Gå til innhold

Hvordan kan noen like katter?


Gjest HelloShitty

Anbefalte innlegg

Gjest Infralove
"Hvordan kan noen like katter?"

Nei si det? Har lenge forsøkt å forstå dette, men uten hell.

Nå er det jo sort sett damer (99%) som har katt, og noen homofile da.

:ler:

Det er jo et totalt usosialt og dumt dyr, ikke mulig å lære det noe som helst. Mulig er det her forklaringen ligger. Det blir dermed nesten uten forpliktelse. Ikke noe dårlig samvitighet pga at du ikke tar vare på den, ikke går tur med den osv.

Som nabo til noen som har valgt å skaffe seg en del slike tåpelige dyr må jeg bare si: Jeg hater katter!

Katter er så mykje forpliktelse som man velger. Det går fint an å trene katter opp til å gjere triks om man vil. Men det er nokre som har katt fordi dei vil ha eit dyr dei ikkje treng å passe på, dessverre.

Kanskje grunnen til at eg liker katter er at eg liknar litt på ein katt. Eg er sjølvstendig, likar ikkje for mykje kos og eg freser til folk eg ikkje likar. Og eg kan godt ta i bruk klørne D=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvordan kan noen like katter?"

Nei si det? Har lenge forsøkt å forstå dette, men uten hell.

Nå er det jo sort sett damer (99%) som har katt, og noen homofile da.

Det er jo et totalt usosialt og dumt dyr, ikke mulig å lære det noe som helst. Mulig er det her forklaringen ligger. Det blir dermed nesten uten forpliktelse. Ikke noe dårlig samvitighet pga at du ikke tar vare på den, ikke går tur med den osv.

Som nabo til noen som har valgt å skaffe seg en del slike tåpelige dyr må jeg bare si: Jeg hater katter!

Utifra innlegget ditt synes du å være det samme.... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilket fellesskap man har med sine dyr.Noen dyr er innadvendte og lite sosiale.Andre trives sammen med mennesker.Katten min er supersosial og legger seg ofte på fanget til fremmede om han får sjansen. Når han legger seg på brystkassen min,og hviler middag sammen med meg på sofaen,eller hopper opp på fanget mitt og blir liggende der i flere timer,så har vel vi også et fellesskap eller hva?Katten gjør det fordi den ønsker å være i mitt nærvær,jeg kan ikke tvinge ham til det.Folk som ikke liker katter,og som ikke har noe forhold til disse dyrene lager seg gjerne opp en rekke merkelige forestillinger av hvordan det er å ha katt.Vi har ikke noe "dårligere" felleskap med våre dyr enn det eiere av andre typer dyr har.

Kattene jeg har bodd med har oppført seg på samme måte som du forteller her, men alikevel føler jeg et sterkere felleskap med hunder. Det er selvfølgelig ulike oppfatninger fra person til person ang. hvilket dyr som passer de best. Forskjellen på meg og mange andre av de som har svart på denne tråden er at jeg ikke dømmer de som elsker et dyr jeg misliker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

Ja hvordan kan noen like vaniljeis, bensinstasjonpølser, Sony Ericsson mobiltelefoner, slanger og edderkopper, for å nevne noe. Smaken er som baken osv...

Vet ikke hvordan det er med de kattene TS kjenner, men våre katter er ihvertfall sosiale. Nå ligger Mons inntil meg i sofaen og Pusi ligger bak nakken til min mann, på sofaryggen. Det er så koselig! Jeg liker ikke hunder spesielt godt, men hundene elsker meg! Til min store irritasjon. Liker ikke å få en våt snute stukket opp i ansiktet eller sikkel på meg. Hundene er så digre og tar så mye plass og dessuten stinker de. Nei, da er en søt liten pus mye bedre!

Av og til møter folk som liker å herse med andre, kommandere, dirigere og eksere. De er enten militære, hundeeiere eller aller helst begge deler. Er man glad i å kommandere er ikke katt et dyr man bør skaffe seg, nei. Da stirrer bare katta stumt på deg før den snur rumpa til og spaserer rolig bort. Jeg digger katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker heller ikke mennesker som gjør som de vil?

Nei jeg og sære mennesker går dålig sammen..

Dyr og mennesker skal være nikkedukker som logrer med halen hver gang de ser deg

Snakket vi ikke nettopp om å ikke gi dyrene mennesklige egenskaper...???

Hva er sjarmen med å leve med dyr når man ikke kan sette pris på dyr ut ifra dyrets særegenheter, men foretrekker at de er mest mulig lik oss?

