Gå til innhold

Hund på hybel?


Malia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg ville hatt det selv, men jeg kjenner da noen som har klart det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville undersøkt hva husverten sier... er det ok for husverten ser jeg ikke noe problem med å ha med hunden på hybel, selv om det blir trangt.

Du må nok regne med lengre turer osv, og bør vurdere om du får tid til å ta deg skikkelig av hunden i tillegg til jobb/ studier/ uteliv.. eller kanskje hunden har det best der den er nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir selvfølgelig tatt med i betraktningen. Lange turer blir ikke noe problem for eg liker å gå i skog og mark. Dette med at hunden blir lenge alene osv, tror jeg ikke blir så stort problem, skal studere på et rimelig fleksibelt studie så slike ting kan nok ordnes ganske greit heldigvis. Men jeg får nå se, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke det er noen gunstig situasjon å ha hund på hybel. Man bør vente med dyrehold til man bor på et sted hvor det er mer egnet å ha dyr, iallefall et dyr som hund, som gjerne trenger muligheter for å trekke seg tilbake for seg selv å ha ro, i tillegg til litt "space" også innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Jeg ser ikke problemet. Vet om folk som har/har hatt hund på hybel. Hun ene hadde et bur (med døra oppe hele tiden), som hunden kunne trekke seg tilbake i, som en egen privat hule. Buret var hellig, der skulle hunden være i fred. Ellers fikk hunden såpass mye mosjon og stimulans når de var ute, at den lille plassen ikke utgjorde noen store problemer. En hund trenger ikke 100 kvm på å slappe av, det går like greit med 17. Såsant den får det den trenger av trening ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det går sikkert an å ha hun på et bøttekott også. Men det er ingen ideell situasjon. Å bo både hund og menneske på en og samme hybel blir nok mer stress enn kos. Kotrvarige perioder er det sikkert greit, men f.eks. for ett år synes jeg det burde unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
kan man ha hund på hybel? hva synes dere?

Nei det synes jeg virkelig ikke!!

Dyreplageri kaller jeg sånt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa
Nei det synes jeg virkelig ikke!!

Dyreplageri kaller jeg sånt!!

det er ikke akkurat snakk om en st bernhardshund her.. vil jeg anta!

når jeg er hjemme sover familie hunden på rommet mitt, og det er 12km2.. av egen fri vilje. Den vil faktisk heller være på mitt bittelille rom enn i hele store huset vårt, den liker ikke sove alene nemlig. Jeg tror ikke det har så mye å si om hunden har 30 eller 100 kvadrat, bare så lenge den blir behandlet bra, får mat og vann, kos og klapp, og ikke minst mange og lange lufteturer, hvis man skulle ha en hund på hybel.

Mange mennesker med store hus som ikke behandler hundene sine noe bra..

Endret av Thalassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
det er ikke akkurat snakk om en st bernhardshund her..

Står det i det hele tatt noe i denne tråden om hvilken rase det er snakk om at skal holdes på hybel? Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa
Står det i det hele tatt noe i denne tråden om hvilken rase det er snakk om at skal holdes på hybel? Nei..

men ville noen tatt en st. bernhard inn på en hybel ville jeg og reagert.. men det tror jeg ikke er tilfelle, uansett hvem ORKER å ha et slikt siklemonster som st.bernhard på en hybel da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
men ville noen tatt en st. bernhard inn på en hybel ville jeg og reagert.. men det tror jeg ikke er tilfelle, uansett hvem ORKER å ha et slikt siklemonster som st.bernhard på en hybel da?  :ler:

Det vet vel ikke vi noe om ;) Kun trådstarter vet hva slags hund hun kunne tenke seg å la bo på hybelen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

st.bernhard ville blitt en smule for stort.. :mrgreen:

tenker noe i retning av en litt eldre rolig hund fra et omplasseringsted, men som trenger endel aktivitet, av medium størrelse(som er 35-50 cm ifølge nettstedet canis.no)eller mindre for den saks skyld.

har erfaring med ekstremt aktiv hund fra tidligere og vil ha en snill gammel goding som trenger litt omsorg og som ikke krever like mye oppmerksomhet HELE tiden som den forrige hunden vår, det hadde uansett ikke gått.

Men som sagt, jeg får se, blir hybelen for liten kommer jeg ikke til å trykke en stakkars hund inn der, det må selvsagt være litt rom å bevege seg på for den, hvis så skulle bli tilfelle at jeg får meg hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hva er en hybel.. alt fra 12 til hmm.. 40 kvadrat?

skal man ha hund tar en jo eventuelt konsekvensen av det også da.. hadde aldri stappet en st.bernhard inn på 12 kvadrat liksom.... :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
ja hva er en hybel.. alt fra 12 til hmm.. 40 kvadrat?

skal man ha hund tar en jo eventuelt konsekvensen av det også da.. hadde aldri stappet en st.bernhard inn på 12 kvadrat liksom....  :icon_lol:

Hva vil du egentlig ha oss til å svare på da? Spesifisèr hybelstørrelse og hunderase takk, så kanskje får du svar du kan ta litt mer til etterretning! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig ha oss til å svare på da? Spesifisèr hybelstørrelse og hunderase takk, så kanskje får du svar du kan ta litt mer til etterretning!  ;)

nei mente egentlig bare generelt hva folk mente om saken :) Gøy å høre forskjellige meninger, tar meg absolutt ikke nær av folk som ikke er av samme mening.

Svarte bare på Vegas spørsmål om hva jeg mente var normal hybelstørrelse.

Hva mener du ta til etteretning? Jeg eier da sunn fornuft må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var ikke så godt å vite om du opprettet tråden på generelt grunnlag eller om du selv har planer om å gå til anskaffelse av hund, og bor på hybel. Og hvis førstnevnte avr tilfelle så hadde det vært en idè å fortelle om bostørrelse og hunderase for at kunne få relevante svar, og ikke bare folk som buser ut med at hund + hybel er fyfy.

Ikke alle forunt å inneha sunn fornuft, så gratulerer, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har store hunder på liten plass ( ridgeback schaefermix) og det fungerer knall. Selv har jeg de nevnte 100kvm til min ridgeback, men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å flytte med den ganske store hunden min til en 20-30kvm liten leilighet. Så lenge hunden har en kurv/seng/bur som er dens der den får være i fred, kan ingen kalle det dyreplageri. Hunden må selvsagt få nok morsjon og stimuli utenfor veggene. Min hun er oppdrat til sove og evt kose inne. Ute er det full fres. En hund sover jo stort sett når den er inne. Lar du hunden være i fred kan du bo ganske så smått med ganske så stor hund. Det er da vel ikke inne den skal få morsjon?

Et ankepunkt er dog at et lite rom blir fort varmt......innestengt luft ... etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...