Gå til innhold

Da jeg skreiv her jeg hadde blitt voldtatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fordi du kjenner vedkommende som voldtok henne så har du innsikt i politiets dokumenter i saken?

Hvorfor sporer du av tråden?

Saken er at slike saker blir henlagt hele tiden. Om du ikke klarer å forstå det så er det dumt, men slik er virkeligheten. Lev med det slik som jeg må leve med at det ikke er vits å anmelde at jeg ble voldtatt.

Så hold deg til det tråden handler om eller start en ny tråd.

Anonymous poster hash: 11c70...bac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sporer du av tråden?

Saken er at slike saker blir henlagt hele tiden. Om du ikke klarer å forstå det så er det dumt, men slik er virkeligheten. Lev med det slik som jeg må leve med at det ikke er vits å anmelde at jeg ble voldtatt.

Så hold deg til det tråden handler om eller start en ny tråd.

Anonymous poster hash: 11c70...bac

Jeg er ikke brukern over, men påstanden har troverdighetsproblemer. Havner du på sykehus på grunn av skader knyttet til voldtekt, er det relativt usannsynlig at det skal bli henlagt på det grunnlaget.

Sånne som TS unngår å annmelde fordi hun forutsetter at saken blir henlagt. Men faren er at hun kan ha gått glipp av oppreisning pga dette. Grunnen for at mange forventer at saken blir henlagt er fordi de hører utrolige historier om henleggelser , ofte presentert av tredjepart som hevder de har større innsikt i saken enn hva de har og dermed ødelegger tilliten til politiet merer enn det som er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke brukern over, men påstanden har troverdighetsproblemer. Havner du på sykehus på grunn av skader knyttet til voldtekt, er det relativt usannsynlig at det skal bli henlagt på det grunnlaget.

Sånne som TS unngår å annmelde fordi hun forutsetter at saken blir henlagt. Men faren er at hun kan ha gått glipp av oppreisning pga dette. Grunnen for at mange forventer at saken blir henlagt er fordi de hører utrolige historier om henleggelser , ofte presentert av tredjepart som hevder de har større innsikt i saken enn hva de har og dermed ødelegger tilliten til politiet merer enn det som er korrekt.

Han sa bare at sexen var hardbar, og skadene kunne også tyde på det. Mye sex kan ende i skader slikt sett, så politiet mente sikkert at det ikke var nok bevis.

I voldtektssaker er det ord mot ord (snakker ikke da om overfallsvoldtekt, men voldtekter i hjemmet) og dessverre er det slik at det ikke holder.

En oppreisning vil ikke hjelpe på noe som helst. Penger kan ikke endre noe som helst. Jeg ble fortsatt voldtatt. Jeg må leve med det resten av livet. Om penger kunne forandret fortiden så hadde jeg gjerne anmeldt, men slik er det ikke.

En anmeldelse hadde ikke hatt noe som helst for seg. Jeg måtte ha fortalt mine foreldre siden jeg var under 18 (som da betyr at hele slekta hadde fått vite det) og jeg vil ikke være "hun som ble voldatt". jeg vil ikke at folk skal synes synd på meg hver dag. Det at folk behandler meg som at ingenting har skjedd (fordi de ikke vet at noe har skjedd) er det aller beste. Da kommer jeg gjennom det fortere.

Jeg hadde lidd av enda mer angst og depresjoner om jeg skulle sittet hos politiet og fortalt ting jeg ikke engang klarer å fortelle til samboeren min som jeg elsker over alt på jord.

Så nei, ikke legg dette over på meg. Jeg gjorde helt rett i å ikke anmelde. Det er det siste jeg ville gjort. Det hadde vært så utrolig nedverdigende for meg at jeg hadde endt opp på psykiatrisk.

Men en person som ikke har gått gjennom det samme sliter vel med å sette seg inn i slikt vil jeg tro. Derfor en ikke kan fortelle at en har blitt voldtatt til folk. De forstår det ikke.

Anonymous poster hash: 11c70...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Hadde blitt henlagt uansett. Tror også svarene jeg fikk her gjorde at jeg ble mer usikker på hva som hadde hendt og om at det var rett av meg å føle det slik.

Nå vet jeg at det var rett av meg å føle det jeg gjorde, men ikke da.

Hadde bare såret enda mer å gå gjennom masse styr med politiet. Jeg trengte bare å komme meg videre i livet.

Anonymous poster hash: 11c70...bac

Det skjønner jeg veldig godt, samtidig opplevde jeg nå at han jeg anmeldte for voldtekt for 5 år siden (selvfølgelig henlagt) er blitt anmeldt på nytt nå... Hva om det egentlig kunne vært 4?5?10? saker på han? Da hadde vi stillt sterkere alle sammen. Jeg håper indelig at neste jente (for det blir en neste) kommer til å anmelde...

Anonymous poster hash: a6abd...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...