Gå til innhold

Er det greit å dele ultralydbilde på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man ikke synes det er interessant, greit nok det, gå videre med dagen, men å komme med så sterke ordlyder som har vist seg i tråden her? Vel, da er det faktisk de som gidder å irritere seg over slike filleting som har et lite problem, ikke de som vil dele den gledelige nyheten på en måte som passer for dem selv.

Når noen spør hva jeg mener, så svarer jeg på det. Det er ikke synonymt med at dette er noe jeg går og grunner på og irriterer meg over daglig, alvorlig talt.

Anonymous poster hash: eb400...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen spør hva jeg mener, så svarer jeg på det. Det er ikke synonymt med at dette er noe jeg går og grunner på og irriterer meg over daglig, alvorlig talt.

Anonymous poster hash: eb400...54b

Det har jeg ikke sagt heller. Endrer likevel ikke svaret mitt, at det er vel heller de som gidder å irritere seg over det (i det øyeblikket de ser bildet/svarer her i tråden, samme det vel) som har et problem, ikke de som synes det er koselig å legge ut et slikt bilde.

Poenget mitt er vel det at jeg skjønner ikke at noen gidder å bruke et fnugg av energi på å tenke negativt om hvordan noen velger å annonsere at de er gravide, så lenge det ikke er snakk om at de legger seg og skrever og forteller at ut her skal lilleprinsen bane seg vei om fem måneder. Noe som ville vært både privat, drøyt og ekkelt. :P

Endret av Teriyaki
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit for de som har lyst til det, og det bryr ikke meg så mye om de gjør det.

Personlig hadde jeg ikke gjort det, og jeg hadde ikke lagt ut noen bilder eller historier om barna pa facebook.

De skal få velge selv om de vil eksponere seg på internett når de er gamle nok til det.

Anonymous poster hash: d03ae...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å publisere noe på Facebook som kun er synlig for nærmeste venner og familie.

Ja! Den setningen burde vært skrevet med digre, lysende bokstaver med en gang man åpner Facebook. Og ikke bare når det gjelder ultralyd-bilder, men utrolig mye annet også som folk deler med altfor mange.

Jeg synes det er både uinteressant og upassede å få sånt fra folk jeg ikke har et nært forhold til.

Anonymous poster hash: bdd86...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt at dette er en problemstilling i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvordan mange her kan mene at det er ekkelt og alt for privat? At man ikke bryr seg er en ting, man da et det vel bare å scrolle videre? Er mye verre ting som stadig postes på Facebook som er langt mer uinteressant..

Selv annonserte vi på Facebook at vi skulle bli foreldre med et tydelig ultralydbilde av den lille. Synes ikke annet enn at det var en koselig måte å fortelle det på, og bildet fikk mange hundre likes - og ingen av oss har så ekstremt mange venner på Facebook :-) falt tydeligvis i god jord blant mine kjente.

Anonymous poster hash: 97cfc...083

Ultralydbilder går under den type bilder på facebook som det nesten er obligatorisk å "like", samme med forholdsendringer (jo mer seriøst, jo flere likes), brudebilder, fødselsstatuser og hjerter på kondolansestatuser.

Hilsen FB-analytikeren ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Den setningen burde vært skrevet med digre, lysende bokstaver med en gang man åpner Facebook. Og ikke bare når det gjelder ultralyd-bilder, men utrolig mye annet også som folk deler med altfor mange.

Jeg synes det er både uinteressant og upassede å få sånt fra folk jeg ikke har et nært forhold til.

Anonymous poster hash: bdd86...a79

Kanskje på tide å rydde litt i vennelista di da....

Anonymous poster hash: 26b1c...ec2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ei venninne om gjorde det, dum som jeg var trykka jeg liker, bare for være grei. Men synes det overhodet ikke er greit, ei heller legge ut bilder av barna sine ut i det vide og breie. Spar meg! Men de som gjør det har jeg ikke på nyhetsfeden min heller da ;)

Anonymous poster hash: e36dd...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Synes dere det er greit å publisere bilde av babyen fra ultralyd på facebook? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Det er så mange meninger rundt dette, men jeg får liksom ikke taket på hvorfor noen har så mye imot det.

