Gå til innhold

Hei du, du der, du som IKKE bruker refleks, se hit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid refleks på vesken, ett bånd som jeg kan ta av den og på meg og ett refleksdyr, så har jeg alltid refleksen med meg uansett hvor jeg går og får refleks på "begge sider av meg". Går jeg ut om kvelden er det også bånd på ermene, selv om jeg bare skal være i byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke refleks fordi jeg er ikke døv eller blind. Ser og hører biler lenge før noe farlig kan skje og beveger meg vekk. Så hvorfor ikke bare bruker refleks sier du? Nei si det.

De som går rundt i sort uten refleks og tror de eier veien. Darwin tar seg av dem.

Så du er en av de som får meg som sjåfør til å skvette til når jeg plutselig får øye på en idiot uten refleks i veikanten.

Anonym poster: 7e268b44ecb6bc8006a3d3e10341b4e7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er en av de som får meg som sjåfør til å skvette til når jeg plutselig får øye på en idiot uten refleks i veikanten.

hehe jeg har faktisk ikke gått langs veien i mørket siden jeg var barn og da med refleks. Så nei jeg har ikke fått en eneste sjåfør til å skvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en gang en syklist om hvorfor hun ikke brukte refleks når hun syklet på landeveien. Hun sa hun syntes det var så deilig å føle seg usynelig *facepalm*

I alle dager..!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

I alle dager..!

Hun var vel ikke av den skarpeste gaffelen i penalet...

Jeg har også reflekser på veska og alltid refleksbånd rundt armene. Refleksbrikker på jakka også.

Når jeg rir, så lyser hesten og jeg opp som et horehus i Bangkok - ingen skal unngå å se oss.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var vel ikke av den skarpeste gaffelen i penalet...

Jeg har også reflekser på veska og alltid refleksbånd rundt armene. Refleksbrikker på jakka også.

Når jeg rir, så lyser hesten og jeg opp som et horehus i Bangkok - ingen skal unngå å se oss.

Hahaha horehus i Bangkok, herlig. Da vet du hvorfor alle de gamle grisene kommer :ler:

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir forbannet når jeg er ute og kjører og oppdager (i siste liten) en Darwin-kandidat som svimer uti veien. Mørke klær, null refleks og gjerne ei bikkje i idiotboks (flexi) som svimer rundt på gulstripa.

Jeg har ved et par anledninger stoppet bilen og skjelt ut folk, og jeg tror og håper det var siste gangen de gikk uten refleks. (nordlendingen i meg er ikke alltid så veldig diskret og overbærende)

Fader altså, jeg har faktisk ikke lyst til å havne i fengsel fordi jeg kjører på en idiot uten refleks :rasende:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så veldig, veldig lite som skal til før en blir sett i mørket.

Jeg får lyst å stoppe og skryte av folk med reflekser, det er en del som jogger på kveldstid her, og de har på seg refleksvester og refleksbånd på ben og armer, herlig.

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg blir forbannet når jeg er ute og kjører og oppdager (i siste liten) en Darwin-kandidat som svimer uti veien. Mørke klær, null refleks og gjerne ei bikkje i idiotboks (flexi) som svimer rundt på gulstripa.

Jeg har ved et par anledninger stoppet bilen og skjelt ut folk, og jeg tror og håper det var siste gangen de gikk uten refleks. (nordlendingen i meg er ikke alltid så veldig diskret og overbærende)

Fader altså, jeg har faktisk ikke lyst til å havne i fengsel fordi jeg kjører på en idiot uten refleks :rasende:

Trenger ikke være nordlending for akkurat det der. Jeg sendte en rulleskidude ut i en oversvømt grøft engang. Så mens han drodla på dette med reflekser, fikk han tatt svømmeknappen i samme slengen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så urban at jeg er aldri steder det ikke er lyst nok til at bilisten kan se meg, men jeg har refleks om jeg en gang skulle vandre ut i den urørte vildmarken uten for oslo sentrum

Senteum er faktisk tidvis enda skumlere fordi man kan bli blendet av motlys. For ikke å snakke om at dere uten refleks antar at dere er supersynlige der dere går i ett med skyggene..

Senest denne uka måtte jeg bråbremse for noen som reka rett ut i veien, som i vått og mørkt høstvær bokstavelig talt ikke var synlig før på fire-fem meters avstand.

Anonym poster: 8b5ab8e7f30fb5b1794772aa2c09bdf0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns disse er et godt alternativ, spesielt når det blir litt kaldere, for både liten og stor.

Ellers har jeg alltid refleks på vesken og rundt armene når jeg er ute i mørket. Jeg har en kollega som sykler, han bruker refleksvest om morgenen når det er mørkt.

