Gå til innhold

Er det noen vits i å studere når man blir 35?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest The damned

Jeg blir 33 i år, og skal mest sannsynlig studere til høsten eller muligens neste høst.

Lei av å mistrives i dårlige jobber som ikke gir meg noen ting.

Synes ikke du er for gammel. Jeg gleder meg til å begynne å studere i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville aaaaldri ha begynt å studert i din alder. Altfor mange om beinet, høy alder, får studiegjeld, fattig tilværelse under studietiden, osv.

Ville heller ha tatt en jobb, brukt tiden til å søke på andre jobber som en kanskje har mer lyst på.

Denne utdannigshypen har tatt helt av og anbefaler deg å ikke høre på saueflokken her, men virrrrkelig lytte til deg selv.



Anonymous poster hash: 37ae8...8e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aaaaldri ha begynt å studert i din alder. Altfor mange om beinet, høy alder, får studiegjeld, fattig tilværelse under studietiden, osv.

Ville heller ha tatt en jobb, brukt tiden til å søke på andre jobber som en kanskje har mer lyst på.

Denne utdannigshypen har tatt helt av og anbefaler deg å ikke høre på saueflokken her, men virrrrkelig lytte til deg selv.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Hehe, i "din alder". Få av deg skylappene i stedet. Om man ikke har utdannelse og ikke allerede har en interessant jobb så er det faktisk veldig lurt å gjøre det nå fremfor å sitte der som 50-åring og ha kjipe jobber resten av livet.

Anonymous poster hash: bf99b...03d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på økonomien til ts. Er ts fattig som en kirkerotte og skal gyve løs på utdannelse i midten av 30-årene og kanskje sitte der nærme 40 år gammel nyutdannet og bakerst i køen av jobbsøkere.. Stort sjansespill. Så dette svaret vet du best selv ts.



Anonymous poster hash: c3526...466
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aaaaldri ha begynt å studert i din alder. Altfor mange om beinet, høy alder, får studiegjeld, fattig tilværelse under studietiden, osv.

Ville heller ha tatt en jobb, brukt tiden til å søke på andre jobber som en kanskje har mer lyst på.

Denne utdannigshypen har tatt helt av og anbefaler deg å ikke høre på saueflokken her, men virrrrkelig lytte til deg selv.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Når bør man begynne da? For at det ikke skal være for sent?

Anonymous poster hash: 18c5b...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bør man begynne da? For at det ikke skal være for sent?

Anonymous poster hash: 18c5b...cb6

Man trenger ikke begynne i det hele tatt. Utdanningshysteriet blir bare for dumt. Skulle tro at folk ikke kunne jobbe før, da det ikke var denne galskapen.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke begynne i det hele tatt. Utdanningshysteriet blir bare for dumt. Skulle tro at folk ikke kunne jobbe før, da det ikke var denne galskapen.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Bortsett fra at en del arbeidsgivere krever det for i det hele tatt å få jobb da...

Anonymous poster hash: bf99b...03d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man blir eldre handler det mer og mer om interesse og mindre om lønn. Man skal tross alt bruke store deler av livet på jobb og da er det greit å gjøre noe man trives med. Stort sett får man lite igjen i lønn. Med noen unntak.

Kommer jo litt an på hva du gjør nå også. Hvilke muligheter du har til å videreutvikle deg der. Og så må du ha motivasjon og interesse. For, som sagt, lønn kan ikke være motivasjonen hvis du skal bruke 5 år på studier.

Anonymous poster hash: 50f11...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man blir eldre handler det mer og mer om interesse og mindre om lønn. Man skal tross alt bruke store deler av livet på jobb og da er det greit å gjøre noe man trives med. Stort sett får man lite igjen i lønn. Med noen unntak.

Kommer jo litt an på hva du gjør nå også. Hvilke muligheter du har til å videreutvikle deg der. Og så må du ha motivasjon og interesse. For, som sagt, lønn kan ikke være motivasjonen hvis du skal bruke 5 år på studier.

Anonymous poster hash: 50f11...c37

Selvsagt kan lønn være en (ekstra) motivator, det kommer helt an på hva du ønsker å studere og hvor høyt man sikter.

Anonymous poster hash: bf99b...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Åja, så hvis man er i 30-årene så er det for sent da og man skal bare sitte der med drittjobber og luselønn resten av livet.

De fleste jobber krever utdannelse og de som ikke gjør det er som oftest kjipe jobber som gir en lite mentalt.