Jeg setter pris på dyrenes særegenheter, bare ikke alle dyr, Eksempelvis katter..

"Katter er der bare fordi den får mat".. Synes ikke du skal uttale deg så generaliserende. Det blir vel mest riktig å si at de kattene DU har bodd med bare har bodd hos deg for å få mat. Og det sier vel like mye om deg som det sier om katten?

Katten var ikke min og ikke mitt ansvar. Bodde sammen med ei venninne...Hennes katt hennes annsvar.

Hvis du og din væremåte ikke appellerer til en katt, så skylder man automatisk på katten? Hvorfor tror du det finnes så mange katteelskere der ute? Fordi de bare eeeelsker å gi katten sin mat? Nei, en katt er så mye mer. Den gir kos og oppmerksomhet og den LIKER eierens nærvær, bare i andre doser og på andre måter enn en hund. Den er et familiemedlem som følger med på det som skjer i huset, men ikke til enhver tid. En katts selvstendighet kan ses på som noe uattraktivt, men det betraktes av de fleste som et uttrykk for personlighet. En hunds avhengighet kan betraktes som noe uattraktivt, men det fleste betrakter det som noe sjarmerende. Skjønner'u?

Detter er bare latterlig. Jeg skylder ikke på katten, men liker ikke væremåten og de ulike personlighetene katter har. Alle har forskjellig smak, finn deg i at jeg ikke ikke liker katter..Gud..ser du meg kritisere deg fordi du liker de. Alle har forskjellig oppfattninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg og sære mennesker går dålig sammen..

Så det er sært å gjøre som man vil??

Snakket vi ikke nettopp om å ikke gi dyrene mennesklige egenskaper...???

Du glemte et spørsmålstegn gitt. Jeg spurte deg: "Dyr og mennesker skal være nikkedukker som logrer med halen hver gang de ser deg?"

Jeg setter pris på dyrenes særegenheter, bare ikke alle dyr, Eksempelvis katter..

Igjen; det du nevner du ikke liker ved katters atferd kan like gjerne skyldes at kattene ikke liker DEG. Jeg har hatt erfaring med hunder jeg ikke liker, men generaliserer ikke disse egenskapene til å gjelde ALLE hunder.

Detter er bare latterlig. Jeg skylder ikke på katten, men liker ikke væremåten og de ulike personlighetene katter har. Alle har forskjellig smak, finn deg i at jeg ikke ikke liker katter..Gud..ser du meg kritisere deg fordi du liker de. Alle har forskjellig oppfattninger...

Du liker ikke de ulike personlighetene katter har?? Så du skjønner altså at katter kan variere i personlighet? Hvordan kan du da si at du ikke liker katter? Det fornuftige blir da å si at "jeg liker ikke katter som er egenrådige". Mange katter er faktisk hengivne og veldig lett håndterlige.

Jeg kritiserer ikke deg, jeg stiller deg kritiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen skriver at katter er dumme... At de er sta, å gjør (til tider) som de selv vil, JA -men dumme har ingen av våre katter vært! Har vokst opp med katter, å hadd X-antall i 24 år...For å nevne noen personligheter:

Rasmus som går tur hver dag og "haiker" hjem med oss, å som ble som et lite barn når den var med på hytta alene å fikk masse kos (aldri sett en så fornøyd katt) :ler: Han er den som koser når det passer han, men han koser mye ellers åsså...Han sier takk (mjauer) når vi slipper han ut/inn...:D Han har vært plaget med øremidd, å når vi skal dryppe ørene er han flink gutt, for han vet det hjelper...

Chanel er den som liker fart å spenning, går rett mot hunder før hun oppdager at "de var litt større enn jeg trodde" ;b Hun har vært en streifer siden jeg fikk henne, liker seg hjemme -men kan være ute å hos naboer i flere uker før hun kommer hjem glad å fornøyd (moren hennes var likedan)...Tørrfor er hun ikke så glad i, så i fjor "bodde" hun på en Campingplass ett stykke unna, for å få fisk av turistene...;)

Mio har flere "måter" å mjaue på, å når jeg kommer opp veien svarer jeg likedan tilbake, dette er noe han synes er gøy, å han elsker å strekke seg så lang han er for å gi meg suss på munnen å stange meg på haka...;D

En venninne av meg og min bestemor har begge katter som åpner dørene ved å hoppe på dørhåndtaket...;)

Katter er sære av å til, men er en grunn til at jeg har hatt de hele livet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShittyKitty

Jeg snakket med matmor idag, som kom tilbake fra ferie, og vi snakket litt om dette.Til og med matmor innrømmet villig at katten kontrollerer henne mer enn omvendt. Katten er oppdratt slik, og matmor setter ikke grenser.

