Gå til innhold

Katten vår er blitt mishandlet:(:(


jenta86

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Dette blir bra! Men istedenfor "vennlig hilsen oss", så hadde jeg i det minste ville skrevet "Vennlig hilsen (fornavn på begge), matmor og matfar (event. eiere) til (navnet på katten)."

"Oss" er for upersonlig. Alle liker å ha noe mer konkret enn det å forholde seg til. Det gjør at det føles mer nært og konkret for folk. Det treffer de mer med en gang de i det minste får noen navn å forholde seg til.

Håper du skjønner hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er en kjempefin idé å henge opp plakater! Flott! Jeg ville også skrevet nummeret til dyrevernsnemda langs helde den nederste kanten på plakaten og klippet mellom telefonnumrene. (Som man gjør når man vil at det skal være lett for folk å ta kontakt). Det er også et signal om viktigheten av at folk snakker ut dersom de vet noe.

Masse lykke til med dette, og god bedring til pusen. Høres så grusomt ut at han ikke greier å løfte halen og de følgene det får. Huff. :tristbla: Husk at det ikke skader å ta kontakt med veterinær igjen, evt. hente en second opinion dersom dere syns tilstanden hans forverrer seg.

Stor klem- syns fryktelig synd på dere alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å høre om pusen din. Enkelte mennesker skulle ha fått amputert begge hendene!

Ang. amputering av halen, så kan en katt fint leve uten hale. Pus blir seende litt snedig ut, men halen er ikke livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med pusen?

håper det går bedre. har så vondt av han stakkars

heisann.tusen takk for omtanken=)

idag er plakatene ferdige og skal henges opp i ettermiddag=)

katten går på smertestillende, er ferdig med det til torsdag. så han kjenner nok heldigvis ikke så mye smerte nå og går å skriker og vil ut stakkars.jeg ringte dyrlegen igår ,han sa vi burde ta katten inn til vurdering om vi skal amputere halen,da det ikke er tegn til at lammelsen i halen er begynt å forsvinne ennå..

dyrelgen sa at om vi ikke gjør det kan halen gå i forråtnelse og begynne og lukte, så da er det nok bedre å fjerne den...også med tanke på at han ikke klarer å løfte halen når han må på do...stakkars lille tigergutt:(

var inne hos politiet igår og skulle anmelde saken, men de hadde ikke tid til å ta imot anmeldelse av meg igår og jeg fikk beskjed om å komme inn igjen idag eller en annen dag:(

jeg ringte også dyrevernsnemda igår og ga beskjed om saken..men va ikke så mye de kunne gjøre sa de om de ikke visste hvem som hadde mishandlet katten:( så ikke så mye hjelp å få der,gitt:(

håper katten blir frisk og fin og uten smerter, så får vi no heller amputere den nydelige halen til pus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.tusen takk for omtanken=)

idag er plakatene ferdige og skal henges opp i ettermiddag=)

katten går på smertestillende, er ferdig med det til torsdag. så han kjenner nok heldigvis ikke så mye smerte nå og går å skriker og vil ut stakkars.jeg ringte dyrlegen igår ,han sa vi burde ta katten inn til vurdering om vi skal amputere halen,da det ikke er tegn til at lammelsen i halen er begynt å forsvinne ennå..

dyrelgen sa at om vi ikke gjør det kan halen gå i forråtnelse og begynne og lukte, så da er det nok bedre å fjerne den...også med tanke på at han ikke klarer å løfte halen når han må på do...stakkars lille tigergutt:(

var inne hos politiet igår og skulle anmelde saken, men de hadde ikke tid til å ta imot anmeldelse av meg igår og jeg fikk beskjed om å komme inn igjen idag eller en annen dag:(

jeg ringte også dyrevernsnemda igår og ga beskjed om saken..men va ikke så mye de kunne gjøre sa de om de ikke visste hvem som hadde mishandlet katten:( så ikke så mye hjelp å få der,gitt:(

håper katten blir frisk og fin og uten smerter, så får vi no heller amputere den nydelige halen til pus...

Jeg så en hund på Animal Planet i natt *kremt* som hadde skadet halen, og den ble amputert samme dag. Tenkte på pusen din da gitt, og håper den får slippe flere lidelser med den ødelagte halen sin. Den burde nok bli fjernet jo før jo bedre. Men det er supert å høre at katten greier å gå på do selv, for det skal visstnok være mange nervetråden i halerotområdet som styrer avføring og urinering. Hvis de hadde blitt ødelagt så er jo avlivning eneste alternativ.

Fortsatt god bedring til pusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en hund på Animal Planet i natt *kremt* som hadde skadet halen, og den ble amputert samme dag. Tenkte på pusen din da gitt, og håper den får slippe flere lidelser med den ødelagte halen sin. Den burde nok bli fjernet jo før jo bedre. Men det er supert å høre at katten greier å gå på do selv, for det skal visstnok være mange nervetråden i halerotområdet som styrer avføring og urinering. Hvis de hadde blitt ødelagt så er jo avlivning eneste alternativ.

Fortsatt god bedring til pusen :)

katten går på do,ja ..men virker ikke som om den har heelt kontroll ...det kommer ut litt drit nå og da som den nok ikke gjør med vilje...men driten er ikke så rennende som den var de første dagene da, den er på en måte "fastere"nå, så dette må da vere positivt tenker jeg=)

og igår prøvde han til og med å gå i kattekassen, det gjorde meg glad innvendig av å se kor utrolig flink han er og kor hardt han virkelig prøver !!

tusen takk for omtanke=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, nydelige pusen din :tristbla:

Føler sterkt med deg! Stå på! Håper pusen din blir så godt som bra igjen :sukk:

Ja stakkars pus:( takk for omtanke,det varmer!!

vi står på ja...vil ikke miste han for alt i verden!!gjør ALT for han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...