Gå til innhold

Vanlig at mor gir fødselsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Har hørt litt snakk om at det er blitt mer vanlig nå at far gir fødselsgave til mor, men er det vanlig at både mor og far gir noe til babyen? Og pleier mor å gi til far? Jeg har sagt til typen at jeg syns det hadde vært hyggelig om han kom med roser til meg, hva burde jeg liksom gi tilbake da?

Anonymous poster hash: ba302...37b

Et takk og et kyss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

At mor skal gi gave til babyen? Er det ikke nok å gi liv? Med tanke på all utstyr, leker osv man kjøper før fødsel, så ser jeg iallefall ikke noe vits at babyen skal få en gave for å bli født i tillegg..

Man får jo gaver for å ha blitt født hvert år i resten av livet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave fra foreldrene til babyen er vel ikke vits? Er vel allerede kjøpt inn en god del med både klær og sikkert bamser/leker. De merker ikke om de får en gave uansett...
Jeg ville ikke forventet å fått gave, ville vært fornøyd så lenge han hadde tatt hensyn til meg og mine behov etter fødselen. F.eks. å få slappet av ordentlig før han hadde invitert svigerforeldrene til å se babyen osv. Og hentet ting hjemme jeg evt hadde trengt på sykehuset etter fødselen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en gave til, hadde helt glem det.... Vi gav faktisk en gave til barnet også. En lagringsvin som er fra 20 år før fødselsåret til barnet, den skal ligge i kjelleren og så skal han få den i 18 eller 20 års gave...

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

Høres ut som en flott gave :) Jeg ville nok ventet med den til 20+. Lett for å ikke se verdien av den når man nettopp har blitt 18 og begyner å drikke. Med mindre dere får en "født" vinelsker da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

Høres ut som en flott gave :) Jeg ville nok ventet med den til 20+. Lett for å ikke se verdien av den når man nettopp har blitt 18 og begyner å drikke. Med mindre dere får en "født" vinelsker da :P

Eller ventet til han var 50! 50års gave, DA hadde det vært dritkult. Syns jeg... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen fikk livet, far fikk baby, og mor fikk muligens blomster første gangen?, og en ispinne andre gangen, i tillegg til baby. Tror ingen av oss har savnet noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Høres ut som en flott gave :) Jeg ville nok ventet med den til 20+. Lett for å ikke se verdien av den når man nettopp har blitt 18 og begyner å drikke. Med mindre dere får en "født" vinelsker da :P

Syns det var en idiotisk gave. Sjansen for at vina smaker dritt etter de 20 åra er veldig stor. Ikke alle på den alderen som liker vin heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en idiotisk gave. Sjansen for at vina smaker dritt etter de 20 åra er veldig stor. Ikke alle på den alderen som liker vin heller

Men det betyr ikke at man MÅ drikke vinen samme året som man får en lagringsvin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men det betyr ikke at man MÅ drikke vinen samme året som man får en lagringsvin.

den er iallefall verdiløs om den ikke drikkes. Jeg vet vineksperter mener vina blir bedre med åra. Sannheten er at det smaker dritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen skal få en bamse av storebror og oss. Mannen får en stor kos og storebror skal få en bok i storebrorgave. Jeg vil ha en blåmuggost!

Jeg er så enig så enig i denne. Drit i blomster jeg vil heller ha et fat med brie, camembert og gorgonzola :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har hatt fullt innredede rom med både møbler og bamser og bøker og bilder og klær og tepper og gud veit hva ved hjemkomst. Så ser det som gave nok fra oss foreldre til barna ved fødsel!;) Men de får dåpsgaver som blir en mer konkret "dette fikk du av mamma og pappa da du ble døpt", samt at vi legger mye omtanke og symbolikk i første jule- og bursdagsgave.

Ellers har vi foreldre gitt gaver til hverandre, ja...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig så enig i denne. Drit i blomster jeg vil heller ha et fat med brie, camembert og gorgonzola :danse:

Og røkelaks! Masse røkelaks!

Anonymous poster hash: 0946a...596

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Babyen fikk klær, seng, vogn, bilstol, leker, bamse, babygym osv. Trenger den flere gaver som nyfødt?

Jeg fikk en pakke dansk salami og mannen ingenting.



Anonymous poster hash: 3f987...697
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en gave til, hadde helt glem det.... Vi gav faktisk en gave til barnet også. En lagringsvin som er fra 20 år før fødselsåret til barnet, den skal ligge i kjelleren og så skal han få den i 18 eller 20 års gave...

Anonymous poster hash: 7a517...f9c

Haha, ja jeg kan tenke meg at en kvisete russegutt på 18 år setter stor pris på 40 år gammel lagringsvin...

Anonymous poster hash: 7a00f...3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk baby, mannen min fikk baby og babyen fikk foreldre. Alle fornøyd :)

Anonymous poster hash: 11a36...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og røkelaks! Masse røkelaks! Anonymous poster hash: 0946a...596

Røkelaks kan man da spise som gravid også så lenge den er fersk. Er fgravlaks man skal unngå.

Anonymous poster hash: b6de9...0b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...