Jeg er interessert i hvordan mennesker oppfører seg, og jeg er interessert i hvordan dyr oppfører seg, ut ifra et strategisk synspunkt, spillteori og slikt. Og jeg registrerer at akkurat denne katten oppfører seg ut ifra en strategi som ikke går ut på å være snill, men på å være hensynsløs. Hvorfor ikke, om den kan få viljen sin. Men det er en usympatisk livsstrategi, og jeg liker ikke sånne typer programmer. Og til dere som maser om at denne katten er et dyr, hva faen er vi mennesker da? Snork. Debile surrekopper som blåser seg opp her inne.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble dette i overkant useriøst, fra begge parter. Aksepter at noen liker katter, noen liker hunder, mens andre klarer seg fint uten noen av de. Jeg er ikke forferdelig glad i hunder, så jeg holder meg unna. Simple as that. :)

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passet ei katte i en uke nå, og den er bare utakknemlig. Jeg leker med den, og når den ikke vil mer, så kan den finne på å frese. Når den ikke vil bli klappet mer, så plutselig klorer den. Om jeg pusser tennene på badet etter at den har lagt seg, så kommer den ut og freser og slår etter anklene mine. Horekatt!!! Jeg blir så dritforbanna på disse dyra, hvem "¤#% tror de at de er? Jeg lurte på om jeg skulle sparke den, men fant ut at jeg heller ville holde ut litt til, så slapp jeg peset med å bortforklare skader på indre organer eventuelt, for jeg vet ikke hvor mye disse drittdyra tåler.

Stakkars pusen, og stakkars deg. :fnise: Men "Katter" er ikke sånn. Tror aldri jeg kunne fremprovosert en sånn oppførsel hos noen av kattene jeg vet om. De er kjærlige, kontaktsøkende, har tålt alt av håndtering og er utelukkende godlynte dyr. Men så tror jeg det har mye med om hvordan de er behandlet. Og hannkatter kan ikke sammenliknes med hukatter forresten. Jentene kan være veldig uberegnlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShittyKitty
Stakkars pusen, og stakkars deg. :fnise: Men "Katter" er ikke sånn. Tror aldri jeg kunne fremprovosert en sånn oppførsel hos noen av kattene jeg vet om. De er kjærlige, kontaktsøkende, har tålt alt av håndtering og er utelukkende godlynte dyr. Men så tror jeg det har mye med om hvordan de er behandlet. Og hannkatter kan ikke sammenliknes med hukatter forresten. Jentene kan være veldig uberegnlige.

Vet du, jeg lurer på det samme. Det kan tenkes at denne kastrerte drittungen er vanskelig fordi den har blitt utrolig skjemt bort, og vært midtpunktet i livet til en enslig person fra den var liten.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mine puser, for å komme tilbake til trådens tema. Jeg har fire stykker med fire vidt forskjellige personligheter. Ingen av dem verken klorer eller biter, og de er kosete og menneskekjære. De "snakker" med oss og har funnet sine måter og kommunisere på. Skikkelig snåle er de :)

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper forøvrig at katteeieren finner ut hva du synes om katten hans/hennes, slik at dyret aldri blir utsatt for deg på nytt.

Det kan tenkes at denne kastrerte drittungen er vanskelig fordi den har blitt utrolig skjemt bort, og vært midtpunktet i livet til en enslig person fra den var liten.

Nå er jeg litt usikker på om det er deg eller katten det er mest synd på... Vel - katten kommer jo forhåpentligvis fysisk uskadet tilbake til eieren sin, og kan få litt omsorg og varme der. Men du må jo leve med deg selv resten av livet. Jaja.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama
Jeg skjønner ikke helt hvordan noen kan like katter.

Jeg har passet ei katte i en uke nå, og den er bare utakknemlig.

Horekatt!!! Jeg blir så dritforbanna på disse dyra, hvem "¤#% tror de at de er? Jeg lurte på om jeg skulle sparke den, men fant ut at jeg heller ville holde ut litt til, så slapp jeg peset med å bortforklare skader på indre organer eventuelt, for jeg vet ikke hvor mye disse drittdyra tåler.

Katta liker deg ikke! Get over it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med matmor innrømmet villig at katten kontrollerer henne mer enn omvendt. Katten er oppdratt slik, og matmor setter ikke grenser.

