Gå til innhold

Mons er borte....!


Gjest Matmor

Anbefalte innlegg

Nå er det tre uker siden Mons forsvant sporløst. Jeg er så lei meg og har lett etter han hele tiden. Tenker at han nå sikkert er død og at jeg aldri får klappe ham mere... Snufs. Er det noen av dere som har opplevd at forsvunne katter kommer til rette igjen etter så lang tid? Håper selvsagt at han en dag står på trappa her, men det er vel ingen sjans for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To venninner opplevde at monsen kom hjem etter laaaaang stund. Den ene var borte i to år, den andre ble funnet 1år etterpå laangt unna.

Om han har tatt seg en lang tur, må du henge opp lapper i nærbyene/nærplassene.

Fant en katt i sentrum som jeg møtte ca hver dag. Fant ut at den var hjemløs, men hun var så kosete at jeg fikk følelse av at hun måtte være sårt savnet!

Tok henne med hjem og fant eierne etter to uker. Eierne bodde et godt stykke borte. (hadde vært borte i 5uker) :)

Men noe kan også ha skjedd med monsen din:\ Men tre uker er ikke mye nok til at du må miste håpet:). Har tidligere funnet en katt som har vært savnet i 2mnd mens den bare var en kattunge! Så kan godt hende at monsen din blir tatt vare på.

Skriv annonse i lokalavisene rundt og i nærheta, heng opp lapper. Send inn bilde og annonse til nettkatten.no og kontakt dyrebeskyttelsen.

Mange som finner katter kontakter de!

Og en ting til: Hadde han halsbånd? Øremerket eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gi opp enda! Mange katter kommer ikke tilbake før mye lengre enn det. Katten min ble funnet av noen som var snille og tok vare på han, og da hadde jeg ikke sett han på tre måneder. Så ikke mist håpet! Let etter katten din med å sende inn annonser, heng opp lapper med god beskrivelse-eller bilde. Ikke bare på nærbutikkene, for en katt kan komme seg langt! Klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, tusen takk, så godt å høre! Jeg har satt annonser inn i lokalavisa, hengt opp plakater og etterlyst ham hos politiet og dyrebeskyttelsen /klinikken, har ropt på ham og kjørt rundt og lett og sagt fra til kompiser på strategiske plasser, uten resultat. Han er kastrert og chipmerket. Jeg dro på ferie i tre uker mens resten av familien ble igjen hjemme. Halvannen uke etter at jeg dro, forsvant katta. Kanskje han dro på leting etter meg? Er så innmari lei meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, tusen takk, så godt å høre! Jeg har satt annonser inn i lokalavisa, hengt opp plakater og etterlyst ham hos politiet og dyrebeskyttelsen /klinikken, har ropt på ham og kjørt rundt og lett og sagt fra til kompiser på strategiske plasser, uten resultat. Han er kastrert og chipmerket. Jeg dro på ferie i tre uker mens resten av familien ble igjen hjemme. Halvannen uke etter at jeg dro, forsvant katta. Kanskje han dro på leting etter meg? Er så innmari lei meg!

Ja det kan godt hende. Huff, håper han blir funnet eller kommer hjem snart:)

Vet ikke hva jeg hadde gjort om min katt stakk av. Hadde gjort og prøvd alle alterativer for å finne monsen min:)

Du må si hvordan det går her tilslutt. Lykketil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om flere katter som har kommet hjem etter lang tid borte, men sannsynligheten er jo der for at det har skjedd noe. Har du hengt opp etterlysninger i nabolaget og butikker? Lokalavis? Det er også nettsider hvor du kan etterlyse katten:

http://www.nettkatten.no/

(også tror jeg det må finnes en side til? Katten vår var borte en uke i sommer, og da la jeg ut annonse et sted som er annerledes ut enn denne siden... pusen kom imidlertid hjem noen timer etter at annonsen ble lagt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere katter som har kommet hjem etter lang tid borte, men sannsynligheten er jo der for at det har skjedd noe. Har du hengt opp etterlysninger i nabolaget og butikker? Lokalavis? Det er også nettsider hvor du kan etterlyse katten:

http://www.nettkatten.no/

(også tror jeg det må finnes en side til? Katten vår var borte en uke i sommer, og da la jeg ut annonse et sted som er annerledes ut enn denne siden... pusen kom imidlertid hjem noen timer etter at annonsen ble lagt ut)

(beklager, jeg hadde visst ikke lest alle innleggene så nøye :roll: )

Håper pusen din kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ukastrert? Ukastrerte katter kan farte langt før de kommer hjem igjen. Jeg hadde vært mer bekymret om han er kastrert.

Som sagt, han er både kastrert og chipmerket. Men ikke halsbånd. Tenker at han er spist av en hund fordi han kunne ikke klatre i trær noe særlig. Pusen min.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Hihih, så søtt, "Redd for at katten min er spist opp av en hund fordi han klatrer så dårlig og.." Hørtes litt ut som venninna mi da hun mistet katten sin (kom tilbake igjen). Var mye hun var redd for da...

Men tror ikke spist opp- men kan ha blitt jaget langt bort og skremt av en hund om det er mange hunder der? :)

Bra han er kastrert. Bra han er chippa. Tror det blir en bra ending tilslutt det her!

Hvis ikke noen har vært slemme med han. Hadde vært mer redd for dyremisshandlere/dyretyver enn hunder,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foruten nettkatten.no kan du prøve å sette inn annonse på dyrenett og dyrebar (der kan du skrive ut annonsen som plakat også!!). Og her er noen flere tips om hva som kan gjøres.

Har du forresten hengt opp plakater i nærheten av skoler? Barn er ofte veldig observante! Da katten vår forsvant, var det faktisk flere barn som ringte til oss og kom på døra vår og fortalte at de hadde sett katten vår på skolen... Og der fant vi henne også! Og husk å henge opp plakater i større område enn du tror er mulig at katten kan vandre...

Lykke til, ikke gi opp enda! :)

Edit: GIGANTISK skrivefeil

Endret av Sisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lette masse og lenge etter vår katt, men tenkte til slutt at den sikkert var påkjørt/tatt av gaupa el.

Etter 3 (!) år fikk vi vite at noen gamlinger hadde matet den og tatt den til seg. Den ble værende der, da de var blitt så knytt til den og vi hadde fått oss ny....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipmerket & kastrert ? Tror nok han bare har seg en tur :)

Min katt var borte i 4 uker, jeg var så redd jeg holdt på å gå av hengslene.

Min katt er kastrert og plutselig en dag stod han på trappa som om ingenting hadde skjedd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chipmerket & kastrert ? Tror nok han bare har seg en tur :)

Min katt var borte i 4 uker, jeg var så redd jeg holdt på å gå av hengslene.

Min katt er kastrert og plutselig en dag stod han på trappa som om ingenting hadde skjedd :)

Det er jo nettopp dette jeg håper på!

Men til dere som sier at hunder ikke spiser katter. Jeg var selv vitne til min brors shäfer som bet nabokatta i to biter i ett jafs før han slukte bakparten av den. Så bare halen forsvant nedover halsen på bikkja! Vi sto som lamslåtte og sjokkerte vitner begge to. Der er masse hunder her, spesielt midt i rypejakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...