Gå til innhold

Halvmaraton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg løp halvmaraton nå og har lyst til å forbedre meg betraktelig til neste år. Har potensiale. Er det noen som har tips til hvordan jeg bør legge opp treningen utover året for å øke fart over lang distanse. Jeg liker å ha små mål underveis for ett år blir for langt fram. Har et håp om å løpe maraton etter hvert også, men vil nok prøve å løpe raskere først.

Anonymous poster hash: b6c41...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet jo ikke hvordan du har trent til nå, men et godt tips som jeg har fulgt er å bygged distanse først (lange rolige turer (14-22km), puls 70% av maks) og så jobbe mer med fart innimellom (og mer og mer etterhvert som du blir vant med mange km i beina).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ligger mye ute på nett, men er stort sett programmer over så og så mange uker. Det er jo ikke noe problem med distansen. Jeg har løpt hele distansen allerede, men det går saaakte. Derfor lurer jeg på hvordan jeg skal prioritere over et helt år og hvilke delmål jeg kan sette. Tenker å ha en langtur (men hvor lang og hvor mye økning utover?) og en intervalløkt/fartlek/bakkeløp i uken. Satser på tre ganger i uken.

TS

Anonymous poster hash: b6c41...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...