Gå til innhold

Betalingsavtale inkasso


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg fikk for en tid tilbake en nedbetalingsavtale på en sum som gikk til inkasso (dette er noe idiotisk forbruksgjeld jeg akkumulerte som ung og dum). Avtalen er på 1750,- per måned og jeg har hatt den siden mai.

Idag fikk jeg en epost med beskjed om "misligholdt avtale" og at det blir videresendt til innkreving om det ikke er betalt innen to dager.

Jeg mener bestemt jeg har betalt dette, gikk inn i nettbanken og sjekket og det stemmer. Summen skal betales innen den 2. hver måned og jeg betalte den 28 august. Det har forlatt min konto.

Sendte en epost tilbake og sa at jeg har betalt og lurte på om de kunne dobbeltsjekke dette, har ikke fått noe svar. Jeg kan selvsagt ringe, men dersom det skulle bli noe rot foretrekker jeg absolutt å ha det hele skriftlig i tilfelle ytterligere problemer.

Jeg kan ikke betale totalen innen to dager, det er tross alt derfor jeg har betalingsplanen.

Hender det at selskap begår feil ang. slikt?



Anonymous poster hash: 71357...f6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ditt på det rene. RING DEM.

Kan vel gjerne ta opp samtalen også, men husk å informere om at du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg fikk for en tid tilbake en nedbetalingsavtale på en sum som gikk til inkasso (dette er noe idiotisk forbruksgjeld jeg akkumulerte som ung og dum). Avtalen er på 1750,- per måned og jeg har hatt den siden mai. Idag fikk jeg en epost med beskjed om "misligholdt avtale" og at det blir videresendt til innkreving om det ikke er betalt innen to dager. Jeg mener bestemt jeg har betalt dette, gikk inn i nettbanken og sjekket og det stemmer. Summen skal betales innen den 2. hver måned og jeg betalte den 28 august. Det har forlatt min konto. Sendte en epost tilbake og sa at jeg har betalt og lurte på om de kunne dobbeltsjekke dette, har ikke fått noe svar. Jeg kan selvsagt ringe, men dersom det skulle bli noe rot foretrekker jeg absolutt å ha det hele skriftlig i tilfelle ytterligere problemer. Jeg kan ikke betale totalen innen to dager, det er tross alt derfor jeg har betalingsplanen. Hender det at selskap begår feil ang. slikt? Anonymous poster hash: 71357...f6e

Her bør du sjekke angående de andre månedene også for å sjekke at disse er betalt. Sjekk også at du har brukt riktig konto- og KID-nummer. Er det feil i et av disse er det ikke rart om du har fått purring.

Anonymous poster hash: 165ba...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ring når du står i en slik situasjon, da mister du viktig dokumentasjon i saken videre.

Du sender en ny epost, vis til tidligere epost og at du ikke kan forstå på hvilken måte de mener du har misligholdt avtalen. Derfor ber du om snarlig tilbakemelding og avklaring på hvorfor de mener du ikke har overholdt betalingsplanen dere var enige om.

Du kan og skrive at slik saken nå ser ut for degvil du bestride kravet dersom du får brev fra et inkassoselskap.

Så legger du ved avtalen, utskrifter av bankens betalingsoverføringer og sender.

Får du brev fra inkassoselskap skriver du omgående tilbake og skriver at du bestrider kravet og viser til dokumentasjonen jeg har nevnt over, da må inkasso slesk. Sende det i retur til firmaet du nå krangler med.

Anonymous poster hash: 5f63d...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel gjerne ta opp samtalen også, men husk å informere om at du gjør det.

Privatpersoner som tar opp samtaler kan bare bruke dissetil privat bruk og kommer ingen vei med et opptak i forhold til en inkassosak.

Anonymous poster hash: 5f63d...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Privatpersoner som tar opp samtaler kan bare bruke dissetil privat bruk og kommer ingen vei med et opptak i forhold til en inkassosak.

Anonymous poster hash: 5f63d...0f0

Og jeg regner med du har en lovgivning som tilsier dette?

Så lenge de er informert om at de blir tatt opp, vil jeg regne med at det er gyldig i hvilken som helst rettsal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du sjekke angående de andre månedene også for å sjekke at disse er betalt. Sjekk også at du har brukt riktig konto- og KID-nummer. Er det feil i et av disse er det ikke rart om du har fått purring.

Anonymous poster hash: 165ba...423

Sjekket nå. Kontonummeret er korrekt, det er lagret blant kontaktene mine. Betalingen er kreditert i registeret, signert av Skandiabanken. KID-nummeret er korrekt.

Anonymous poster hash: 71357...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå. Kontonummeret er korrekt, det er lagret blant kontaktene mine. Betalingen er kreditert i registeret, signert av Skandiabanken. KID-nummeret er korrekt.

Anonymous poster hash: 71357...f6e

For alle måneder siden mai?

Anonymous poster hash: 8d950...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle måneder siden mai?

Anonymous poster hash: 8d950...b7e

Ja

Anonymous poster hash: 71357...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel gjerne ta opp samtalen også, men husk å informere om at du gjør det.

Voldsomt til drama da... :fnise:

Anonymous poster hash: d8622...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymous poster hash: 71357...f6e

Feil kan skje! Ring og få svar.....

Anonymous poster hash: d8622...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil kan skje! Ring og få svar.....

Anonymous poster hash: d8622...5b7

Ser at deres kundeservice per telefon er åpent t.o.m. kl 21.

Har sendt en epost med "haster" i emnefeltet så gir dem litt mer tid innen jeg ringer :)

Anonymous poster hash: 71357...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte og de kunne bekrefte at det var en feil og at jeg ikke hadde noe utestående. Og at jeg kunne se bort ifra eposten.

Litt irriterende, de forsto hva det gjaldt idet jeg ringte, som om de hadde eposten oppe. Hvorfor ikke bare svare på den? Lurer på hvor mange faretruende meldinger som sendes ut uten årsak.



Anonymous poster hash: 71357...f6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og de kunne bekrefte at det var en feil og at jeg ikke hadde noe utestående. Og at jeg kunne se bort ifra eposten. Litt irriterende, de forsto hva det gjaldt idet jeg ringte, som om de hadde eposten oppe. Hvorfor ikke bare svare på den? Lurer på hvor mange faretruende meldinger som sendes ut uten årsak. Anonymous poster hash: 71357...f6e

Jeg lurer enda mer på hvor mange som ikke klarer å ta den jobben det er å kontakte dem og får saken sin til inkasso! Med ekstra kostnader og betalingsanmerkninger.

Anonymous poster hash: 5f63d...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ringte og de kunne bekrefte at det var en feil og at jeg ikke hadde noe utestående. Og at jeg kunne se bort ifra eposten.

Litt irriterende, de forsto hva det gjaldt idet jeg ringte, som om de hadde eposten oppe. Hvorfor ikke bare svare på den? Lurer på hvor mange faretruende meldinger som sendes ut uten årsak.

Anonymous poster hash: 71357...f6e

Kanskje de tilfeldigvis satt og behandlet eposten da du ringte, er ikke så uvanlig. Å skrive i emnet at det haster til kundeservice hjelper sjeldent btw, da de fleste behandler eposter etter tidspunkt de har kommer inn og vil derfor ikke merke seg en "hastesak". Også er det jo slik at du ikke er den eneste som mener at din sak haster mer enn andres. Ellers, fint at alt var i orden :)

Anonymous poster hash: b0016...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...