Gå til innhold

Kjærlighetssorg og trening :P


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en smørje. Men jeg sliter med kjærlighetssorg fortiden. Og de som har vært igjennom dette vet jo at det er håpløst å få i seg mat. Samtidig så funker det fjell å trene. Spesielt løpe. Bare løpe og løpe til hue er helt tomt.

Men matproblemet er ikke så bra. Fire kilo ned på kort tid - og jeg var slank fra før. Jeg MÅ få i meg næring, men sliter noe så inn i hel*** med å spise. Trente mye styrke før, men ser jo at jeg mister muskelmasse nå også :P

Så hvordan har dere takla en slik situasjon?



Anonymous poster hash: e5385...e22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var helt lik deg :fnise: raste ned 13 kg på en mnd. Alle rundt meg begynte å bli bekymret, pluss det gikk mye rykter om "men det er jo fordi hun er så lei seg fordi hun ble dumpa". Gøy med andre ord. Bare pass på å få i deg nok kcal :) Tren så mye du vil, men spisspisspis. Det er eneste rådet jeg har. Gråt, spis og tren ;)



Anonymous poster hash: d006c...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk - mat :P Tvinger i meg litt mat, men fyttikatta det vokser i munnen på meg og jeg får nok ikke i meg nok. Det går vel snart over håper jeg. Kroppen min blir sliten av dette her.

Men 13 kg på en måned er heftig mye...



Anonymous poster hash: e5385...e22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen! Resulterte i spiseforstyrrelser for min del (kan ikke si det lå latent, da jeg tidligere hadde det komfortabelt i egen kropp).

Jeg likte ikke vektnedgangen min i starten, men blir hjernen nok underernært så går det ofte en vei (les minnesota eksperimentet). Så vær nøye med å få i deg tilstrekkelig med kalorier.

Mitt tips for deg er å dra innom apoteket for næringsdrikker. Disse smaker helt ok, ikke noe du koser deg med på lørdagskvelden riktignok men de har godt med kalorier i seg på liten mengde.

(disse kan man og få på blå resept men krever nok en del undervekt, men dersom du er veldig slank fra før ville jeg hørt med legen)

Ellers er det som nevnt over her smoothie. Ha i peanøttsmør, nøytral olje eller lignende som har høyt kaloriinnhold.

Jeg opplever det enklere å drikke kaloriene enn å spise når jeg ikke har matlyst:)

Er en fryktelig vond periode du er inni nå. stå i det og tenk på at det vil komme bedre tider :klem1:



Anonymous poster hash: 03d95...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få i deg "små" matvarer med mye kcal. Unngå lettprodukter, spis nøtter og frø, drikk juice, bruk pesto på alt du kan, majones/aioli..

Disse matvarene er fulle av kcal så du slipper å spise mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken sjokolade eller ostepop går ned. Men smoothie var et godt forslag. Eneste jeg er fysen på fortiden er søt/syrlig drikke.

Anonymous poster hash: e5385...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med små mengder mat og ofte. Frukt og grønt. Magen krymper når den ikke får mat. Så du må utvide den. Blir det fulstendig krise har de drikke måltider på apoteket. Styr helt unna sukker, kroppen tar enkleste vei for og fylle på, da vil du ikke fylle på med sukker.

Det blir lettere etterhvert, har tilbringe både våren og sommeren i skogen selv. Men slutta når jeg begynte og nynne på mil etter mil med Jahn Teigen ;-)

Endret av RavN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha den låta skal jeg ikke nynne på. Da blir jeg bare mer koko :)

OK ikke sukker (eller raske karbs) Skal se hva jeg får til. Liker salaten jeg spiser på jobb i hvert fall (når jeg husker å spise :P ).



Anonymous poster hash: e5385...e22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tåler det, spis nøtter! Gjerne i smoothien din, eller prøv å knask litt på det noen ganger om dagen dersom du klarer det. Da får du litt mer kalorier i deg.



Anonymous poster hash: 18f81...9ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det motsatte da jeg hadde kjærlighetssorg. Ble rundere enn det jeg har vært vanligvis. Det kan sikkert ha noe med at jeg "måtte" late som om alt var ok overfor andre. Tvang ned normal mengde mat, selv om det smakte papp og vokste i munnen, for at ikke de rundt meg skulle bli bekymret for at jeg ikke spiste.

Brukte all energien jeg hadde på å jobbe som vanlig, så jeg kollapset helt når jeg kom hjem og var ikke i stand til å trene på lenge...



Anonymous poster hash: c7bc9...df8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra å trene når man er deppa, men om du samtidig ikke får i deg nok mat, så bør du roe ned løpingen. En venninne av meg pådro seg spiseforstyrrelse på den måten der. Hun spiste mat (men bare sunn mat), men trente også sykt mye, så det ble jo likevel ikke nok næring. Synes du bør ta situasjonen på alvor, før det går for langt.

Jeg er ganske tynn selv, men har aldri hatt noe anstrengt forhold til mat. Men i perioder der jeg trener mye, så går matlysten opp. Men kan virke som om det ikke er sånn for deg?

Om du ikke har problemer med å spise litt usunt, så er mitt tips å spise en del snop/sjokolade. Har lest et sted at leger mener det er bedre enn at noen ikke får i seg mat i det hele tatt. Så lenge du er tynn, så er det ikke direkte skadelig om det bare er for en periode.

Unn deg mat som du liker godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...