Gå til innhold

Vekt - type badevekt


Silfen

Anbefalte innlegg

Ja, har brukt en eller annen matgreie jeg og, men har sluttet å logge maten. Det gjorde jeg kun i begynnelsen for å bli litt bevisst på hva ting inneholdt. Har du sånn treningsarmbåndsgreie som hører til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har brukt en eller annen matgreie jeg og, men har sluttet å logge maten. Det gjorde jeg kun i begynnelsen for å bli litt bevisst på hva ting inneholdt. Har du sånn treningsarmbåndsgreie som hører til?

Jeg er den ultimate "dingsedame" så jeg har etterhvert alt... :ler: .

Foreløpig har jeg:

  • Medlemsskap på VK (skal la MyFitnespal overta regnskapet når medlemsskapet der går ut)
  • MyFitnesspal (mest for å legge inn mat, men også for å holde styr på trim)
  • Fitbit (aktivitetsmålerarmbånd som synkes med MyFitnesspal, kjøpte den før Withings kom med sin "måledings".)
  • Endomondo (treningsapp som logger distanse og som dessuten er grei å legge inn styrketrening av forskjellig slag i, selv om dette må gjøres manuelt) Den synkes også mot MyFitnesspal.
  • Withingsvekt (som synkes automatisk mot MyFitnesspal)

Litt overkill kanskje? Men siden jeg nå etter 40 år har nådd den vekta som passer for min kropp og alder, både helsemessig og kosmetisk så akter jeg å holde meg der, og jeg vet hvor lett jeg glir ut på galeien igjen. Regner dermed med at jeg må telle kalorier og måle trening i minst to år fra nå, før jeg kan være rimelig sikker på å være stabil og inne i nye vaner.

Og etter det må jeg sørge for å veie meg hver uke, slik at evt. utglidninger kan tas tak i med en gang, FØR det er 10 kg opp igjen.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeida, ikke overkill i det hele tatt. :nigo:

Sånne måledingser er vel gjerne best om man er en løper?

Faktisk var ikke det hensikten min med den i det hele tatt :fnise: . Jeg er aller mest interessert i hva den måler når jeg sover. Jeg sover nemlig notorisk dårlig så jeg tenkte jeg kunne få kartlagt litt om det er spesielle situasjoner som trigger elendig nattesøvn for meg. Men har oppdaget det er en utmerket sak for å holde bevisstheten oppe angående hvor mye jeg beveger meg også.

Edit: Hvor søren var m'en i "måler" blitt av....?

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover også dårlig, trenger ikke noen måledings til det, hehe. Og beveger meg altfor lite. Akk ja,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...