Anonymous poster hash: 88448...6b9

Ingen formening
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit om man ikke har babyens tillatelse, fordi det ikke er lov til å legge ut bilde av noen på internett uten deres samtykke.



Anonymous poster hash: fe3eb...211
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke ut ultralyd bilde. Men la ut noen mage bilder og noen bilder av han nå. Men legger ikke ut bilder som ikke kunne hengt på veggen i stua.

Anonymous poster hash: 1cdf0...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer mer på de 238 bildene som blir lagt ut av ungene den første uken etter fødsel. «Seee så fin/søt/nydelig/blablabla!». Mhm, ett bilde holder!!!! Har null bilder ute på fb av egne. Vil de se bilder, kom på besøk ;)

Anonymous poster hash: 34e47...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt tacky. Jeg syns generelt en del mennesker deler for mye på Facebook og andre sosiale medier. Vi kommer heller ikke til å legge ut bilder av babyen etter fødsel, bortsett fra muligens en fot eller lignende.

Anonymous poster hash: 83a9c...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt tacky. Jeg syns generelt en del mennesker deler for mye på Facebook og andre sosiale medier. Vi kommer heller ikke til å legge ut bilder av babyen etter fødsel, bortsett fra muligens en fot eller lignende.

Anonymous poster hash: 83a9c...f9f

Et ultralydbilde er tacky, men en fot er greit? Ser ikke de store forskjellene her altså..

Anonymous poster hash: 26b1c...ec2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke delt et slikt bilde selv, men ser ikke heller problemet med det. Folk er stolte, så syns ikke det et vanskelig å forstå hvorfor de gjør det. Kanskje intetsigende for mange, men det er jo mye av det som deles på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ultralydbilder går under den type bilder på facebook som det nesten er obligatorisk å "like", samme med forholdsendringer (jo mer seriøst, jo flere likes), brudebilder, fødselsstatuser og hjerter på kondolansestatuser.

Hilsen FB-analytikeren ;)

Men ut i fra denne tråden kommer det fram at de som er veldig sterkt i mot det absolutt ikke ville ha likt det heller?

Anonymous poster hash: 97cfc...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg syns det er litt tacky. Jeg syns generelt en del mennesker deler for mye på Facebook og andre sosiale medier. Vi kommer heller ikke til å legge ut bilder av babyen etter fødsel, bortsett fra muligens en fot eller lignende.

Anonymous poster hash: 83a9c...f9f

Jeg syns det er bedre å legge ut ul bilde enn at man viser magen i bare undertøyet. Det hsr jeg sett og DET er tacky. Hslvnakenbilder på fb er ikke mer greit bare fordi man har kul på magen. Greit nok med magebilde altså men med klær på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre å legge ut ul bilde enn at man viser magen i bare undertøyet. Det hsr jeg sett og DET er tacky. Hslvnakenbilder på fb er ikke mer greit bare fordi man har kul på magen. Greit nok med magebilde altså men med klær på.

Hehe, ja du sier jo noe der. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre å legge ut ul bilde enn at man viser magen i bare undertøyet. Det hsr jeg sett og DET er tacky. Hslvnakenbilder på fb er ikke mer greit bare fordi man har kul på magen. Greit nok med magebilde altså men med klær på.

Jeg syns begge deler er veldig.. "Unge mødre"..

Kan man ikke bare skrive en hyggelig beskjed el.l?

Det er faktisk ingen som bryr seg om et UL-bilde, annet enn familien selv..

Da er det koseligere (og mer originalt..) med en hyggelig liten hilsen.

Men alle er forskjellige.

Noen her forsvarer veldig at det er hyggelig å gjøre, og at de som ikke liker det et noen surpomper. Men det er faktisk subjektivt, og de som liker det kan virke idioter for andre..

Folk går gjøre som de vil. I min gjeng er det ingen som gjør det, men der har også alle fylt 30...

Mannen min gidder sjeldent å bry seg om andre, men tilogmed han kommenterte at vi aaaaldri skal legge ut et UL-bilde :fnise:

Anonymous poster hash: fce09...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...