Jeg er interessert i hvordan mennesker oppfører seg, og jeg er interessert i hvordan dyr oppfører seg, ut ifra et strategisk synspunkt, spillteori og slikt. Og jeg registrerer at akkurat denne katten oppfører seg ut ifra en strategi som ikke går ut på å være snill, men på å være hensynsløs. Hvorfor ikke, om den kan få viljen sin. Men det er en usympatisk livsstrategi, og jeg liker ikke sånne typer programmer. Og til dere som maser om at denne katten er et dyr, hva faen er vi mennesker da? Snork. Debile surrekopper som blåser seg opp her inne.

Her påpeker du jo selv hva som er problemet. Det er ikke katten, det er matmor. På samme måte kan man også lage uspiselige barn, vil det si det samme som at alle barn er uspiselige og fordi man har møtt ett slikt barn, så skjønner man ikke at noen kan like unger i det hele tatt?

Dette ble LITT teit, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakket med matmor idag, som kom tilbake fra ferie, og vi snakket litt om dette.Til og med matmor innrømmet villig at katten kontrollerer henne mer enn omvendt. Katten er oppdratt slik, og matmor setter ikke grenser.

Jeg er interessert i hvordan mennesker oppfører seg, og jeg er interessert i hvordan dyr oppfører seg, ut ifra et strategisk synspunkt, spillteori og slikt. Og jeg registrerer at akkurat denne katten oppfører seg ut ifra en strategi som ikke går ut på å være snill, men på å være hensynsløs. Hvorfor ikke, om den kan få viljen sin. Men det er en usympatisk livsstrategi, og jeg liker ikke sånne typer programmer. Og til dere som maser om at denne katten er et dyr, hva faen er vi mennesker da? Snork. Debile surrekopper som blåser seg opp her inne.

Du liker ikke katter, katter liker ikke deg. Skjønner ikke hva du vil frem til?

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er helt ålreite dyr, katteeiere derimot … forøvrig alle andre som tar en eller annen sort dyr inn i huset. Mennesker er helt klart en overlegen rase – intellektuelt og ressursmessig – på denne planeten, temmer et dyr så det mister sine naturlige instinkter og utnytter dem for å døyve sin egen enslighet. Personlig finner jeg dette noe egoistisk og i tråd med en ideell verden; hvor dyrene fortsatt bor i det fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om folk som ikke liker katter. De er innerst inne litt redd dem. Usikre på dem fordi de ikke lar seg kommandere og kontrollere, slik som hunder. Og kanskje litt på grunn av strekpupillen som kan få dem til å se litt "onde" ut.

Det samme med hunder. Jeg tror man er litt redd dem dersom man ikke liker dem.

Møtte en sånn mann borti veien her for en tid tilbake. Han var så redd min hoppende, lykkelige lille valp at han måtte true meg med at han ville sparke den :fnise:. Skikkelig respekt jeg fikk for ham gitt.

Men nå sporet jeg av. Sorry :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen like DEG er mitt spørsmål? Noen mennesker er bare katteliker, noen foretrekker hunder. Jeg fatter ikke hvorfor noen liker hunder (spesielt de største, de små, "stille" klarer jeg også!), de sikler, må luftes hele tida, og virker ikke så veldig intelligente der de står og jakter på sin egen hale. Men det er MEG og MIN mening.

Falt det deg inn at kloringen og fresingen var lek? Katta til samboeren min kunne sparke samtlige familiemedlemmer i magen (gjerne med klørne ute!) pga den strakk på seg pga den koste seg da vi koste på ham. Og at vår mage da var "i veien", var neppe noe han tenkte på med vilje. (Håper jeg da..) Som mennesker, de strekker på seg og glemmer ut om noe er i nærheten.

Katter kan også frese og klore mot både kattevenner og menneskevenner, også mot andre dyr, for lek. Hadde en katt villet skade deg så kunne den gjort det ganske lett (og ihvertfall skadet andre katter/smådyr). Og er den lei, ja så kan den jo faktisk gå. Derfor får det meg til å tro at dette kun var lek mot deg.

Katter som er lei går og gjemmer seg.

La vær å pass dyr du ikke klarer å respektere. Å la vær å starte tråder du vet du vil få masse kjeft for å starte, at du ikke liker katter er strengt tatt DIN mening. At vi som liker dem, liker dem, er VÅR mening. Det blir som å diskutere "Min musikksmak er bedre enn din". Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...