Jeg velger å ta en utdannelse og få en jobb jeg vil trives med. Sikter ikke høyt, men man må som regel ha en eller annen form for utdannelse for å få en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du studere nå,om jeg kan spørre?

Anonymous poster hash: b493e...66c

Funderte på arkitekt, men her i Sverige kreves det masse matematikk på videregående. Så skal bli inredningsarkitekt i stede. Søkt en del kreative linjer, der man kan velge til mer inredningsarkitekt rettet prosjekt. Men tar 3 år til bachelor, så master.

Drømmen er å få jobb på arkitektkontor!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En treårig utdannelse er ikke all verdens, så hvorfor ikke? :) Tror du at du vil angre hvis du ikke gjør det? Du skal jobbe til du er ca. 70, og befinner deg fremdeles faktisk nærmere starten av yrkeskarrieren enn slutten.



Anonymous poster hash: 47c77...203
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så hvis man er i 30-årene så er det for sent da og man skal bare sitte der med drittjobber og luselønn resten av livet.

De fleste jobber krever utdannelse og de som ikke gjør det er som oftest kjipe jobber som gir en lite mentalt.

Jeg velger å ta en utdannelse og få en jobb jeg vil trives med. Sikter ikke høyt, men man må som regel ha en eller annen form for utdannelse for å få en god jobb.

Skal tro om du vet at det går an å starte for seg selv, tro...?

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Skal tro om du vet at det går an å starte for seg selv, tro...?

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Ja, jeg vet at det går an ja, men det er ikke noe jeg ønsker. Har vokst opp med foreldre som har drevet diverse selv, og det er ikke bare bare.

Jeg vil bare ha en god jobb som jeg trives i og som gir meg noe.

Nå får jeg bare jobber som ikke krever noen utdannelse og da er det servicebransjen, renhold eller på sykehjem som er aktuelle. Har prøvd flere forskjellige jobber og innbilte meg at "det er jo bare en jobb". Fant fort ut at å ha en slik jobb langvarig blir noe helt annet enn å ha det ved siden skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at det går an ja, men det er ikke noe jeg ønsker. Har vokst opp med foreldre som har drevet diverse selv, og det er ikke bare bare.

Jeg vil bare ha en god jobb som jeg trives i og som gir meg noe.

Nå får jeg bare jobber som ikke krever noen utdannelse og da er det servicebransjen, renhold eller på sykehjem som er aktuelle. Har prøvd flere forskjellige jobber og innbilte meg at "det er jo bare en jobb". Fant fort ut at å ha en slik jobb langvarig blir noe helt annet enn å ha det ved siden skole.

Jeg refererte ikke til hva du ønsker. I ditt innlegg som jeg siterte, gir du uttrykk for at alle uten utdannelse ender opp med en lavt betalt drittjobb. Dette stemmer ikke med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg refererte ikke til hva du ønsker. I ditt innlegg som jeg siterte, gir du uttrykk for at alle uten utdannelse ender opp med en lavt betalt drittjobb. Dette stemmer ikke med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Nå svarte jeg på grunnlag av meg selv og har ikke skrevet noe om at det er slik for alle.

Men det er ofte slik det blir selv om det er mulig å jobbe seg oppover eller starte for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja, så hvis man er i 30-årene så er det for sent da og man skal bare sitte der med drittjobber og luselønn resten av livet.

De fleste jobber krever utdannelse og de som ikke gjør det er som oftest kjipe jobber som gir en lite mentalt.

Jeg velger å ta en utdannelse og få en jobb jeg vil trives med. Sikter ikke høyt, men man må som regel ha en eller annen form for utdannelse for å få en god jobb.

Så dette skal liksom kun gjelde deg? Ok....

Nå svarte jeg på grunnlag av meg selv og har ikke skrevet noe om at det er slik for alle.

Men det er ofte slik det blir selv om det er mulig å jobbe seg oppover eller starte for seg selv.

Les over.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Så dette skal liksom kun gjelde deg? Ok....

Les over.

Anonymous poster hash: 37ae8...8e2

Jeg svarer ut ifra meg og mine opplevelser og derfor svarte jeg slik.

Tviler ikke på at man kan lykkes uten utdannelse, men det er jo et faktum at det er høyere krav til det å ha utdanning nå enn før.

Men nå kan man heller diskutere ts og spørsmålet h*n stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...