Gå til innhold

Soppinfeksjon - igjen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri i mitt liv hatt sopp nedentil, innen dette svangerskapet. Har 2 barn fra før, men slet ikke med det samme da. Nå har jeg det for tredje gang siden i vår.

Bruker den der stikkpillen og kremen som man får reseptfri på apotek, og jeg føler at det forsvinne i løpet av en ukes tid. Men så går det et par mnd (nå denne gang bare 2 uker) før jeg får det igjen..

Hva gjør jeg? Er det andre av dere gravide som sliter med det samme? Finnes det råd for hva som kan forhindre det? Vet at det er vanlig å få sopp under graviditet, men det er fryktelig ubehagelig at det kommer igjen og igjen..



Anonymous poster hash: c2ef9...ccd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sopp og uvi ganske ofte, enten er det for at jeg har skiftet vaskemiddel eller vasket meg for hyppig.

Jeg drikker 1 glass med vann og 1 ts eplecider eddik når jeg kjenner at jeg begynner å få enten UVI eller Sopp. Jeg føler dette funker.
Canesten fungerer lite, den lindrer litt kløe, men soppen kommer tilbake etter noen måneder.

(så har vi jo min bestemors sitt råd, legg deg på ryggen og sprik med beina så heller du naturel yoghurt i dåsa!" ;)) *fungerer faktisk det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slet mye med sopp under svangerskapet! Mine triks er å bruke ordentlig truse, altså ikke string, - av bomull, ligg uten truse om natta, og spis yoghurt daglig! Da holdt soppen seg unna :)

Anonymous poster hash: fe781...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da blir det bomullstruser og yoghurt fremover :) og sove naken. Håper det funker :blomst:



Anonymous poster hash: c2ef9...ccd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...