Gå til innhold

Jeg skal endelig FLYTTE! :-D Har du noen tips til en ustrukturert sjel? :-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om to uker flytter jeg inn i drømmeleiligheten! Super glad!! :-D

MEN, har du noen tips til meg i den forbindelse? Jeg er så veldig ustrukturert... Det eneste jeg har tenkt på denne gangen er at jeg ikke ønsker å forlytte alt rotet mitt inn i en ny bolig .. Puhh, blir helt matt av tanke på rydding og pakking. Flytter fra 75m2 til 110km2.

:-)



Anonymous poster hash: ba195...939
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk muligheten til å kvitte deg med ALT du ikke trenger. Ikke pakk det ned i eskene engang, gjelder både ting og klær

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to uker flytter jeg inn i drømmeleiligheten! Super glad!! :-D

MEN, har du noen tips til meg i den forbindelse? Jeg er så veldig ustrukturert... Det eneste jeg har tenkt på denne gangen er at jeg ikke ønsker å forlytte alt rotet mitt inn i en ny bolig .. Puhh, blir helt matt av tanke på rydding og pakking. Flytter fra 75m2 til 110km2.

:-)

Anonymous poster hash: ba195...939

Pakk det du vil ta med ned i esker og svarte sekker.

Alt det andre kan du enten gi bort/selge eller kaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast med hard hånd! Det man ikke har brukt på 2 år blir aldri brukt mer, sies det. :lur:

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk det du vil beholde i esker, det du vil kaste i sekker. Ha en av hver ved siden av deg mens du holder på, og ta avgjørelsen for hver enkelt ting der og da.

Hvis det er noe du vil beholde som du helst vil pakke i sekker, så skaff sekker i ulike farger - så slipper du å kaste feil sekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig til oppgradering av størrelse :fnise: tror ikke du trenger å bekymre deg for plass!! (110 km2)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da veldig til oppgradering av størrelse :fnise: tror ikke du trenger å bekymre deg for plass!! (110 km2)

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::bolledeig::bolledeig::bolledeig::bolledeig::danse::danse::danse::danse:

TS

Anonymous poster hash: 749de...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på at du ikke kaster kvitteringer på hvite og brunevarer og senger og selvangivelser (tror det er ti år du er pliktig å ta vare på de , om du skulle etterlignes)

kvitteringene er viktige å ha så lenge det er garantitid og de fleste madrasser/kontintalsenger/rammemadrasser har 15-20 års garanti mot fabrikasjonsfeil



Anonymous poster hash: 560be...ef8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter all rydding og kasting så pakk alle praktiske ting du trenger de første dagene i en eller to esker separat. Dvs et par tallerkener, bestikk og glass, en stekepanne, gryte, saks, tape, målebånd osv. Man rekker aldri å rydde ut av alt med en gang så er så kjipt å måtte lete gjennom alle eskene når du trenger noe. Vi lagde en praktisk kjøkkeneske, og en med andre praktiske ting man ofte trenger i hverdagen.

Anonymous poster hash: d6935...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummerer eskene på minst tre sider og lag en liste på dataen over hva som er i hver eske. Istedenfor å skrive hva som er i eskene og så måtte klusse og forandre (for du kommer til å pakke om, flere ganger) og lete gjennom alle eskene, kan du søke gjennom dokumentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start livet i den nye leiligheten med gode rutiner når det gjelder vasking og husarbeid. Spesielt hvis du ikke flytter alene :blomst: Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

🙏🙏🙏☺☺☺☺

Ts

Anonymous poster hash: 749de...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å melde flytting til folkeregisteret og posten:)

Ja! Det må jeg også huske ja :blomst:

Anonymous poster hash: 749de...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast med hard hånd! Kast kast kast kast kast.

(Dette er den morsomme delen med å flytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Etter all rydding og kasting så pakk alle praktiske ting du trenger de første dagene i en eller to esker separat. Dvs et par tallerkener, bestikk og glass, en stekepanne, gryte, saks, tape, målebånd osv. Man rekker aldri å rydde ut av alt med en gang så er så kjipt å måtte lete gjennom alle eskene når du trenger noe. Vi lagde en praktisk kjøkkeneske, og en med andre praktiske ting man ofte trenger i hverdagen.

Anonymous poster hash: d6935...198

+ sengesett / sovepose, håndkle (1), og toalettsaker (bare de viktigste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...