Gå til innhold

Å ta livet av kjæledyr


WubWub

Anbefalte innlegg

Hva syntes du om mennesker som tar livet av sine dyr når de skal på ferlie?

Savner min bichon frise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva syntes du om mennesker som tar livet av sine dyr når de skal på ferlie?

Savner min bichon frise.

Syntes at slike mennesker ikke burde hatt dyr i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt for jævlig!

rrist da. har lest at fler og fler mennesker avliver deres dyr når de skal på ferie

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avlivet nylig et dyr før jeg skulle på ferie. Dyret hadde kreft og ville dødd snart uansett. Ja kanskje det ville levd tre-fire uker til men heller avlive litt tidligere og la det slippe plager. Har gjort det samme før også.

Og det er godt å reise vekk når dyret brått ikke er i hus mer. For det blir fryktelig tomt uten.

Anonymous poster hash: 9df43...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva syntes du om mennesker som tar livet av sine dyr når de skal på ferlie?

Savner min bichon frise.

Bare ikke skaff deg et nytt kjæledyr. Ferietid igjen snart!

Anonymous poster hash: 031d4...d01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WubWub er i provoseringshumør igjen ja. Trist at du avlivet den stakkars hunden din, og håper for guds skyld at du aldri får hund igjen. :)



Anonymous poster hash: f8a21...995
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

WubWub er i provoseringshumør igjen ja. Trist at du avlivet den stakkars hunden din, og håper for guds skyld at du aldri får hund igjen. :)

Anonymous poster hash: f8a21...995

Er dette sant eller en trolletråd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er trist at mennesker ved feriehøytider drar til dyrelegen for å avlive det :(

Dette er en bruk og kast mentalitet som ikke ligner grisen. Det er snakk om et levende vesen med tanker, følelser og personlighet. Folk burde se etter andre løsninger som ikke er så .... fatalt

http://www.vg.no/forbruker/dyrene/vil-avlive-friske-dyr-foer-jul/a/23344662/

Nå vil norske katte- og hundeeiere få dyret sitt avlivet før julferien, ifølge veterinærer. Og Mattilsynets nye dyre-krav kan føre til enda flere ferieavlivninger.
VG følger
VG har pratet med flere veterinærer som opplever at dyreeiere synes det er lettere å kvitte seg med kjæledyret når de skal på ferie - enn å få noen til å passe det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er trist at mennesker ved feriehøytider drar til dyrelegen for å avlive det :(

Dette er en bruk og kast mentalitet som ikke ligner grisen. Det er snakk om et levende vesen med tanker, følelser og personlighet. Folk burde se etter andre løsninger som ikke er så .... fatalt

http://www.vg.no/forbruker/dyrene/vil-avlive-friske-dyr-foer-jul/a/23344662/

Nå vil norske katte- og hundeeiere få dyret sitt avlivet før julferien, ifølge veterinærer. Og Mattilsynets nye dyre-krav kan føre til enda flere ferieavlivninger.
VG følger
VG har pratet med flere veterinærer som opplever at dyreeiere synes det er lettere å kvitte seg med kjæledyret når de skal på ferie - enn å få noen til å passe det.

Jeg håper karma forfølger de ;) det er rett og slett helt sykt.

(selv om jeg har gjort det, men det var ikke pga ferien jeg avlivde. Heller ferie fordi jeg måtte avlive. Må vekk når dyret blir borte for det er så vondt å miste de)

Anonymous poster hash: 9df43...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper karma forfølger de ;) det er rett og slett helt sykt.

(selv om jeg har gjort det, men det var ikke pga ferien jeg avlivde. Heller ferie fordi jeg måtte avlive. Må vekk når dyret blir borte for det er så vondt å miste de)

Anonymous poster hash: 9df43...9ba

Helt enig med du. Det er helt grusomt og ufattelig at noen mennesker kan gjøre noe slikt :(

Syntes egentlig igrunn det burde være ulovlig å ta et liv pga en ferie

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avlivet nylig et dyr før jeg skulle på ferie. Dyret hadde kreft og ville dødd snart uansett. Ja kanskje det ville levd tre-fire uker til men heller avlive litt tidligere og la det slippe plager. Har gjort det samme før også.

Og det er godt å reise vekk når dyret brått ikke er i hus mer. For det blir fryktelig tomt uten.

Anonymous poster hash: 9df43...9ba

Men det er jo noe litt annet da, og helt forståelig.

Det TS snakker om er jo ansvarsløshet..

Anonymous poster hash: 74d97...5ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Bare ikke skaff deg et nytt kjæledyr. Ferietid igjen snart!

Anonymous poster hash: 031d4...d01

Men det står jo ikkje at han har avlive hunden sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står jo ikkje at han har avlive hunden sin?

Ikkje eg som har skrive det tidlegare, men eg og tolkar det som at han har valt å avlive hunden sin pga. han skriv han saknar hunden sin.

Til WubWub: Skjedde dette før eller etter du "mista" empatien din? Du har iallefall noko empati att når du meinar dette ikkje er rett? Men har du gjort det sjølv?

Anonymous poster hash: 405de...c2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inni granskauen uakseptabelt at jeg nesten ikke har ord. Har bare lyst til å filleriste disse eksemplarene av menneskeheten. :rasende:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper karma forfølger de ;) det er rett og slett helt sykt.

(selv om jeg har gjort det, men det var ikke pga ferien jeg avlivde. Heller ferie fordi jeg måtte avlive. Må vekk når dyret blir borte for det er så vondt å miste de)

Anonymous poster hash: 9df43...9ba

Veterinærer burde nekte å avlive dyret på et slikt argument. Så sant de har kapasitet til det, burde de kontakte Dyrebeskyttelsen for å få dyrene omplassert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærer burde nekte å avlive dyret på et slikt argument. Så sant de har kapasitet til det, burde de kontakte Dyrebeskyttelsen for å få dyrene omplassert.

Var til veterinæren i fellesferien, og måtte avlive min andre katt på 3 uker pga dødelig sykdom. Da kom det inn noen med et frisk dyr som de ville ha avlivet, men veterinæren nektet dette og ba de jobbe med problemet og ga råd til løsninger. Andre veterinærer i området tok inn katter og averterte dem på facebook. Blir provosert over de som avliver friske dyr.

Anonymous poster hash: 28c53...916

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje eg som har skrive det tidlegare, men eg og tolkar det som at han har valt å avlive hunden sin pga. han skriv han saknar hunden sin.

Til WubWub: Skjedde dette før eller etter du "mista" empatien din? Du har iallefall noko empati att når du meinar dette ikkje er rett? Men har du gjort det sjølv?

Anonymous poster hash: 405de...c2f

neinei ville aldri i verden funnet på å gjort noe så forferdelig. om man ikke vil ha en hund lenger så er det bedre å gi den bort eller omplassere den. man tar ikke et liv bare fordi man vil ha en liten ferie :(

føler at det er mange som ser på hunder som en pynte gjenstand for veska si og ikke et levende individ... var vel paris hilton som startet den trenden med å objektivesere hunder om jeg ikke tar helt feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...