Gå til innhold

Hva synes dere om dritspesielle barnenavn? F.eks kjente..


Mariamoo

Anbefalte innlegg

Spesielle navn er jo vel og bra det synes jeg, men noen blir bare for dumme. Gamle spesielle navn har jeg noen slektninger med. Neppe noe jeg hadde galt et eget barn, men det har jo sin sjarm på en måte.

Men navn som Pilot Inspektor virker bare rart og tullete i mine ører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jamie Oliver har litt spesielle navn på sine barn.

Poppy Honey Rosie Oliver, Daisy Boo Pamela Oliver, Petal Blossom Rainbow Oliver

og Buddy Bear Oliver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maple Sylvie synes jeg var fint.

Blue Ivy og North West synes jeg heller ikke er ille, spesielt siden North ofte kalles "Nori".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vet ikke. Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt. MIn sønn heter Tristan, og jeg er kjempefornøyd! Hvorfor kalle opp ungen med et motenavn. Min sønn er spesiell, derfor fikk ha en spesielt navn.

Anonymous poster hash: 60a4f...b57

Å gi barna spesielle navn fordi de er så spesielle, er jo ekstremt "in" - bare se på alle kjendisene. Skal man kalle barn noe spesielt, bør man kalle dem noe ala Kari og Ola.

Jeg er ikke spesielt begeistret for fenomenet med rare navn. Noen kan være fine, men mesteparten høres bare krampeaktig spesielt ut. Når man prøver så hardt å være spesiell som mange av eksemplene i hovedinnlegget, er det jo ikke spesielt, bare patetisk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes samtlige er helt idiotiske. Blue Ivy høres ut som en blomst eller noe sånt, og ikke på en sjarmerende måte.

Samtidig har det vel ikke så mye å si. Alle vennene deres vil tidlig skjønne at de ikke er barn av hvilke foreldre som helst, og da tror jeg ikke navnet har noe særlig å si. De er allerede annerledes.



Anonymous poster hash: b8ba2...b92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer spesielt med navnetrender som oppstår i tråd med TV-serier og barnefødlser i kongefamilier.

Nathaniel, Lucas / Lukas.

Angelica, Alexandra,Ingrid, Leah, Haakon, Magnus, George, Alexander, osv.



Anonymous poster hash: a04de...682
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss_sara

Høres ut som en travhest :fnise:

Ja, det er din mening. Vet ikke hva typiske navn for travhester er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser navn som Leon-Amadeus og liknende, så tenker jeg alltid at "huff stakkar, han kommer sikkert til å bli ertet på skolen", men etter å ha sett at flesteparten av barna i avisen heter det, så er vel den risken størst om du heter "Arne" eller "Tore" hehe ;)

For meg må folk kalle ungene akkurat hva de vil, men det der med at de må hete noe unikt fordi de er unike er noe tull..

Om et barn heter Bente så betyr jo ikke det at hun ikke er spesiell..

Anonymous poster hash: 66c84...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Ja, det er din mening. Vet ikke hva typiske navn for travhester er jeg.

Blue Ivy? ;)

De har vel gjerne to engelske ord til navn.

Synes generelt en del kjendiser har "dyrenavn" på ungene sine. Pilot Inspektor kunne også glatt vært navnet på en hest :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke Blue Ivy er saa spesielt, hadde vaert det om en norsk unge het det Blue Ivy Pettersen liksom:P Men i USA er jo Ivy et vanlig navn, og i andte engelsk talende land, Syns Blue Ivy klinger fint jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blue Ivy? ;)

De har vel gjerne to engelske ord til navn.

Synes generelt en del kjendiser har "dyrenavn" på ungene sine. Pilot Inspektor kunne også glatt vært navnet på en hest :fnise:

Tror jeg skal kalle ungen min Tekno Odin :D

Anonymous poster hash: 66c84...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at det er disse navnene media får, mens barna faktisk heter noe helt annet.

Nå ble jeg litt nysgjerrig kjenner jeg. Hvor har du hørt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om et barn heter Bente så betyr jo ikke det at hun ikke er spesiell..

Anonymous poster hash: 66c84...56f

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år blir det vel nesten mer spesielt å ha et navn som ikke er spesielt, verken fordi det er så sjeldent eller fordi det har en «Yoonique» stavemåte. Ser for meg samtalene:

- Jeg heter Kharringtyn-McKhynleigh Khaybryn Spark. Hva heter du?

- Jeg heter Olivia.

- Alivia? Ohliviuh? Alyveeah?

- O-l-i-v-i-a.

- Åh, det er SÅ gammeldags og kult!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg synes det er litt trist. Det fratar barna enhver mulighet til å bare være vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...