristendommen rappet. Fordi de trengte en høytid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette virker veldig rart. Hadde forstått det om det sto "God kristusmesse" eller et annet religiøst budskap.

Anonymous poster hash: df9d8...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig argumentasjon fra hennes side, det er jo ikke bare religiøse som benytter "God jul". Jeg kunne forstått det hvis det hadde stått et bibelvers eller andre direkte religiøse referanser, men for mange er god jul "bare" det...at man ønsker hverandre god juleferie. Det er enkelte som har litt for god tid her i verden.



Anonymous poster hash: f9744...783
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig argumentasjon fra hennes side, det er jo ikke bare religiøse som benytter "God jul". Jeg kunne forstått det hvis det hadde stått et bibelvers eller andre direkte religiøse referanser, men for mange er god jul "bare" det...at man ønsker hverandre god juleferie. Det er enkelte som har litt for god tid her i verden.

Anonymous poster hash: f9744...783

Du vet hvordan religiøse avvikere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

På samme grunnlag til reaksjon for "god jul" på dasspapir, blir det samme grunnlaget for "happy ramadan/eid mubarak".

Nettopp fordi det er en høytid.

Jul for de kristne, ramadan for de muslimske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...