Egentlig forstår jeg ikke at noen lar refleksen være, det er jo ikke en greie som veier et tonn, heller?! :klo:

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lua du linket til er genial, Brunhilde. Hadde jeg hatt unger så hadde jeg kjøpt inn de.

Kan også anbefale Maiken refleks. Her er refleksen mer som smykker.

Jeg bor slik til at jeg må gå en strekke med dårlig belysning og null fortau for å komme til bussen. Jeg bruker refleksbrikker og også en refleksbrikke med blinkene lys som er beregnet for dyr. Skal jeg bare gå i butikken eller en tur så bruker jeg refleksvest. Vest synes bedre enn brikker, men er ikke like ok å bruke når man er på farta. Ikke sånn utseendemessig. Da velger jeg brikker. Har fast brikker i ytterjakker samt vesker.

Anonym poster: 04cf4284967296594642567a17a25b1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være nordlending for akkurat det der. Jeg sendte en rulleskidude ut i en oversvømt grøft engang. Så mens han drodla på dette med reflekser, fikk han tatt svømmeknappen i samme slengen.

haha!!

men hva mener du, dyttet du ham eller presset ham litt ut med bilen, eller hva?

Jeg møtte noen barn i dag på vei til butikken, jeg spurte de om de var flinke til å bruke refleks. Hun ene jenta sa at moren hennes synes refleks så teit ut og ødela antrekk, så hun hadde ingen. Hva skal man si til slike idiotforeldre!!

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noen råd til hvordan man kan få refleks på en katt? :(

Katten er svart som natten og skal absolutt spurte over til den mest traffikerte delen av byen når han er ute. Han er skogskatt, og det vanlige katterefleksbåndet vi har forsvinner langt inn i pelsen på han og synes ikke så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

haha!!

men hva mener du, dyttet du ham eller presset ham litt ut med bilen, eller hva?

Anonym poster: f48bf04e7b23f98a0dbc18ae4cccd48d

Det var en mørk og regnfull høstkveld. Virkelig bekmørk. Og asfalten var helt ny, så den mørke fargen stjal alt lyset. Jeg så ikke rulleskiduden, før jeg var rett ved siden av han. Måtte kaste bilen ut til siden for ikke å kjøre på han. Han skvatt han også, for han kasta seg ut i grøfta. Hah!! Til pass for han. Ikke en eneste jævla refleks hadde han på seg. Men helt sikkert kult nytt sort treningstøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Noen som har noen råd til hvordan man kan få refleks på en katt? :(

Katten er svart som natten og skal absolutt spurte over til den mest traffikerte delen av byen når han er ute. Han er skogskatt, og det vanlige katterefleksbåndet vi har forsvinner langt inn i pelsen på han og synes ikke så godt.

Blinkehalsbånd? Det har jeg på bikkja, det er halsbånd med innlagte lys som enten kan lyse konstant, eller som blinker. Regner med det syns selv i tykk pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du er en av de som får meg som sjåfør til å skvette til når jeg plutselig får øye på en idiot uten refleks i veikanten.

Anonym poster: 7e268b44ecb6bc8006a3d3e10341b4e7

Trygg sjåfør ja? Jeg kjører ofte på veier med mye hjort, og jeg skvetter ikke før de hopper ut i veibanen.

Anonym poster: a01b1a22b6dd6b9ddbc3d14b37ac9c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Trygg sjåfør ja? Jeg kjører ofte på veier med mye hjort, og jeg skvetter ikke før de hopper ut i veibanen.

Anonym poster: a01b1a22b6dd6b9ddbc3d14b37ac9c0f

Da mangler du en naturlig reaksjonell evne. Klart man skvetter som faen når det brått står en idiot midt i veien uten refleks. Hjorten synes bedre enn en mørkkledd person for en bilfører, som blir blenda av andre lys.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg sjåfør ja? Jeg kjører ofte på veier med mye hjort, og jeg skvetter ikke før de hopper ut i veibanen.

Anonym poster: a01b1a22b6dd6b9ddbc3d14b37ac9c0f

Ja, jeg anser meg for å være en trygg sjåfør som følger trafikkreglene. På veier med mye hjort/elg/rein er det gjerne merket med skilt slik at man følger ekstra med.

Anonym poster: 7e268b44ecb6bc8006a3d3e10341b4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk refleks og hold dere på riktig side av veien!

Møtte en jogger forrige uke, på en landevei uten fortau. Ikke bare var han ute å jogget i en høstkveld kun kledd i sort og uten refleks, men han jogget også på feil side av veien, altså når du jogget med ryggen mot bilene, så har de enda mindre sjangs til å se deg. De venter heller ikke at det skal være fotgjenger på den siden. Lærer man ingenting på skolen lenger?

Anonym poster: 9326378040c0dd9368467a9a63de8dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...