Gå til innhold

Sleike fatet om maten er god?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvem av oss som begynte med det, men både jeg og samboeren sleiker av og til fatet etter å ha spist middag, om det er noe ekstra godt.

Er dette vanlig? Er det ugreit i alle sammenhenger eller OK så lenge det kun er oss to?

Noen andre som har erfaringer med sånt?

Anonymous poster hash: 7e376...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg det er vanlig, men så lenge det bare er dere to så er det vel ikke så farlig. Begynner dere å slikke fatet når dere er på restaurant må dere nok forvente noen sideblikk fra nabobordene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sosialt akseptert, så dere må være forsiktige med å si det til noen hvis dere ikke vil høre "æsj!".

Jeg og mannen gjør det noen ganger når vi spiser dessert, helst foran tven så vi ikke ser så mye på hverandre så vi kan gjøre det "uoppdaget". Vi fant ut etter noen måneders ekteskap at begge to hadde denne uvanen som ingen av våre mødre helt har klart å få oss bort fra :fnise: Vi gjør det ikke etter middag, der setter vi grensen.

Jeg vet om noen som lar hunden slike tallerknene etter middag. DET er ekkelt.



Anonymous poster hash: 6c828...295
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør v det på fransk manér: En liten brød/baguettebit tilslutt som man mopper tallerkenen ren med. :spise:



Anonymous poster hash: efef5...4b2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sosialt akseptert, så dere må være forsiktige med å si det til noen hvis dere ikke vil høre "æsj!".

Jeg og mannen gjør det noen ganger når vi spiser dessert, helst foran tven så vi ikke ser så mye på hverandre så vi kan gjøre det "uoppdaget". Vi fant ut etter noen måneders ekteskap at begge to hadde denne uvanen som ingen av våre mødre helt har klart å få oss bort fra :fnise: Vi gjør det ikke etter middag, der setter vi grensen.

Jeg vet om noen som lar hunden slike tallerknene etter middag. DET er ekkelt.

Anonymous poster hash: 6c828...295

Hvorfor er det ekkelt? :klo: Fatene skal vel vaskes etterpå uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Gjør det bare alene og hvis jeg har laget noen form for saus. Og så hender det jeg sleiker bort taco-sølet fra lefse 1 slik at lefse 2 ikke blie klissete på undersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket dyr og hvilken rase er dere?

Anonymous poster hash: f4608...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk gjør hjemme er jo opp til hver og enkel. Så sleik i vei. Men slikt passer seg best hjemme, ikke rundt andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det bare alene og hvis jeg har laget noen form for saus. Og så hender det jeg sleiker bort taco-sølet fra lefse 1 slik at lefse 2 ikke blie klissete på undersiden.

Lol? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det som barn, nå bruker jeg fingeren til å skrape av og slikker fingeren :P Så klart hjemme og uten gjester. Må vel slutte siden vi har fått et barn.



Anonymous poster hash: 3bcf2...6f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Hva dere to gjør hjemme tror jeg ikke mange bryr seg om, men om dere hadde gjort det ute blant folk kan det jo være dere hadde fått noen blikk - er jo ikke akkurat god bordskikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Nei, faen heller det får da være måte på! Det kunne ikke falle meg inn å gjøre, ikke engang når jeg er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør vi det ikke. Det har aldri vært noe tema. Jeg tror jeg ville ha reagert om mannen plutselig gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er vanlig i Norge, har kun sett dyr som gjør det men bak husets fire vegger er det opp til dere selv.På reastaurant eller ute blant andre hadde jeg ikke gjort det.



Anonymous poster hash: 5c216...c7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det når jeg er alene. Mannen min gjør det ikke fullt så ofte.

Men jeg forsøker å finne noe å "vaske" med, som baguette eller sukkerbrød eller lignende.

Ville aldri falt meg inn å gjøre det utenfor husets fire vegger eller med andre tilstede.



Anonymous poster hash: 2c74a...3ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene kan jeg finne på å gjøre det, og gjør det ganske ofte. Er det godt så vil jeg ha mest mulig av det. Ute/sammen med andre later jeg som om jeg har manerer, så da gjør jeg ikke sånt. Mulig jeg hadde sett meg rundt etter et stykke baguett/rundstykke som en annen her gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nei.

Hva dere gjør hjemme alene er nå en sak, men ute er jeg rimelig sikker på at dere vil bli kveldens snakkis blant personalet og de andre gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...