Gå til innhold

Avslag på uførepensjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen få mennesker lever med så vanskelig diabetes at de er uføre.

Hører ut som mor ikke oppfyller krav om å motta uføretrygd.

6år i Norge,ingen arbeid ,ingen skatt osv.. Ikke en gang nok norsk til å gjøre seg forstått.

Tror nok mor må til fastlege ,få bedre smertelindring ,så komme i tiltak slik at hun kan få en jobb eller andre utdannings-alternativer.

Diabetes i seg selv,det er ikke en uføregrunn alene.Med mindre den er ekstrem vanskelig å holde under kontroll og en har så store svigninger i sukker at en må ha sykepleier eller annet hjelpemiddel (som pumper osv ..)


  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen få mennesker lever med så vanskelig diabetes at de er uføre.

Hører ut som mor ikke oppfyller krav om å motta uføretrygd.

6år i Norge,ingen arbeid ,ingen skatt osv.. Ikke en gang nok norsk til å gjøre seg forstått.

Tror nok mor må til fastlege ,få bedre smertelindring ,så komme i tiltak slik at hun kan få en jobb eller andre utdannings-alternativer.

Diabetes i seg selv,det er ikke en uføregrunn alene.Med mindre den er ekstrem vanskelig å holde under kontroll og en har så store svigninger i sukker at en må ha sykepleier eller annet hjelpemiddel (som pumper osv ..)

Ikke diabetes type 2. Der kan man regulere mye med kost.

Pumpe er ikke vanlig å gi til type 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke diabetes type 2. Der kan man regulere mye med kost.

Pumpe er ikke vanlig å gi til type 2.

nei, det vet jeg.Men jeg fikk nok ikke med meg at ts sin mor hadde type 2.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det vet jeg.Men jeg fikk nok ikke med meg at ts sin mor hadde type 2.. ?

Står i startinnlegget.

Anonymous poster hash: 3dbdd...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diabetes i seg selv,det er ikke en uføregrunn alene.Med mindre den er ekstrem vanskelig å holde under kontroll og en har så store svigninger i sukker at en må ha sykepleier eller annet hjelpemiddel (som pumper osv ..)

Selv om diabetesen er vanskelig å regulere og man får pumpe så er det ikke dermed sagt at man blir ufør. Pumpe er et hjelpemiddel til å oppnå regulert diabetes. Jeg har selv pumpe og fungerer fint i arbeidslivet, det gjorde jeg ikke før jeg fikk pumpe.

Men diabetes 2 er sjeldent vanskelig å regulere, så sant du er flink med kosten.

Anonymous poster hash: 48e2a...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om diabetesen er vanskelig å regulere og man får pumpe så er det ikke dermed sagt at man blir ufør. Pumpe er et hjelpemiddel til å oppnå regulert diabetes. Jeg har selv pumpe og fungerer fint i arbeidslivet, det gjorde jeg ikke før jeg fikk pumpe.

Men diabetes 2 er sjeldent vanskelig å regulere, så sant du er flink med kosten.

Anonymous poster hash: 48e2a...4d2

Ei venninne fungerte svært dårlig uten pumpe, men etter at hun fikk operert inn pumpe, lever hun som normalt. Diabetes 1.

Anonymous poster hash: 3dbdd...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...